Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Polacy częściej sięgają po luksusowe alkohole
Rynek alkoholi luksusowych w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się segmentów dóbr luksusowych. Choć łączna konsumpcja alkoholu w Polsce utrzymuje się na zbliżonym poziomie, rosną wydatki.
Dynamicznie zwiększa się zwłaszcza sprzedaż whisky - roczne wydatki konsumentów na ten alkohol przekraczają już 2 mld zł. Popularnością cieszą się nie tylko whisky od globalnych, dużych producentów, lecz także te pochodzące z niewielkich destylarni. Na rozwoju tego segmentu chce skorzystać Grupa Ambra, która uruchamia nową sieć sprzedaży alkoholi premium pod marką Distillers Limited, importera małych destylarni. W ciągu kilku miesięcy powstanie blisko trzydzieści punktów sprzedaży.
Rynek whisky w Polsce to chyba najbardziej interesujące zjawisko ostatnich 10 lat. W tym czasie z rynku dosyć niszowego, aczkolwiek cieszącego się dużym uznaniem i szacunkiem konsumentów, rynek whisky urósł do wielkości 2 mld zł wydatków. Mamy prawdziwy boom na whisky, a także na inne tzw. szlachetne czy dobre alkohole - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes zarządu Ambra SA.
Blisko 70 proc. rynku pod względem wartościowym należy do szkockiej whisky, 20 proc. do amerykańskiej, stosunkowo niewiele pijemy tej irlandzkiej i kanadyjskiej. W przeciwieństwie do sektora alkoholi non-premium rynek ekskluzywnych trunków w ostatnich kilku latach nie odnotował spowolnienia, a średni roczny wzrost wynosi kilka procent. Rosnąca sprzedaż alkoholi premium to nie tylko efekt bogacenia się społeczeństwa, lecz także większej świadomości konsumentów.
Produkty premium, także alkohole, mają coraz większe znaczenie. To jasny dowód na to, że my, Polacy, już nie tylko chcemy się zrelaksować, lecz także chcemy to robić w coraz bardziej wyrafinowany sposób - ocenia Olivier Janiak, dziennikarz.
Z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych" wynika, że ogólna wartość polskiego rynku luksusowych alkoholi w 2017 roku szacowana była na 856 mln zł, a prognozy wskazują, że do 2021 roku segment ten może zanotować wzrost o 36 proc., do poziomu blisko 1,2 mld zł.
Konsumpcja alkoholu nie rośnie w ujęciu ilości wypijanego alkoholu, w krajach rozwiniętych przeżywamy stagnację pod tym względem, tymczasem rosną wydatki na alkohol. To oznacza, że konsumenci inaczej traktują konsumpcję alkoholu. Ona staje się trochę bardziej aspiracyjna. Poszukujemy droższych, bardziej wartościowych produktów, które pasują do naszego nowoczesnego życia i na tym wszystkim korzysta whisky - tłumaczy Robert Ogór.
Według danych Scotch Whisky Association w 2017 roku import szkockiej whisky do Polski w ujęciu ilościowym wyniósł 2,29 mln kartonów (złożonych z 12 butelek po 0,7 l), co oznacza niewielki spadek w skali roku. Jednocześnie rośnie wartość sprowadzonego alkoholu - o 8,6 proc. do blisko 68 mln funtów. Według danych Grupy Ambra, sprzedaż whisky w 2017 roku w Polsce wzrosła o 14 proc. Dla porównania w tym samym czasie sprzedaż wódki wzrosła zaledwie o 2 proc., a piwa - spadła o ok. 1 proc. Coraz częściej sięgamy po lepszą jakościowo whisky.
Whisky pijemy na całym świecie, dosłownie wszędzie powstają nowe destylarnie. Jeśli chodzi o sposób picia, to głosimy hasło, żeby pić tak, jak się lubi, bo nie ma jednego, idealnego sposobu degustacji. Ta kategoria charakteryzuje się dużą otwartością - tłumaczy Łukasz Bandulet, brand manager w Distillers Limited.
Zapotrzebowanie na whisky typu single malt, która jest naszym priorytetem, rośnie w Polsce w bardzo dobrym tempie. Wciąż jest dosyć niskie w zestawieniu z ogólnym popytem na szkocką whisky, ale perspektywy są naprawdę znakomite - wskazuje Jimmy Robertson, regionalny dyrektor sprzedaży w firmie Angus Dundee Distillers. Whisky to bardzo różnorodny napój i m.in. dlatego cieszy się tak dużą popularnością. Są whisky o jasnej barwie, z nutą cytrusów, owocowe, miodowe, a także palone. Każdy znajdzie coś dla siebie - komentuje.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Nowa Zelandia wzmacnia kontrole bezpieczeństwa na lotniskach
Kraków Airport nawiązuje współpracę z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Konkurs dla firm zajmujących się turystyką gastronomiczną
Nie chce niszczenia swojego obiektu
Upadnie narodowy włoski przewoźnik?
Unia chce wznowić przyjazdy dla zaszczepionych
Ceny wyjazdów egzotycznych niższe niż przed rokiem
Nowa minister turystyki w Egipcie
Minister infrastruktury zapowiada nową jakość na polskich drogach
Strategiczny plan budowy CPK jeszcze w tym roku
Festiwal Kuchni Regionalnej i Tradycyjnej `Opolski Bifyj` odwołany
ULC publikuje dane o ruchu na polskich lotniskach
W co spakować się w podróż - walizkę czy plecak? Podpowiadamy!
Regionalne Programy Operacyjne dla Turystyki
noclegi dla dużej grupy we Lwowie