Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu COVID-19
2022-07-12Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów otrzymały potwierdzenie od 16 europejskich linii lotniczych, że zwróciły one pieniądze za ponad 500 000 voucherów na loty, które wręczyły konsumentom za odwołane loty podczas pandemii COVID-19. Jest to wynik dialogu, który Komisja i sieć ochrony konsumentów prowadziły w 2021 r., aby zająć się skutkami masowych i bezprecedensowych odwołań lotów, które miały miejsce we wczesnej fazie pandemii.
r e k l a m a
W ramach dialogu z 2021 r. linie lotnicze zobowiązały się do podjęcia środków mających na celu dostosowanie ich praktyk do unijnych przepisów dotyczących praw konsumentów i pasażerów. Zobowiązania obejmują: usunięcie zaległości w zakresie zwrotu kosztów i terminowe zwroty kosztów pasażerom; lepsze informowanie konsumentów o ich prawach związanych z odwołaniem lotu; oraz oferowanie konsumentom wymiany bonów na pieniądze we wszystkich przypadkach, w których wcześniej nałożono na nich bony.
Ze sprawozdań linii lotniczych dotyczących realizacji zobowiązań wynika, że usunęły one większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów i dostosowały swoje strony internetowe, pocztę elektroniczną i inne formy komunikacji, aby lepiej informować konsumentów o ich prawach w przypadku odwołania lotu. Linie lotnicze skontaktowały się również z ponad 2,5 mln konsumentów posiadających niewykorzystane vouchery, a ponad 500 000 z nich zdecydowało się odzyskać swoje pieniądze.
Ponadto w świetle obecnej sytuacji, w której wielu podróżnych odczuwa skutki opóźnień i odwołań lotów, zobowiązania podjęte przez linie lotnicze w czasie pandemii są nadal aktualne i mają zastosowanie. Komisja będzie zatem nadal uważnie monitorować sytuację, aby zapewnić, że jest ona rozwiązywana w ścisłej zgodności z prawami konsumentów i pasażerów.
W następstwie dialogu z liniami lotniczymi sieć CPC rozpoczęła niedawno dialog na temat praktyk europejskich pośredników lotniczych: eDreams ODIGEO, Etraveli, Kiwi.com i Otravo. Dotyczy on głównie następujących kwestii: informacji o prawach konsumentów związanych z anulowaniem lotu; zwrotów kosztów po odwołaniu lotu; oraz obsługi klienta przez pośredników.
Równocześnie, zgodnie z zapowiedzią zawartą w nowym programie na rzecz konsumentów z listopada 2020 r. i w oparciu o sprawozdanie wydane w 2021 r., Komisja przeprowadza obecnie przegląd dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych, a także przepisów dotyczących praw pasażerów, uwzględniając wnioski wyciągnięte z kryzysu COVID-19. Komisja zamierza przedstawić swoje propozycje w 2023 r.
Linie lotnicze ogólnie zrealizowały swoje zobowiązania dotyczące ogromnego kryzysu związanego z anulowaniem lotów w 2020 r. Usunięto większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów, konsumenci są lepiej poinformowani o swoich prawach, a miliony euro zostały zwrócone. Wzywam jednak linie lotnicze do kontynuowania tych wysiłków, również teraz, gdy podróżni ponownie doświadczają licznych opóźnień i odwołań. Będziemy uważnie śledzić i sprawdzać, w jaki sposób pasażerowie otrzymają zwrot kosztów lub wypłatę odszkodowania, jeśli będzie to konieczne, aby zapewnić ścisłe i sumienne stosowanie przepisów UE. - powiedział unijny komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Komisja Europejska rozmawia z przewoźnikami
[2022-07-12 19:53 176.246.68.*]
Ja nie dostałem zwrotu z 2020 roku. Podpowiecie do kogo się zwrócić bo ECK to banda stojąca na straży linii lotniczych. odpowiedz »
r e k l a m a
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Działania TUI Poland to zaplanowana strategia?
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
Kto został recepcjonistą roku 2018?
Przewoźnik zakwestionował dokumenty pasażera - jest wyrok
Stacje narciarskie: możemy gasić światło
Brussels Airlines zwolni 1/4 personelu
Loty z Chicago i Nowego Jorku do Polski będą możliwe?
Zmiany klimatyczne mogą zaszkodzić tunezyjskiej turystyce
Rośnie liczba pasażerów na greckich lotniskach
Problemy turystyki wyjazdowej nie są priorytetem dla ministerstwa
UNWTO: Szczepienia doprowadzą do przywrócenia podróżowania na szerszą skalę
Irański przewoźnik nie poleci do Niemiec
Rozporządzenie przedłużające ograniczenia weszło w życie
Turcja: sierpień dla turystyki gorszy niż przed rokiem, ale lepszy od lipca
Biura podróży zanotowały wzrost liczby klientów
Automatyczni kelnerzy na testach we Włoszech
Kraków zaprasza na konferencję