Rejs dla ... frajerów?
Umowa jest najważniejsza. Właśnie ponad setka osób przekonała się, że oferta rejsu życia okazała się naciąganiem klientów. Firma organizująca rejs Life at Sea Cruises o nazwie Miray Cruises przyznała, że nie ma statku i w ostatniej chwili odwołała rejs, którego termin startu już był przekładany. Firma oferowała ponad tysiąc dni na statku, siedem kontynentów, 140 krajów i 382 porty, a wyszły tylko wielkie emocje i straty.
Media wiele piszą o sprawie, ale warto wyciągnąć z tego głośnego przypadku cenną naukę, że tylko odpowiednia umowa zabezpiecza obie strony. Gdyby turyści zadali sobie trud zweryfikowania organizatora i posiadali odpowiednie zabezpieczenia/ubezpieczenia sprawy by nie było. Turyści zdaliby sobie sprawę, że przy kwocie umowy bliskiej lub przekraczającej 100 tys. USD oraz fakcie, że trzeba wpłacić środki zagranicznej firmie, która nawet nie posiada statku, nie rozsądnym jest stawianie wszystkiego na jedną kartę.
Według mediów wiele osób poczyniło w swoim życiu duże zmiany, aby móc uczestniczyć w tej podróży. Zarezerwowanych i opłaconych miało być 111 kabin. Wprawdzie firma ma zwrócić pieniądze, ale ma to uczynić w ratach do końca lutego 2024 roku i nie zmieni to złej sytuacji osób, które np. wynajęły swoje mieszkania czy domy na kolejne lata. Co więcej rozłożenie zwrotu środków źle wróży.
Opis całej sytuacji można znaleźć m.in. w businessinsider.com.pl
Co warto zauważyć, na pokładzie statku na którym mieli płynąć turyści wg. strony organizatora jest mnóstwo niezarezerwowanych kabin, więc już od jakiegoś czasu można się było domyślać, że firma może mieć problem. Po drugie firma Miray Cruises and Management LLC jest firmą turecką, której właścicielem jest Vedat Ugurlu. Jeśli firma wykorzystała zaliczki jako źródło finansowania np. obrotowego, to przy sytuacji liry tureckiej, w której do połowy maja koszt 1 USD wynosił poniżej 20 lir, a obecnie wynosi ok. 29 lir i stale rośnie w tempie jednej liry na miesiąc, firma będzie mieć problem ze zwrotem środków.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
WTTC podkreśla społeczne korzyści płynące z turystyki
Widać ciężkie czasy dla branży gastronomicznej
Unia Europejska chce zniesienia ograniczeń podróżowania
POT: Sukces kampanii na rynku chińskim
55% akcji eSky przechodzi w nowe ręce
Śmiertelny wypadek u wybrzeży Czarnogóry
IATA robi szkolenie dla zwolnionych członków personelu pokładowego
Czy oczekiwania hotelowych gości się zmieniły na przestrzeni roku?
Słynny aktor otworzy hotel w Warszawie
Bułgaria planuje dotacje do lotów czarterowych
Turystyka motorem napędowym greckiej gospodarki