Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Nowy rok rodzi nowe plany dla touroperatorów
Nowy rok to nowe plany i nadzieje, także dla biur podroży. Zapytaliśmy w kilku biurach o plany na rozpoczęty właśnie rok, a także o to jak minął poprzedni. Czy przedstawiciele branży zauważyli jakieś zmiany w stosunku do oczekiwań klientów? Ile osób, tyle opinii, zapraszamy do lektury.
Większość zapytanych przez nas touroperatorów pozytywnie ocenia rok 2017. Wielu z nich podkreśla dobre wyniki sprzedażowe. To był jeden z lepszych sezonów dla polskiej branży turystycznej. Padały rekordy sprzedażowe, co potwierdziło, że rośnie ilość Klientów powierzających touroperatorom organizację swoich wakacji. Itaka co roku osiąga wzrosty, zarówno ilości obsłużonych klientów jak i przychodów. Każdego roku bijemy nasze własne rekordy, co jest wpisane w strategię firmy. Oficjalne wyniki za rok 2016/17 podamy w marcu 2018 , ale już mogę powiedzieć, że będzie to wzrost dwucyfrowy - mówi wiceprezes Itaki, Piotr Henicz.
Rok 2017 dla nas jako Rainbow i ogólnie dla branży był bardzo dobry. Segment organizatorów turystyki zanotował duże wzrosty obrotów i liczby klientów, a co za tym idzie poprawiły się wyniki finansowe sektora. Widać to już było w końcówce sezonu letniego 2017 i dużo na ten temat mówiła cała branża. Dla nas, Rainbow ten rok był wyjątkowo dobry - po raz kolejny umocniliśmy się na pozycji numer 2 organizatorów, przewieźliśmy 415 tys klientów na wakacje oraz przekroczyliśmy 1,5 mld PLN obrotu. Gonimy naszego głównego konkurenta i rośniemy szybciej niż rynek - w 2017 rynek urósł o 17%, nasz wzrost wynosił 25%, Itaki 20,5% więc dystans pomiędzy nami po raz kolejny się zmniejszył - komentuje rzecznik prasowy Rainbow, Emilia Bratkowska.
To był doskonały rok, rekordowy w historii Grecosa. O 10,5% zwiększyła się liczba pasażerów wysłanych do Grecji, to aż 180 tys. w sezonie 2017/2018. Wzrosły także nasze obroty. Przekroczyliśmy tym samym historyczny poziom 500 milionów obrotu rocznie. Jeśli chodzi o produkt, udało nam się wprowadzić kilka ważnych zmian jakościowych. Absolutną nowością w sezonie 2017, która została świetnie przyjęta przez klientów, było wprowadzenie usługi wypoczynku w formie aktywnej. Połączyliśmy nasze siły z Ewą Chodakowską. We współpracy z jej firmą, zatrudniając jej instruktorów i stosując jej autorskie metody i treningi realizowaliśmy programy treningowe w 30 hotelach w Grecji. Programy można było dokupić w postaci usług dodatkowych na miejscu lub przed wyjazdem w pakiecie 1 czy 5 treningów, tak aby łatwo je dostosować do długości wypoczynku i preferencji. Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania. Rozwinęliśmy także ofertę dla dzieci. Kluby animacyjne Delfinki, które w tym roku realizowaliśmy w 40 rodzinnych hotelach to strzał w dziesiątkę. Jesteśmy zdecydowanym liderem w tego typu usługach. Poszerzyliśmy tę ofertę o zajęcia prowadzone przez certyfikowanych instruktorów pływania. Na podstawie wypracowanych i sprawdzonych metod uczą oraz doskonalą techniki pływania, łącząc to z zabawą. Dzieci uwielbiają te zajęcia. Każde z nich, po powrocie z wakacji z klubem Delfinki, sprawniej radzi sobie z pływaniem, chociażby na basenie. Mamy także programy dla całych rodzin. Z sukcesem rozpoczęliśmy działalność w klubach familijnych Grecos Opa, gdzie całe rodziny mogą się bawić, poznawać smaki wyjątkowej greckiej kuchni, grecką historię, kulturę oraz obyczaje. Planujemy rozszerzenie tego pakietu na kolejnych 11 wysp. Z nowych destynacji w tym roku wprowadziliśmy do oferty Cypr. Wyloty odbywają się z Warszawy i Katowic. Udało nam się zbudować portfel hoteli w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach, przy pięknych plażach, w hotelach o wysokim standardzie - komentuje Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.
