Costa Firenze w pierwszym rejsie po Zatoce Arabskiej
W piątek 17 grudnia statek Costa Firenze wypłynął w swój pierwszy rejs po Zatoce Arabskiej, uczestnicząc wcześniej w oficjalnym otwarciu terminalu wycieczkowego Dubai Harbour Cruise Terminal.
Costa Firenze, inspirowana florenckim renesansem, po europejskich morzach pływa od lipca 2021 roku, natomiast w sezonie zimowym 2021/2022 będzie pływała w tygodniowe rejsy po Zatoce Arabskiej.
Debiut Costa Firenze w Dubaju zbiegł się w czasie z jeszcze jednym ważnym dla Dubaju wydarzeniem związanym z rozwojem tamtejszej turystyki. Statek włoskiego armatora wziął udział w oficjalnym otwarciu terminalu wycieczkowego w Dubaju. Dubai Harbour Cruise Terminal jest pierwszym w regionie portem dedykowanym specjalnie statkom wycieczkowym. W spektakularnej ceremonii uczestniczyła także AIDAbella, reprezentująca AIDA Cruises - niemiecki oddział Costa Group. Statek Costa Firenze oficjalnie uruchomił również wycieczki na teren dubajskiego Expo 2020, w szczególności do Włoskiego Pawilonu, którego armator jest Złotym Sponsorem.
Debiut Costa Firenze w Dubaju jest kolejnym milowym krokiem we wznawianiu naszej działalności. Jesteśmy podekscytowani ponownym uruchamianiem rejsów, szczególnie w tak znaczącej destynacji o wielkim potencjale, w której jako jedni z pierwszych inaugurujemy rejsy. Otwarcie nowego terminalu Dubai Harbour Cruise Terminal i nasze zobowiązanie do wspierania Włoskiego Pawilonu na Expo 2020 w Dubaju pokazują, że Costa, a także cała grupa Carnival Corporation, do której należymy, wciąż inwestują w sektor turystyczny i ponowne wznawianie rejsów wycieczkowych, z których Włochy i cała Europa czerpią ogromne korzyści ekonomiczne- powiedział Mario Zanetti, prezes Costa Cruises.
Projekt jest częścią strategicznego partnerstwa pomiędzy Carnival Corporation & plc, największą na świecie firmą rejsową a Shamal Holding, którego celem jest przekształcenie Dubaju w wiodący ośrodek turystyki morskiej w regionie. Dubai Harbour Cruise Terminal jest pierwszym portem w krajach arabskich, w którym mogą jednocześnie zacumować dwa duże statki wycieczkowe. Światowej klasy port położony jest w sercu nowoczesnego Dubaju, zajmuje powierzchnię ponad 120 000 metrów kwadratowych i tworzą go dwa specjalnie wybudowane budynki terminalu, zapewniające pasażerom i załodze bezpieczne oraz komfortowe podróżowanie.
Do 2023 roku sześć marek należących do Carnival Corporation (AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, P&O Cruises, Princess Cruises i Seabourn) będzie cumować w Dubai Harbour Cruise Terminal, łącznie obsługując w emiracie 90 statków. Costa Firenze, do marca 2022 roku, będzie cotygodniowo zawijać do dubajskiego portu.
Trasa Costa Firenze obejmuje długie postoje w porcie w Dubaju (dwa dni) i Abu Dhabi (cały dzień, od godziny 9 rano do północy), co umożliwi gościom odwiedzenie dubajskiego Expo 2020. Współpracując z Włoskim Pawilonem, armator oferuje ekskluzywne wycieczki, będące prawdziwymi "grand tours", pozwalającymi odkryć włoską doskonałość prezentowaną na Expo.
Po zwiedzaniu Dubaju lub Abu Zabi, goście Costa Firenze udają się na Expo 2020, na które wchodzą uprzywilejowanym wejściem (bez kolejki), mając możliwość odkrycia około 200 pawilonów międzynarodowych wystawców. Jednak główną atrakcją wycieczki jest Włoski Pawilon - odwiedzany w czasie specjalnej wizyty z oprowadzaniem w różnych językach.
Włoski Pawilon zajmuje powierzchnię 3500 metrów kwadratowych i jest jednym z bardziej charakterystycznych obiektów Expo dzięki trzem dużym "kadłubom" pokrytym powłokami wykonanymi z resztek żywności, które tworzą największą na świecie trójkolorową włoską flagę. Motywem przewodnim pawilonu jest "piękno łączące ludzi", które zostało uznane za element integrujący interdyscyplinarną wiedzę z umiejętnościami z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Goście odwiedzający pawilon udają się w podróż, w czasie której odkryją "ogród opowieści" prezentujący włoską doskonałość oraz syntezę różnych elementów stanowiącą społeczną opowieść o know-how włoskich firm.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Upadek biura podróży w Lubelskim
Wenecjanie protestowali przeciwko wycieczkowcom
Do jakich cukierni chodzą Polacy?
Ubezpieczyciele: nie zmieniliśmy zasad wystawiania gwarancji
Dni otwarte w nowo otwieranym hotelu
Piękna Nasza Niepodległa - konkurs fotograficzny POT
POT apeluje do turystów o nieodwoływanie wyjazdów
Lotnisko Ławica zmienia prezesów
Brytyjskie władze skracają czerwoną listę
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed pandemii?
Rząd ma narzędzia do pobudzenia turystyki wyjazdowej
Koniec systemu ViaTOLL. Przewoźnicy alarmują, że nowy system nie jest należycie przygotowany
Novaturas: więcej klientów, mniejsza rentowność
Będzie nowy pełnomocnik ds. budowy CPK
Sindbad zamawia nowe autokary i podpisuje umowy z nowymi partnerami
Odbudowa lankijskiej turystyki będzie bardzo trudna
Ludzie nie , dajcie sie oszukac, nie pracujcie jako piloci -rezydenci dla WEZYRA