Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu COVID-19
Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów otrzymały potwierdzenie od 16 europejskich linii lotniczych, że zwróciły one pieniądze za ponad 500 000 voucherów na loty, które wręczyły konsumentom za odwołane loty podczas pandemii COVID-19. Jest to wynik dialogu, który Komisja i sieć ochrony konsumentów prowadziły w 2021 r., aby zająć się skutkami masowych i bezprecedensowych odwołań lotów, które miały miejsce we wczesnej fazie pandemii.
W ramach dialogu z 2021 r. linie lotnicze zobowiązały się do podjęcia środków mających na celu dostosowanie ich praktyk do unijnych przepisów dotyczących praw konsumentów i pasażerów. Zobowiązania obejmują: usunięcie zaległości w zakresie zwrotu kosztów i terminowe zwroty kosztów pasażerom; lepsze informowanie konsumentów o ich prawach związanych z odwołaniem lotu; oraz oferowanie konsumentom wymiany bonów na pieniądze we wszystkich przypadkach, w których wcześniej nałożono na nich bony.
Ze sprawozdań linii lotniczych dotyczących realizacji zobowiązań wynika, że usunęły one większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów i dostosowały swoje strony internetowe, pocztę elektroniczną i inne formy komunikacji, aby lepiej informować konsumentów o ich prawach w przypadku odwołania lotu. Linie lotnicze skontaktowały się również z ponad 2,5 mln konsumentów posiadających niewykorzystane vouchery, a ponad 500 000 z nich zdecydowało się odzyskać swoje pieniądze.
Ponadto w świetle obecnej sytuacji, w której wielu podróżnych odczuwa skutki opóźnień i odwołań lotów, zobowiązania podjęte przez linie lotnicze w czasie pandemii są nadal aktualne i mają zastosowanie. Komisja będzie zatem nadal uważnie monitorować sytuację, aby zapewnić, że jest ona rozwiązywana w ścisłej zgodności z prawami konsumentów i pasażerów.
W następstwie dialogu z liniami lotniczymi sieć CPC rozpoczęła niedawno dialog na temat praktyk europejskich pośredników lotniczych: eDreams ODIGEO, Etraveli, Kiwi.com i Otravo. Dotyczy on głównie następujących kwestii: informacji o prawach konsumentów związanych z anulowaniem lotu; zwrotów kosztów po odwołaniu lotu; oraz obsługi klienta przez pośredników.
Równocześnie, zgodnie z zapowiedzią zawartą w nowym programie na rzecz konsumentów z listopada 2020 r. i w oparciu o sprawozdanie wydane w 2021 r., Komisja przeprowadza obecnie przegląd dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych, a także przepisów dotyczących praw pasażerów, uwzględniając wnioski wyciągnięte z kryzysu COVID-19. Komisja zamierza przedstawić swoje propozycje w 2023 r.
Linie lotnicze ogólnie zrealizowały swoje zobowiązania dotyczące ogromnego kryzysu związanego z anulowaniem lotów w 2020 r. Usunięto większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów, konsumenci są lepiej poinformowani o swoich prawach, a miliony euro zostały zwrócone. Wzywam jednak linie lotnicze do kontynuowania tych wysiłków, również teraz, gdy podróżni ponownie doświadczają licznych opóźnień i odwołań. Będziemy uważnie śledzić i sprawdzać, w jaki sposób pasażerowie otrzymają zwrot kosztów lub wypłatę odszkodowania, jeśli będzie to konieczne, aby zapewnić ścisłe i sumienne stosowanie przepisów UE. - powiedział unijny komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Komisja Europejska rozmawia z przewoźnikami
[2022-07-12 19:53 176.246.68.*]
Ja nie dostałem zwrotu z 2020 roku. Podpowiecie do kogo się zwrócić bo ECK to banda stojąca na straży linii lotniczych. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Działania TUI Poland to zaplanowana strategia?
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
Kto został recepcjonistą roku 2018?
Przewoźnik zakwestionował dokumenty pasażera - jest wyrok
UNWTO: Szczepienia doprowadzą do przywrócenia podróżowania na szerszą skalę
Brussels Airlines zwolni 1/4 personelu
Loty z Chicago i Nowego Jorku do Polski będą możliwe?
Zmiany klimatyczne mogą zaszkodzić tunezyjskiej turystyce
Rośnie liczba pasażerów na greckich lotniskach
Problemy turystyki wyjazdowej nie są priorytetem dla ministerstwa
Kolejne kraje przywracają restrykcje dla przyjeżdżających z Polski
Irański przewoźnik nie poleci do Niemiec
Rozporządzenie przedłużające ograniczenia weszło w życie
Turcja: sierpień dla turystyki gorszy niż przed rokiem, ale lepszy od lipca
Biura podróży zanotowały wzrost liczby klientów
Automatyczni kelnerzy na testach we Włoszech
Stacje narciarskie: możemy gasić światło