Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Pisz poprawnie po angielsku dzięki uniwersalnym formułom
Nauka języka najczęściej dzieli się na trzy etapy, z których każdy kolejny jest trudniejszy do przyswojenia. To czytanie/słuchanie, pisanie i mówienie. Jeżeli chodzi o czytanie, to każdy uczący relatywnie szybko zaczyna rozumieć większość zapisanego tekstu. Na tym etapie nie musi skupiać się na czasach, zasobie własnych słów (które pasywnie uzupełnia przez czytanie/słuchanie). Większość rzeczy, których jeszcze nie miało się okazji nauczyć, można wywnioskować z kontekstu.
Drugim już znacznie trudniejszym elementem będzie pisanie. Umiejętność składania poprawnych zdań dla osoby niemającej żadnego doświadczenia może okazać się twardym orzechem do zgryzienia. Trzeba zadbać o odpowiednie słownictwo, zastosowanie czasów i to wszystko w taki sposób, żeby zdanie było zrozumiałe. Na szczęście w języku angielskim istnieją pewne skróty. To popularne formuły jak na przykład podziękowania po angielsku, czy standardowe frazy, które implementuje się do listów oficjalnych, czy zaproszeń. Dzięki temu można w kilka chwil złożyć sensowną wiadomość. Wystarczy nauczyć się, które wyrażenia najczęściej trafiają do konkretnej formy wiadomości tekstowej.
Podziękowania
Polacy relatywnie często dziękują - niektórzy żartują sobie nawet, że większość osób robi to w momencie, kiedy nie jest to w ogóle potrzebne. Dlatego warto dowiedzieć się, jakie wyrażenie skutecznie przedstawi podziękowanie za pomoc.
Formuła zależy także od kontekstu. Jeżeli mowa o osobie, z którą nie ma się bliższych relacji, należy użyć zwrotu "Thank you". Z kolei w rozmowie z osobą już poznaną, można użyć skróconej, nieformalnej wersji "Thanks". W przypadku wyrażenia wdzięczności można na przykład użyć następujących zwrotów:
&ball; I greatly appreciate you.
&ball; You ve saved my life! Thanks again!
&ball; Words are powerless to express my gratitude. You re the best!
Oczywiście takich zwrotów można znaleźć znacznie więcej, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany zwiększeniem zasobu swoich zwrotów związanych z podziękowaniami, to warto poszukać ich także na własną rękę.
Skoro o podziękowaniach mowa, warto wspomnieć także o przyjmowaniu podziękowań. Tutaj również można wyróżnić kilka zwrotów, którymi najczęściej odpowiada się za wyrazy wdzięczności. To przede wszystkim:
•It was nothing.
•The pleasure is mine.
•You are welcome.
Korzystając z niniejszych zwrotów, można mieć pewność, że nie popełni się żadnego faux-pas.
Wiadomość e-mail
Uczniowie w szkołach często uczą się pisać list po angielsku. Obecnie raczej nie stosuje się już tej formy kontaktu, zastępując ją wiadomościami e-mail i coraz częściej słyszy się, że nawet ta forma może odejść na boczny tor. Bez względu na zmiany, forma wypowiedzi pozostaje niezmienna.
Wiadomość e-mail powinna być napisana w taki sposób, żeby możliwie najprościej i najdokładniej przedstawić to, w jakim celu się go pisze. Zachowanie odpowiedniej struktury wiadomości jest tutaj bardzo istotne. Dzięki temu można w łatwy sposób wyszukać kluczowe informacje, a sam nadawca w oczach odbiorcy sprawia wrażenie bardziej kompetentnego.
Na początku powinno zawsze być przywitanie. Popularne formuły to:
•Dear Sir or Madam (w przypadku, kiedy zna się imię danej osoby, to można je podać zamiast Sir or Madam);
•Hi/Hello;
•Dear (imię).
Następnie należy napisać krótki wstęp, w którym opisze się powód wiadomości:
•I am writing with regards to;
•I am writing to express my concern/inform you;
•In reply to your message
Oczywiście należy dobrać odpowiednią formułę do prawdziwego powodu wiadomości.
Kolejnym krokiem jest rozwinięcie, w którym opisuje się sedno sprawy. Tutaj najczęściej piszący powinien korzystać z własnej wiedzy, żeby odpowiednio skutecznie przedstawić sprawę. Oczywiście można opiekać się na konkretnych sformułowaniach, jednak nie jest to aż tak istotne.
Przedostatni element to zakończenie, w którym opisuje się oczekiwania względem odbiorcy:
&ball; I look forward to hearing from you.
&ball; Please contact me if you need any more information.
Na koniec pozostaje pozdrowienie, które jest raczej uniwersalne i zależy wyłącznie od tego, czy mowa o formalnym, czy nieformalnym piśmie:
•Yours faithfully,
•Regards,
•Yours sincerely,
lub
•Love,
•Talk to you soon,
•Cheers.
Mając do dyspozycji te wszystkie zwroty, z pewnością każdy w kilka chwil będzie w stanie napisać dobrze zbudowaną i profesjonalną wiadomość formalną i nieformalną.
Komunikat firmy. Serwis nie odpowiada za treści nieredakcyjne.
Komentarze
Tagi:
Dział Grupa STBI:
Pisz poprawnie po angielsku dzięki uniwersalnym
Ubezpieczenie na życie co warto
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Korytarze turystyczne dyskutowane na szczeblu unijnym
POT rozdał nagrody dwudziesty raz
Wzrasta zainteresowanie polskim morzem poza sezonem?
Rekordowa liczba turystów w Niemczech
Ruszył płatny parking na lotnisku w Rzeszowie
SITE Poland podsumowało ubiegłoroczną działalność
Nowe centrum konferencyjne w Zachodniopomorskim
Ruszył program dobrych praktyk
Znany konkurs barmański powraca
Powstała Wrocławska Organizacja Turystyczna
Ceny wyjazdów nieznaczenie w górę
Katowice Airport ukończył dużą inwestycję
Włoskie stoki tracą na popularności?
Małopolska wioska zachwyciła Japończyków
Porządkowanie finansów, rozbudowa oferty - jak Wygoda Travel poradziła sobie z kryzysem w branży?
Lufthansa obsługuje coraz więcej pasażerów
Jaką pomoc dla przedsiębiorców zapowiada Grecja?
hotel golden age turcja proszę o opinię