Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Rośnie ruch, rośnie ilość skarg
2023-07-26Wraz z wzrostem ruchu turystycznego, wzrosła ilość skarg do UOKiK na firmy turystyczne. Do końca czerwca wpłynęło 750 skarg w szeroko rozumianym biznesie turystycznym. Do dwukrotny wzrost względem pierwszej połowy roku ubiegłego.
r e k l a m a
Najczęstsze skargi dotyczą linii lotniczych - liderem tej niechlubnej listy jest Wizz Air (110 skarg). UOKiK wskazuje tutaj skargi na ceny linii telefonicznej dla klientów (trwają dwa postępowanie wyjaśniające ceny infolinii dla klientów przewoźników i sprzedawców biletów). Od 1 stycznia 2023 obowiązuje bowiem prawo, które nie zezwala na podwyższone koszty infolinii dla klienta. Problemem jest także sprawa zagubionego bagażu, czytelnego podawania cen z ostatnich 30 dni i warunków oferty "Elastyczny towarzysz podróży".
Rzecznik UOKiK Małgorzata Cieloch wskazała także, że w segmencie biur podróży stosunkowo często są skargi na brak rezydenta, lub nie pełnienie przez niego właściwie funkcji, której oczekiwali klienci. Skarg na "wirtualnego rezydenta" nie było, ale były skargi na jakość infolinii.
W tym roku wypłynęło już dużo skarg na niezgodność usługi z umową tj. różnice między obiecanymi warunkami w hotelu/zdjęciami, a rzeczywistą ofertą. Takie skargi stanowiły ponad 10% wszystkich skarg. Odnotowano także skargi na zmiany godzin wylotów i przylotów, a także czasu transferów co realnie miało prowadzić do skrócenia urlopu i UOKiK uznał, że skarga taka może być zasadna.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Tajlandia zmieni przepisy
65 lat współpracy turystycznej z
Dział hotele, pensjonaty:
65 lat współpracy turystycznej z
Accor chwali swój program
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Które linie lotnicze zostały uznane za najbezpieczniejsze?
Ruszyła sprzedaż ofert w ramach Weekend za pół ceny
Co się wydarzy podczas Dnia Turystyki bez Barier?
Rainbow uruchomił nowy program lojalnościowy
Prawie połowa wyjazdów zorganizowanych to chartery
Rząd zapowiada dodatkową pomoc dla przedsiębiorców
80 kierunków w letniej siatce połączeń z Wrocławia
Rząd nie pobierze podatku od umorzonego zwrotu pomocy z Tarczy Finansowej
MROT rozpoczyna kampanię promującą wypoczynek na wsi
Konferencja kryzysowa dla restauratorów
Do Polski napływają nowe marki hotelowe
Uszkodzona atrakcja we włoskim miasteczku
Tarcza PFR wzbudza wątpliwości Rzecznika MŚP
Ministerialna opłata pogrąży polski cydr?
Lufthansa: ponad 300 mln euro straty w pierwszym kwartale roku
TFG: Touroperatorzy mają problem z deklaracjami
Jeszcze jest taniej niż w last minute