To był dla nas bardzo dobry rok. Bułgaria jak zwykle okazała się chętnie odwiedzaną destynacją wczasową, a Czarnogóra była dla nas trafnym wyborem. Mamy nadzieję, że coraz więcej turystów będzie razem z nami odkrywać ten przepiękny zakątek Europy korzystając zarówno z wczasów stacjonarnych jak również z ciekawych wycieczek objazdowych - dodaje Marcin Wzorek, właściciel biura Selva Tour.
To był dla nas bardzo intensywny rok. Wypełniony pilną pracą, trudnymi decyzjami i nowymi inwestycjami. Wprowadziliśmy Platinum - nowy standard autokarów turystycznych oraz dedykowane programy wycieczek. Udowodniliśmy, że ciągły rozwój i odważne pomysły są potrzebne i oczekiwane wśród klientów. Sezon 2017 oceniamy bardzo pozytywnie - komentuje Anna Białek, specjalista ds. komunikacji z mediami z bura podróży Funclub.
Sezon 2017 był dla nas bardzo dobrym sezonem, zakończyliśmy go z wynikiem dużo wyższym niż prognozowaliśmy. Mimo bardzo dużej konkurencji na rynku- nie poddajemy się i realizujemy swój program z należytą starannością i według własnych planów - przekonuje Gabriela Mańka-Sokullu, właścicielka biura Rego-Bis.
Jakie wydarzenia minionego roku miały największy wpływ na działalność organizatorów turystyki? Jak przekonuje Wojciech Skoczyński, rynek turystyczny był ustabilizowany, było mniej ofert last minute, turyści rezerwowali wakacje z wyprzedzeniem, a co za tym idzie wzrosła sprzedaż ofert First Deal. Znaczącym wydarzeniem w Grecji było trzęsienie ziemi na wyspie Kos. Na szczęście hotelarze szybko uporali się z niewielkimi zniszczeniami. Cała infrastruktura jest przygotowana na ewentualne działania sejsmiczne, a sama wyspa Kos ma wiele do zaoferowania. - komentuje prezes Grecosa. W podobnym tonie wypowiada się Piotr Henicz, który podkreśla jak ważna dla turystyki jest stabilizacja. Stabilizacja w regionach turystycznych, do których chętnie wyjeżdżają Polacy, sprawiła, powróciliśmy do Turcji i Egiptu. Stabilne kursy walut to kolejny czynnik tak wysokiej sprzedaży w 2017 - przekonuje.
Emilia Bratkowska, z kolei zwraca uwagę na dobrą sytuację makroekonomiczną, spadające bezrobocie i wzrost płac realnych oraz wypłaty z programu 500+, które bardzo pomogły branży turystycznej. Należy jednak podkreślić, że mieliśmy także bardzo dobre umowy z hotelami i liniami lotniczymi, które pozwoliły nam na utrzymanie cen na atrakcyjnym poziomie. Nasza konsekwentna polityka cenowa spowodowała duże zainteresowanie przedsprzedażą, a tym samym nie mieliśmy potrzeby wyprzedaży w okresie last minute. Od wielu lat pracujemy również konsekwentnie z siecią agencyjną, oferując wiele zachęt sprzedażowych i dodatkowych programów bonusowych - wzajemne zaufanie przełożyło się na doskonałą sprzedaż agencyjną w 2017. Nie należy również zapominać o naszej własnej sieci sprzedaży, którą ciągle rozbudowujemy. W 2016 otworzyliśmy około 30 nowych punktów sprzedaży, głównie w centrach handlowych co przełożyło się również na dostępność naszej oferty i wyniki sprzedaży w 2017 - przekonuje rzecznik Rainbowa.
Funclub także odczuł efekty programu 500+. Powiększyła nam się grupa odbiorców o klientów, których wcześniej nie mieliśmy. Stworzenie odpowiednich ofert było dużym wyzwaniem, ale stanęliśmy na wysokości zadania. Teraz musimy dobrze wykorzystać tę nową niszę - komentuje Anna Białek.
