Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Sprzedaż przyszłorocznych wyjazdów wreszcie ruszyła do przodu?
Miniony tydzień okazał się łaskawy dla touroperatorów, sprzedaż przyszłorocznych ofert zanotowała dwucyfrowy wzrost. Ostatni weekend października zakończył rok turystyczny 2017/2018.
44 tydzień br. (29.10- 04.11) był optymistyczny dla biur podróży. Liczba klientów w salonach wzrosła o 27,9% w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku. Sprzedaż przyszłorocznych wyjazdów była 26,8% wyższa i po ciężkich ostatnich tygodniach, znów wyszło słońce. Analizy dokonał Polski Związek Organizatorów Turystyki na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Największy bo aż 32% wzrost zainteresowania zanotowały imprezy lotnicze. Wzrost dynamiki o 21,7% notują również wyjazdy autokarowe. Mniejszym zainteresowaniem niż przed rokiem cieszyły się wycieczki z dojazdem własnym.
W analizowanym tygodniu najwięcej rezerwacji przypadło Antalyi, Hurghadzie, Marsa Alam, Bodrum oraz Zakintos. W krajowym rankingu na pierwszym miejscu Turcja, na drugiej pozycji Grecja. Egipt zamyka pierwszą trójkę. Ceny utrzymują się w miarę na jednym poziomie.
PZOT dokonał również analizy sezonu 2017/2018 jako całości. W sezonie2017/2018 liczba klientów w biurach podróży była wyższa o 19,6% w porównaniu do sezonu 2016/2017.
Największy procentowy udział w sprzedaży notuje Grecja z wynikiem 31,5%. Następnie Turcja z 14,1% udziałem oraz Hiszpania z 10,8%. Tak jak w zestawieniu z tygodnia 43., największy wzrost sprzedanych wyjazdów przypada Tunezji z wynikiem o 247,8% lepszym aniżeli w sezonie 2016/2017. Wyspy Zielonego Przylądka notują wzrost o 115,9% a popularna w tym sezonie Turcja 110,2% skok. Albania natomiast sprzedawała się o 68,7% lepiej niż w sezonie poprzednim.
Cały raport dostępny poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20181107_booking_report_t19_44_2018.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział aktualności dnia:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
MSiT chce 10 strategii dla
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Bułgaria i Chorwacja robią krok do strefy euro
UE i Ukraina podpisały umowę lotniczą. Wizz Air zapowiada nowe połączenia
Itaka wprowadza zmiany w systemach rezerwacyjnych
Sylwester w Zakopanem staniał?
Tunezja będzie mieć nowego Ministra Turystyki
Thomas Cook przywróci wyjazdy do Tunezji
Dominikana: darmowe testy antygenowe dla turystów
Taksa turystyczna może być odczuwalnym wydatkiem
Przedsiębiorcy turystyczni doradzą Rzecznikowi MŚP
Zbliża się Kulinarny Festiwal Kwiatów Jadalnych
Grecja chce uregulować wynajem mieszkań dla turystów
ESky wchodzi na afrykański rynek
Rusza Tarcza Finansowa PFR 2.0
Macedonia Północna i Albania zrobiły kolejny krok do Unii Europejskiej
Wizz Air ogłasza nowe trasy z Polski
Aplikacja usprawni certyfikację punktów informacji turystycznej
Pierwsi turyści wylądują na Fuerteventurze
Turyści w Grecji wydają coraz więcej
Wizz Air likwiduje kilkanaście połączeń z Polski