Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
eSky.pl sprawdza podróżnicze preferencje Polaków
Serwis turystyczny eSky podsumował rok 2017 pod kątem preferencji podróżnych Polaków.
Z zebranych danych wynika, że coraz więcej osób samodzielnie organizuje swoją podróż i decyduje się na zakup biletu lotniczego, rezerwację hotelu oraz wynajem samochodu we własnym zakresie. Według serwisu o 46% wzrosła liczba dokonanych rezerwacji biletów lotniczych, a hoteli aż o 107% względem roku 2016. Z raportu eSky wynika także, że spadają ceny biletów lotniczych. Średni koszt zakupu 2 biletów lotniczych wynosił w 2017 roku 1053,95 złotych, w porównaniu do 1144,99 złotych w 2016 roku. Jak podkreślają eksperci eSky, Polacy mają również coraz wyższą świadomość dotyczącą konieczności posiadania polis ubezpieczeniowych, których w 2017 roku kupiliśmy blisko 115 tysięcy, średnio wydając na nie 55 złotych.
Polacy podróżują coraz częściej i chętniej organizują podróż - zarówno związaną z urlopem i wypoczynkiem, jak i pracą zawodową - we własnym zakresie. Sprzyjają temu spadające ceny biletów lotniczych oraz rozwój siatki połączeń tanich przewoźników. Z danych serwisu eSky wynika, że najchętniej kupujemy bilety lotnicze linii Ryanair, Wizz Air, LOT, Lufthansy oraz easyJet.
Wśród najchętniej wybieranych kierunków są przede wszystkim europejskie stolice i największe miasta, znane z walorów turystycznych, ale także będące kierunkiem wyjazdów zarobkowych i służbowych. Na pierwszym miejscu wszystkich wybieranych destynacji jest Londyn, do którego podróżował co 10 użytkownik serwisu eSky, następnie Rzym (5,26% ogółu podróżujących), Barcelona (4,27%), Paryż (2,81%), Mediolan (2,32%), Lizbona (1,98%), Ateny (1,69%). Wybierając się do tych miast podróżni rezerwowali zarówno lot w obie strony, jak i nocleg. Średni czas pobytu w hotelu zarezerwowanym w serwisie eSky wynosił 2 dni.
Tanie linie lotnicze nadal stoją na czele przewoźników najchętniej wybieranych przez Polaków, dla których najważniejszym czynnikiem determinującym wybór jest cena biletu. Nawet ubiegłoroczne problemy Ryanair i konieczność odwołania setek połączeń nie zmieniły stosunku podróżnych do tego przewoźnika, który cieszy się największą popularnością wśród użytkowników serwisu eSky. Na podstawie danych z naszego serwisu widać także, że Polacy chętnie wybierają tzw. city-breaks czyli krótkie, często weekendowe wyprawy do europejskich miast - komentuje Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Poland z eSky Group.
Kiedy podróżujemy? Oprócz tradycyjnie wyjazdowych okresów wakacji tj. lipca i sierpnia, a także chętnie wykorzystywanych na wypoczynek długich weekendów (w tym Majówki i Bożego Ciała), najwyższą intensywność podróży eksperci eSky odnotowali w okresie przedświątecznym i świątecznym tj. od 11 d 31 grudnia.
Wyjeżdżamy chętnie także pod koniec czerwca i września - czyli tuż po tzw. "wysokim sezonie" - gdy kurorty nie są już tak przepełnione, ceny hoteli spadają a pogoda nadal dopisuje. Zwłaszcza cena hotelu jest istotną zmienną, ponieważ o ile średni koszt zakupu biletów lotniczych spadł, o tyle cena wynajęcia pokoju lub apartamentu wzrosła sprawiając, że podróżujący szukają na tym polu dodatkowych oszczędności. Z wyliczeń serwisu eSky wynika, że w 2016 roku byliśmy skłonni na hotel średnio wydać 912,18 złotych, podczas gdy w 2017 roku już tylko 697,85 złotych skracając jednocześnie czas podróży z 6 do 5 dni. - dodaje Tomasz Kaczmarek.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak podróżowali klienci eSky.pl?
[2018-02-01 09:43 89.25.186.*]
i dobrze :P odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Kolejna odsłona sporu o hotel w Zakopanem
CAD operatorem nowego kompleksu hotelowego
Pomimo epidemii, Polacy nie chcą rezygnować z urlopów
Rośnie ruch turystyczny w Chorwacji
Grecka wyspa zbuduje infrastrukturę dla osób niepełnosprawnych
Pasażerowie w Kraków Airport mogą samodzielnie nadać bagaż
IGHP: w listopadzie połowa hoteli miała mniej jak 40 proc. obłożenia
Odwołanie ferii powoduje poważne konsekwencje
Niebawem rozpoczną się targi TT Warsaw
Polski segment hotelowy rozwija się
LOT z nowymi kierunkami czarterowymi w sezonie zimowym
Nowy dyrektor Nobu Hotel Warsaw