Największy wpływ na działalność biura Rego-Bis, jak informuje jego właścicielka miało otworzenie nowego kierunku wakacyjnego - Macedonii. Liczyliśmy na duży sukces i na szczęście nie zawiedliśmy się w naszych oczekiwaniach - cieszy się Gabriela Mańka-Sokullu. Zdaniem Marcina Wzorka, znaczący wpływ na działalność jego biura miała między innymi niepokojąca sytuacja w krajach Europy Zachodniej, która wpłynęła na większe zainteresowanie destynacjami bałkańskimi. Także utrzymujący się spadek zainteresowania kierunkami północnoafrykańskimi oraz Turcją na korzyść wyboru kierunków europejskich - komentuje właściciel Selva Tour.
Jakie plany touroperatorzy na nadchodzący rok? Dla biura Rego-Bis, będzie on wyjątkowy, ponieważ będzie ono obchodzić 25-lecie swojej działalności. Jak co roku- zaplanowaliśmy nowości - loty do Czarnogóry, wyloty z Warszawy do macedońskiej Ochrydy i albańskiej Tirany. Naszym nowym kierunkiem w ofercie jest wyspa Korfu, gdzie proponujemy naszym Klientom trzy hotele. Rozszerzamy również program animacyjny- oprócz ogólnych animacji oferujemy również animacyjne kluby dla dzieci. Mamy oczywiście jeszcze kilka niespodzianek w zanadrzu, które z pewnością ożywią naszą ofertę - zapowiada Gabriela Mańka-Sokullu.
Rainbow zapowiada rozwinięcie kilku kierunków w tym roku, a także wprowadzenie przelotów czarterowych z Wilna do Salonik. Od kilku lat konsekwentnie rozwijamy nasze portfolio kierunków wczasowych - w tym roku: Tunezyjska Djerba, Greckie Thassos i Lefkada oraz Costa Ballena w Hiszpanii. Do tego, tradycyjnie nowości w wycieczkach objazdowych zarówno w Europie jak i w dalekich krajach. Poza tym jako pierwszy polski organizator zdecydowaliśmy się uruchomić czarter z Wilna do Salonik, który da klientom z Litwy dostęp do wczasów na półwyspie Chalkidiki i Riwierze Olimpijskiej oraz pozwoli realizować wycieczki objazdowe po Grecji (w języku litewskim) - informuje Emilia Bratkowska.
Piotr Henicz optymistycznie patrzy w nowy rok. Już teraz statystyki sprzedażowe pokazują, że będzie to kolejny dobry rok dla turystyki. Liczymy na Turcję, tu spodziewamy się spektakularnych wzrostów. Tylko do Antalyi wyślemy w przyszłym roku 80 000 klientów, a na wybrzeże Morza Egejskiego kolejne 50 000 - łącznie 130 000. Dla porównania - w tym roku do całej Turcji wyjechało z Itaką 56 tysięcy turystów. Grecja pozostanie numerem 1 wyjazdów Polaków z biurami podróży, ale dużych wzrostów tu się nie spodziewamy. Wzrost sprzedaży ciągle możliwy w Albanii, gdzie wyrastają nowe hotele z coraz lepszym standardem. W roku 2017 tygodniowo wysyłaliśmy 9 samolotów do Tirany, na 2018 planujemy 11 - 12. W nadchodzącym roku stawiamy także na rejsy. Pomysł na rejsy "Kanaryjska Odyseja" realizowane tej zimy okazał się bardzo trafiony. Teraz przygotowujemy ofertę rejsów na Lato 2018. W roku 2018 czeka nas duże wyzwanie: w okresie od 1 listopada 2017 do 30 października 2018 planujemy obsłużyć milion klientów - zapowiada wiceprezes Itaki.
