TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Pisz poprawnie po angielsku dzięki uniwersalnym formułom

Nauka języka najczęściej dzieli się na trzy etapy, z których każdy kolejny jest trudniejszy do przyswojenia. To czytanie/słuchanie, pisanie i mówienie. Jeżeli chodzi o czytanie, to każdy uczący relatywnie szybko zaczyna rozumieć większość zapisanego tekstu. Na tym etapie nie musi skupiać się na czasach, zasobie własnych słów (które pasywnie uzupełnia przez czytanie/słuchanie). Większość rzeczy, których jeszcze nie miało się okazji nauczyć, można wywnioskować z kontekstu.


Drugim już znacznie trudniejszym elementem będzie pisanie. Umiejętność składania poprawnych zdań dla osoby niemającej żadnego doświadczenia może okazać się twardym orzechem do zgryzienia. Trzeba zadbać o odpowiednie słownictwo, zastosowanie czasów i to wszystko w taki sposób, żeby zdanie było zrozumiałe. Na szczęście w języku angielskim istnieją pewne skróty. To popularne formuły jak na przykład podziękowania po angielsku, czy standardowe frazy, które implementuje się do listów oficjalnych, czy zaproszeń. Dzięki temu można w kilka chwil złożyć sensowną wiadomość. Wystarczy nauczyć się, które wyrażenia najczęściej trafiają do konkretnej formy wiadomości tekstowej.

Podziękowania

Polacy relatywnie często dziękują - niektórzy żartują sobie nawet, że większość osób robi to w momencie, kiedy nie jest to w ogóle potrzebne. Dlatego warto dowiedzieć się, jakie wyrażenie skutecznie przedstawi podziękowanie za pomoc.
Formuła zależy także od kontekstu. Jeżeli mowa o osobie, z którą nie ma się bliższych relacji, należy użyć zwrotu "Thank you". Z kolei w rozmowie z osobą już poznaną, można użyć skróconej, nieformalnej wersji "Thanks". W przypadku wyrażenia wdzięczności można na przykład użyć następujących zwrotów:
&ball; I greatly appreciate you.
&ball; You ve saved my life! Thanks again!
&ball; Words are powerless to express my gratitude. You re the best!

Oczywiście takich zwrotów można znaleźć znacznie więcej, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany zwiększeniem zasobu swoich zwrotów związanych z podziękowaniami, to warto poszukać ich także na własną rękę.

Skoro o podziękowaniach mowa, warto wspomnieć także o przyjmowaniu podziękowań. Tutaj również można wyróżnić kilka zwrotów, którymi najczęściej odpowiada się za wyrazy wdzięczności. To przede wszystkim:
 •It was nothing.
 •The pleasure is mine.
 •You are welcome.
Korzystając z niniejszych zwrotów, można mieć pewność, że nie popełni się żadnego faux-pas.

Wiadomość e-mail

Uczniowie w szkołach często uczą się pisać list po angielsku. Obecnie raczej nie stosuje się już tej formy kontaktu, zastępując ją wiadomościami e-mail i coraz częściej słyszy się, że nawet ta forma może odejść na boczny tor. Bez względu na zmiany, forma wypowiedzi pozostaje niezmienna.

Wiadomość e-mail powinna być napisana w taki sposób, żeby możliwie najprościej i najdokładniej przedstawić to, w jakim celu się go pisze. Zachowanie odpowiedniej struktury wiadomości jest tutaj bardzo istotne. Dzięki temu można w łatwy sposób wyszukać kluczowe informacje, a sam nadawca w oczach odbiorcy sprawia wrażenie bardziej kompetentnego.
Na początku powinno zawsze być przywitanie. Popularne formuły to:
 •Dear Sir or Madam (w przypadku, kiedy zna się imię danej osoby, to można je podać zamiast Sir or Madam);
 •Hi/Hello;
 •Dear (imię).

Następnie należy napisać krótki wstęp, w którym opisze się powód wiadomości:
 •I am writing with regards to;
 •I am writing to express my concern/inform you;
 •In reply to your message
Oczywiście należy dobrać odpowiednią formułę do prawdziwego powodu wiadomości.

Kolejnym krokiem jest rozwinięcie, w którym opisuje się sedno sprawy. Tutaj najczęściej piszący powinien korzystać z własnej wiedzy, żeby odpowiednio skutecznie przedstawić sprawę. Oczywiście można opiekać się na konkretnych sformułowaniach, jednak nie jest to aż tak istotne.
Przedostatni element to zakończenie, w którym opisuje się oczekiwania względem odbiorcy:
&ball; I look forward to hearing from you.
&ball; Please contact me if you need any more information.

Na koniec pozostaje pozdrowienie, które jest raczej uniwersalne i zależy wyłącznie od tego, czy mowa o formalnym, czy nieformalnym piśmie:
 •Yours faithfully,
 •Regards,
 •Yours sincerely,
lub
 •Love,
 •Talk to you soon,
 •Cheers.
Mając do dyspozycji te wszystkie zwroty, z pewnością każdy w kilka chwil będzie w stanie napisać dobrze zbudowaną i profesjonalną wiadomość formalną i nieformalną.

Komunikat firmy. Serwis nie odpowiada za treści nieredakcyjne.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
pisanie po angielsku pisz poprawnie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję