Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Zwyczaje Polaków związane z podróżami do Grecji
Biuro podróży Rainbow przeprowadziło badanie ankietowe na grupie ponad 1100 osób, które odwiedziły Helladę choć raz w życiu. Jego wyniki pozwoliły określić m.in., dlaczego Grecja jest tak popularnym krajem wśród polskich turystów, jaką formę podróżowania najchętniej wybierają, z kim podróżują najczęściej i co robią w trakcie pobytu.
Trzech na czterech ankietowanych zdecydowało się wybrać do tego kraju dwa i więcej razy. Przedstawione wyniki pokazują, że bogata oferta atrakcji turystycznych i niska cena wyjazdu oraz pobytu na miejscu są najczęściej deklarowanym powodem wyboru tej destynacji. Co ciekawe, jedna na pięć osób zdecydowała się spędzić urlop w Grecji z uwagi na bliską odległość od Polski.
Polacy najczęściej wyjeżdżają z biurem turystycznym. Chętnie wykupują wycieczki w formule All Inclusive
Blisko 82% Polaków podróżujących do Grecji zdecydowało się skorzystać z usług biura podróży, zaś 15% wybrało organizację wyjazdu i pobytu na własną rękę. Wśród osób, które odwiedziły Grecję za pośrednictwem touroperatora prawie 72% wybrało ofertę All Inclusive, z czego 60% zaznaczyło, że decydowało się na tę formę wypoczynku podczas każdego wyjazdu, a 25% prawie za każdym razem.
Wycieczki Last Minute cieszyły się nieco mniejszym powodzeniem wśród turystów. Wyniki pokazały, że 35% wszystkich osób odwiedzających Helladę choć raz wybierało tę opcję, z czego prawie 36% decydowało się na skorzystanie z możliwości wyjazdu na ostatnią chwilę prawie za każdym razem.
Największą grupę ankietowanych stanowią osoby najczęściej jeżdżące do Grecji ze swoją "drugą połówką" - taką opcję wybrało 47% respondentów. 39% deklarowało, że zazwyczaj odwiedzało Grecję w towarzystwie rodziny, zaś 24% zazwyczaj wybierało się tam z przyjaciółmi. Mniej niż 7% podróżowało samotnie.
Plażowanie oraz zwiedzanie zabytków to najchętniej wybierane aktywności podczas pobytu w Grecji.
86% ankietowanych zadeklarowało, że plażowanie to dla nich najbardziej atrakcyjna opcja podczas urlopowego wypoczynku. Niewiele mniej uznało zwiedzanie zabytków jako najbardziej atrakcyjną dla siebie formę spędzania wolnego czasu podczas pobytu w Grecji (82% ankietowanych). Jedynie co piąta osoba jest zainteresowana górskimi wycieczkami i uznała tę formę aktywności za ciekawą. Wycieczki z przewodnikiem i rejsy statkiem lub promem cieszą się nieco mniejszą popularnością, zaś wypoczynek na terenie hotelu jest najbardziej atrakcyjną opcją dla 41% ankietowanych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
IGHP: Otwarcie hoteli to krok w dobrym kierunku
Nowa inwestycja znanego polskiego piłkarza
Duże nadzieje, małe szanse na dużą pomoc
Brak rąk do pracy daje się we znaki
Maroko otworzy granice od 15 czerwca
Travelist: Polacy wykorzystali 15 proc. środków z bonu turystycznego
MSiT bada rynek usług pilockich i przewodnickich
Trwa Fine Dining Week czyli festiwal sztuki restauracyjnej
Rosyjscy przewoźnicy założą firmy w Turcji, aby ominąć sankcje?
Rainbow podsumował ubiegły rok i wskazał podział zysku
Które polskie hotele wyróżnił Michelin?
5 greckich regionów przyciąga 84 proc. turystów
Rekordowy rok dla PKP Intercity