Także Grecos Holiday ujawnia plany rozwoju na 2018 rok. Rozbudowujemy naszą ofertę o kilkanaście nowych hoteli. Skupiliśmy się na tych, w których powstaje infrastruktura dla rodzin z dziećmi, m.in. aquaparki. Poszerzamy ofertę dla najmłodszych. W klubach Delfinki, wprowadzimy sekcję dla juniorów, w wieku 9-12 lat. Podnosimy również komfort podróżowania. Podnosimy również komfort podróżowania. W 2018 roku krokiem milowym będzie rozbudowa siatki połączeń lotniczych Grecosa. Latamy z aż 9 lotnisk w Polsce, mamy w ofercie 20 greckich kierunków. Także rozkłady lotów staną się bardziej dogodne i wydłużą czas trwania wakacji. Wyloty będą się odbywać w godzinach porannych, wcześniej niż powrót. - informuje prezes Skoczyński.
Selva Tour zapowiada kontynuację obranej przez siebie drogi. Planowane jest dalsze utrzymanie bieżącej polityki firmy, tj. obsługa dobrze znanych nam kierunków Bułgaria, Czarnogóra, Włochy oraz wycieczek objazdowych i w tych segmentach sukcesywne zwiększanie oferty dostępnej dla naszych agentów. Głównym kanałem dystrybucji od lat jest współpraca z biurami agencyjnymi, dlatego też będziemy dużo pracy poświęcać na utrzymanie tendencji wzrostowej w tej materii - zapowiada Marcin Wzorek.
Funclub stawia na stabilny wzrost. Wprowadziliśmy do oferty nowe programy i nowe obiekty. Nieustannie szukamy nowych rozwiązań i inspiracji. Duży potencjał widzimy w kierunku szwajcarskim oraz włoskim. Pracujemy również nad pielgrzymkami, które realizujemy z dużym powodzeniem - komentuje Anna Białek.
Zapytaliśmy także, czy w minionym roku można było zauważyć jakieś zmiany w stosunku do preferencji klientów biur podróży. Co wpływa na ich wybory? Opinie w tej kwestii okazały się bardzo różne. Zdaniem Piotra Henicza, najbardziej zauważalnym trendem jest zdecydowany wzrost zainteresowania hotelami wyższej klasy. Co roku coraz większy odsetek sprzedaży stanowią właśnie hotele 4 i 5-gwiazdkowe. Klienci lubią kierunki znane i "modne" w danym sezonie, ale także oczekują nowych ofert i nowych wrażeń. Nową ofertą może być nowa destynacja turystyczna, jednakże w związku z aktualną sytuacją geopolityczną, zakresem geograficznym kierunków i wymogami co do infrastruktury, ilość nowych destynacji jest mocno ograniczona. Stąd nasz najnowszy produkt: Kanaryjska Odyseja z cyklu rejsów Pod Żaglami Itaki - zauważa Henicz. Dodaje, że miłym zwyczajem staje się kupowanie wyjazdów zagranicznych na prezent. Klienci coraz częściej obdarowują nimi bliskich, aby uświetnić ważne rocznice lub po prostu spełnić wakacyjne marzenia, co widać szczególnie w statystykach sprzedażowych grudnia.
Według Wojciecha Skoczyńskiego, jeśli chodzi o oczekiwania klientów, to najważniejsza jest jakość. Klienci chcą komfortowo wypocząć, czuć się zaopiekowani wręcz dopieszczeni. Od pewnego czasu można zauważyć, że ważniejsze niż niska cena oferty jest jej wysoka jakość. Turysta chętniej zapłaci więcej za gwarancję wymarzonych wakacji. Odpowiadamy na to zapotrzebowanie. Na nowy sezon przygotowaliśmy większą liczbę miejsc w najlepiej ocenianych hotelach. Zmienia się także sposób wypoczynku. To już nie tylko plażowanie. Coraz więcej osób ćwiczy na co dzień i nie chce z tego rezygnować wyjeżdżając na wakacje. Naszą odpowiedzią jest możliwość połączenia błogiego wypoczynku z aktywną formą treningów z instruktorami Ewy Chodakowskiej. - komentuje prezes Grecosa.
Emilia Bratkowska zauważa zmiany w samym terminie dokonywania rezerwacji. W 2017 ilość letnich rezerwacji przed okresem Last Minute, w Rainbow, była wyższa o ok. 30%. To zaowocowało mniejszą dostępnością ofert last minute i wyższymi cenami sprzedaży. 2017 był ważnym rokiem, który uświadomił klientom, jak istotne jest kupowanie w przedsprzedaży - gwarantuje największy wybór w najlepszych cenach, które później trudno znaleźć w ofertach last minute. Zaczynając sprzedaż oferty na Lato 2018 daliśmy klientom unikalną "gwarancję najniższej ceny", która obowiązuje do dnia przed wylotem, ponieważ byliśmy (i nadal jesteśmy) przekonani, że nie opłaca się czekać z zakupem wakacji do ostatniej chwili. Klienci też się tego nauczyli co pokazały nasze wyniki przedsprzedaży - na Lato 2018 były o ponad 30% wyższe niż przed, już i tak dobrym, rokiem 2017 - podsumowuje rzecznik Rainbowa.
Według obserwacji biura podróży Funclub, nie nastąpiły jakieś przełomowe zmiany w oczekiwaniach klientów i najważniejszym czynnikiem wpływającym na podjęcie decyzji jest cena. Od wielu lat obserwujemy tę tendencję. Chociaż z każdym rokiem powiększa się grupa klientów, dla których priorytetem jest wysoka jakość usług - przekonuje Anna Białek. Marcin Wzorek uważa, że najistotniejszą rzeczą jest połączenie niskiej ceny z wysoką jakością. Wyraźnie można zaobserwować, iż w dobie dużej konkurencji klienci oczekują wysokiej jakości w niewygórowanej cenie i w tym przypadku biura podróży muszą wykazać się bardzo dobrą znajomością rynku na jakim pracują, aby sprostać wymaganiom klienta. Nie bez znaczenia jest także jakość kontaktu na linii klient - biuro podróży czy to będzie touroperator czy też agent turystyczny - przekonuje.
Gabriela Mańka-Sokullu, uważa, że polski klient jest coraz bardziej świadomy swoich oczekiwań i ma większe wymagania. Specjalizujemy się w Bałkanach od wielu lat, dlatego też jest nam zdecydowanie łatwiej dopilnować szczegółów. Staramy się, aby nasz serwis był na najwyższym poziomie, aby nasi pracownicy na destynacjach byli świetnie przygotowani, a ludzie, których wybieramy do współpracy- byli fachowcami w dziedzinach, którymi się zajmują. Wszystkie te czynniki w dużym stopniu wpływają na zadowolenie większości naszych Klientów i ich zmieniające się oczekiwania - komentuje właścicielka Rego-Bisu.
Rok 2017 nie był zły dla turystyki. Touroperatorzy mają plany i liczą, że 2018 rok będzie jeszcze lepszy. My wszystkim organizatorom turystyki życzymy pomyślnej realizacji swoich zamierzeń. Powodzenia!
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Biuro podsumowują 2017 rok
[2018-01-03 14:45 79.191.40.*]
jrest jak jest, ale nikt sie nie przyzna do tego odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Turyści z zagranicy wracają nad polskie morze
Przedłużono stan wyjątkowy w Egipcie
Nowoczesne technologie pomogą rozwiązać problemy hotelarzy?
Minister zdrowia wypowiedział się o luzowaniu obostrzeń
Sindbad: nowe logo firmy symbolem wielu zmian
GDZIE SĄ KORKI SAMOCHODOWE W OKOLICY GÓR?
Ryanair ogłasza 3 nowe połączenia z polskich lotnisk
ECDC uznała Południowe Wyspy Egejskie obszar wysokiego ryzyka epidemicznego
Sabre wypowiada umowę Aerofłotowi
Rainbow nie odpuszcza inwestycji w hotele
NIK o nieprawidłowościach u przewoźników regionalnych
Jak mocno spadła sprzedaż Rainbow w marcu?
Coraz większe zainteresowanie transportem kolejowym
Polki wydają więcej na podróże
Co wpływa na popyt na wyjazdy turystyczne w tym sezonie?
IATA aktualizuje prognozę strat finansowych w wyniku koronawirusa
Darmowy przewodnik po RODO dla hotelarzy
Thomas Cook inwestuje w nieruchomości
Wyjazdy na przyszły rok - wszystko drożej
GDZIE SĄ KORKI SAMOCHODOWE W OKOLICY GÓR?