Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Sprzedaż przyszłorocznych wyjazdów wreszcie ruszyła do przodu?
Miniony tydzień okazał się łaskawy dla touroperatorów, sprzedaż przyszłorocznych ofert zanotowała dwucyfrowy wzrost. Ostatni weekend października zakończył rok turystyczny 2017/2018.
44 tydzień br. (29.10- 04.11) był optymistyczny dla biur podróży. Liczba klientów w salonach wzrosła o 27,9% w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku. Sprzedaż przyszłorocznych wyjazdów była 26,8% wyższa i po ciężkich ostatnich tygodniach, znów wyszło słońce. Analizy dokonał Polski Związek Organizatorów Turystyki na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Największy bo aż 32% wzrost zainteresowania zanotowały imprezy lotnicze. Wzrost dynamiki o 21,7% notują również wyjazdy autokarowe. Mniejszym zainteresowaniem niż przed rokiem cieszyły się wycieczki z dojazdem własnym.
W analizowanym tygodniu najwięcej rezerwacji przypadło Antalyi, Hurghadzie, Marsa Alam, Bodrum oraz Zakintos. W krajowym rankingu na pierwszym miejscu Turcja, na drugiej pozycji Grecja. Egipt zamyka pierwszą trójkę. Ceny utrzymują się w miarę na jednym poziomie.
PZOT dokonał również analizy sezonu 2017/2018 jako całości. W sezonie2017/2018 liczba klientów w biurach podróży była wyższa o 19,6% w porównaniu do sezonu 2016/2017.
Największy procentowy udział w sprzedaży notuje Grecja z wynikiem 31,5%. Następnie Turcja z 14,1% udziałem oraz Hiszpania z 10,8%. Tak jak w zestawieniu z tygodnia 43., największy wzrost sprzedanych wyjazdów przypada Tunezji z wynikiem o 247,8% lepszym aniżeli w sezonie 2016/2017. Wyspy Zielonego Przylądka notują wzrost o 115,9% a popularna w tym sezonie Turcja 110,2% skok. Albania natomiast sprzedawała się o 68,7% lepiej niż w sezonie poprzednim.
Cały raport dostępny poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20181107_booking_report_t19_44_2018.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział aktualności dnia:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Bułgaria i Chorwacja robią krok do strefy euro
UE i Ukraina podpisały umowę lotniczą. Wizz Air zapowiada nowe połączenia
Itaka wprowadza zmiany w systemach rezerwacyjnych
Grecja chce uregulować wynajem mieszkań dla turystów
ESky wchodzi na afrykański rynek
Rusza Tarcza Finansowa PFR 2.0
Taksa turystyczna może być odczuwalnym wydatkiem
Przedsiębiorcy turystyczni doradzą Rzecznikowi MŚP
Zbliża się Kulinarny Festiwal Kwiatów Jadalnych
Pierwsi turyści wylądują na Fuerteventurze
Turyści w Grecji wydają coraz więcej
Wizz Air likwiduje kilkanaście połączeń z Polski
Ranking jakości linii lotniczych i lotnisk - Polska poza czołówką
Macedonia Północna i Albania zrobiły kolejny krok do Unii Europejskiej
Wizz Air ogłasza nowe trasy z Polski
Aplikacja usprawni certyfikację punktów informacji turystycznej
Tunezja będzie mieć nowego Ministra Turystyki
Thomas Cook przywróci wyjazdy do Tunezji
Dominikana: darmowe testy antygenowe dla turystów
Hotel Aristoteles Beach na Chalchidiki