Ile zarobił Enter Air?
Linie lotnicze Enter Air poinformowały o swoich wynikach finansowych. Ile zarobił czarterowy przewoźnik?
Przychody Enter Air w 2017 r. wzrosły o 17,8% do 954,9 mln zł z 810,4 mln zł w 2016 r. Zysk operacyjny wzrósł o 3,5% do 63,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 58,4 mln zł i był wyższy o 26,5% niż rok wcześniej.
Zgodnie z naszymi oczekiwaniami 2017 r. był rekordowy dla Enter Air zarówno pod względem liczby przewiezionych pasażerów, jak również wyników finansowych. Stabilnie rośniemy realizując niezmiennie od lat tę samą filozofię - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. Przed nami kolejny bardzo pracowity sezon, kontrakty zawarte z trzema największymi biurami podróży w Polsce jakie będziemy realizować zakładają dalszy wzrost przewozów, na trwale rosnącym rynku turystycznym. Pozytywnie na koszty Spółki w kolejnych latach wpłyną też oszczędne Boeingi 737-8 MAX. Pierwsze dwa samoloty tego typu dołączą do floty pod koniec 2018 r. a zamówionych mamy łącznie sześć takich maszyn - dodaje.
W ramach programu handlowego zrealizowanego w 2017 r. Enter Air wykonał 6 531 mln fotelokilometrów, czyli 14,1% więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku Enter Air przewiózł ponad 2 mln pasażerów z czego 1,5 mln w Polsce, co dało spółce ponad 33% udziału w rynku. Przychody w 2017 r. wzrosły o 17,8% do 954,9 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 63,6 mln zł, o 3,5% więcej niż przed rokiem, a zysk netto wzrósł o 26,5% do 58,4 mln zł. Marża operacyjna, ze względu na mechanizm dopłaty paliwowej (analogiczny wzrost zarówno po stronie przychodów jak i kosztów) obniżyła się.
Zadłużenie netto przewoźnika wynosi 303,1 mln zł, a wskaźnik dług netto do EBITDA 3,4x. Zdecydowana większość zadłużenia to długoterminowy leasing finansowy na pięć samolotów Boeing 737-800.
W 2017 r. Enter Air zakończył proces wymiany floty na samoloty nowszej generacji w ramach którego osiem samolotów Boeing 737-400 zostało wymienionych na maszyny nowszej generacji typu 737-800. W szczycie nadchodzącego sezonu letniego połączenia będą realizowane przez 20 samolotów w tym dwa Airbusy A320 wypożyczone od innego przewoźnika. W październiku i grudniu 2018 r. do floty dołączą pierwsze dwa samoloty Boeing 737-8 MAX. Nowe maszyny pozwolą na oszczędności operacyjne, a dłuższy zasięg od obecnie wykorzystywanych maszyn, umożliwi bezpośrednie połączenia m.in. na Wyspy Zielonego Przylądka. Enter Air zamówił łącznie sześć Boeingów 737-8 MAX.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
NIK: Liczne nieprawidłowości w ochronie zabytków
Baza noclegowa na delikatnym plusie
Umowa code - share włoskich linii lotniczych z Flybe
PIT podsumowała swoją działalność w 2016 roku. Ma się czym pochwalić?
Meksyk: Najsilniejsze trzęsienie ziemi od ponad 100 lat
Kto związany z branżą turystyczną dostał nagrodę Teraz Polska?
POT: Sukces kampanii na rynku chińskim
55% akcji eSky przechodzi w nowe ręce
Śmiertelny wypadek u wybrzeży Czarnogóry
Studenci korzystają z Erasmus Student Network w Ryanair
Więcej Polaków korzystało z medycznego assistance
Koniec niskich cen w biurach podróży?
W jakiej sytuacji przedsiębiorcom grozi odebranie wsparcia z tarcz, w przypadku złamania obostrzeń?
Bułgaria planuje dotacje do lotów czarterowych
Turystyka motorem napędowym greckiej gospodarki
Który region wygenerował największe zyski dla Emirates?
Turyści ofiarami katastrofy we włoskim parku narodowym
Enter Air przedłuża współpracę z Itaką
Północna Izba Gospodarcza: ani kroku wstecz, jeśli chodzi o luzowanie obostrzeń
Kwatera prywatna w Hajduszoboszló..(domki)