Dynamiczny rozwój AmRest
AmRest zarządzający w Polsce m.in. Pizza Hut, KFC i Kurger King osiąga pozytywne wyniki finansowe w II kwartale 2017 roku. Spółka chwali się wzrostem przychodów o 27,2%, mimo to AmRest odnotowuje spadek zysku netto.
AmRest prezentuje wyniki finansowe z wypracowane w drugim kwartale 2017 roku. AmRest w notatce prasowej podsumowuje:
- 36 nowych otwarć w drugim kwartale 2017 roku, łączna liczba restauracji
- na dzień 14 września 2017 to 1460
- Wzrost przychodów o 27,2% do 1 243 mln zł (295 mln)
- Wzrost zysku EBITDA o 17,1% do 149 mln zł (35 mln)
- Marża EBITDA na poziomie 12%
- Spadek zysku netto o 8,8% do 33 mln zł1 (8 mln)
Dynamiczna poprawa zyskowności to efekt przede wszystkim dalszego umacniania marż na większości podstawowych rynków Grupy. Zysk EBITDA Grupy AmRest z wyłączeniem wpływu ostatnich akwizycji (Starbucks i KFC w Niemczech, Pizza Hut we Francji) wzrósł o 21,6% w porównaniu z Q2 2016, tym samym po raz kolejny przekraczając poziom 20% wzrostu zysku EBITDA.
W drugim kwartale tego roku AmRest kontynuował zapoczątkowane wcześniej działania ukierunkowane na wzmacnianie platformy wzrostu firmy w przyszłości. Od początku 2017 roku z sukcesem zamknięto szereg projektów M&A. Nabycie sieci restauracji KFC w Niemczech, przejęcie biznesu Pizza Hut we Francji i Niemczech czy też - będące w fazie finalizacji - projekty akwizycyjne KFC w Rosji i Francji to wyraz zaufania ze strony właściciela wspomnianych marek i uznania dla dotychczasowych osiągnięć, a także otwarcie perspektywicznych rynków z ogromnym potencjałem rozwijania wspomnianych konceptów. Dwa tygodnie temu sfinalizowano również transakcję nabycia udziałów większościowych w serwisie Pizzaportal.pl oraz współpracy z jej dotychczasowym właścicielem, tj. Delivery Hero, na innych rynkach CE.
W regionie CE udało się utrzymać zeszłoroczne marże mimo rosnących kosztów pracy. W raporcie czytamy Największą presję płacową zaobserwowaliśmy na rynku polskim, jednak jej wpływ udało nam się częściowo zniwelować oszczędnościami w pozostałych obszarach kosztów, głównie po stronie kosztów sprzedaży. Wymagające uwarunkowania rynkowe nie przeszkodziły nam osiągać przełomowych wyników. W drugim kwartale tego roku nasz biznes KFC w Polsce odnotował rekordowo wysoką marżę EBITDA. W międzyczasie na rynkach czeskim, węgierskim oraz "Pozostałe CE" marże EBITDA konsekwentnie zbliżają się do 20%, zachęcając do dalszych inwestycji w regionie. Z końcem sierpnia tego roku otworzono pierwszą restaurację Pizza Hut Express w Czechach, korzystając z przyznanych nam rok wcześniej praw do rozwijania tej marki w regionie CE.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Ministerstwo Edukacji i Nauki: unikać grupowych wyjść do zamkniętych przestrzeni
POT apeluje do turystów o nieodwoływanie wyjazdów
Lotnisko Ławica zmienia prezesów
Brytyjskie władze skracają czerwoną listę
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed pandemii?
Rząd ma narzędzia do pobudzenia turystyki wyjazdowej
Costa Firenze w pierwszym rejsie po Zatoce Arabskiej
Koniec systemu ViaTOLL. Przewoźnicy alarmują, że nowy system nie jest należycie przygotowany
Novaturas: więcej klientów, mniejsza rentowność
Będzie nowy pełnomocnik ds. budowy CPK
Sindbad zamawia nowe autokary i podpisuje umowy z nowymi partnerami