Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Psycholog/Pedagog/Socjoterapeuta/ 28.02-2.03
- Poszukiwana pielęniarka/ratownik med.
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- rozszerzenie oferty, przewodnictwo
- Kraków- specjalista d/s turystyki
- Doradca Klienta d/s turystyki PRUSZKÓW
- Rezydent Hotelowy GRECJA
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Pracownik Obsługi Agencyjnej
- Praca na Kaszubach, recepcja, kuchnia, bar port
Ryanair zadowolony z kontrowersyjnego wyroku
Ryanair zadowolony z wyrok brytyjskiego sądu apelacyjnego, który uznał, że przewoźnik nie ma obowiązku wypłaty rekompensat z tytułu dyrektywy EU261 w przypadku, gdy zakłócenia lotów powodowane są przez strajki prowadzone przez związki zawodowe. Sąd orzekł, iż strajki te stanowią nadzwyczajne okoliczności i są poza kontrolą linii lotniczej.
Sprawa dotyczyła opóźnień i odwołań lotów spowodowanych strajkami części pilotów i personelu pokładowego. Każdy sąd chętnie zaakceptuje fakt, że warunki zatrudnienia stanowią element prowadzenia linii lotniczych, ale nie znaczy to, że problem z warunkami zatrudnienia musi być nieodłączny, a przeanalizowanie przyczyny lub źródła problemu jest po stronie sądu. Z zasady żadna linia lotnicza nie jest w stanie kontrolować żądań stawianych przez związki zawodowe. Wszystkie linie lotnicze, niezależnie od tego, czy są własnością państwa, czy akcjonariuszy, podlegają sprzecznym interesom i nie mogą zgodzić się na wszystkie żądania, które są wobec nich zgłaszane przez związki zawodowe. Linie lotnicze muszą uwzględniać znacznie szerszy zakres interesów, w tym interes samego przedsiębiorstwa, interes pasażerów, interes pracowników niestrajkujących oraz interes właścicieli, muszą także mieć na uwadze konkurencję na rynku. - uznał sędzia Iain Hughes.
Wyrok jest dziwny i trudno zrozumieć jego podstawy. Oczywistym jest, że przewoźnik nie powinien ponosić odpowiedzialności za strajki kontrolerów lotów, czy personelu lotniskowego, na zatrudnienie którego nie ma wpływu. Jednak akcje protestacyjne własnych pracowników są z reguły spowodowane grupową chęcią poprawy warunków zatrudnienia. Niespotykanym wydaje się spojrzenie sądu, aby uznać, iż przewoźnik nie ma wpływu na zadowolenie z warunków pracy swoich pracowników i jest zwolniony z odpowiedzialności na podstawie interesu ekonomicznego. Rozpoczęcie akcji strajkowej jest zwykle ostatecznością, poprzedzaną przez negocjacje pomiędzy pracodawcą, a zarówno firma, jak i strajkujący tracą przy tym przychody. Co do samej sentencji wyroku, to właściwie każdy przedsiębiorca musi uwzględniać znacznie szerszy zakres interesów, w tym interes samego przedsiębiorstwa, interes pasażerów, interes pracowników niestrajkujących oraz interes właścicieli, muszą także mieć na uwadze konkurencję na rynku. Czy to oznacza, że przedsiębiorca może narzucać warunki pracy, które nie odpowiadają pracownikom, a później się "dziwić" strajkowi i traktować go jak siłę wyższą?
Wyrok brytyjskiego sądu odbiega także od orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który uznał iż przewoźnik powinien wypłacać odszkodowania za opóźnienia spowodowane strajkami swoich pracowników - o czym pisaliśmy w artykule Czy dziki strajk zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności odszkodowawczej za opóźnione loty?. Przewoźnik już zapowiedział, że wnioski o odszkodowanie za opóźnienia powstałe z powodu strajków personelu będą odrzucane, nie tylko w Wielkiej Brytanii, w której prawo unijne i tak przestaje już obowiązywać z powodu Brexitu. W innych krajach wspólnotowych, jednak warto pamiętać o orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości i w razie potrzeby walczyć o odszkodowanie. Ponieważ firma publicznie zapowiada, że nie będzie respektować praw pasażerów na podstawie wadliwych przesłanek prawnych, zapytamy UOKiK, ULC i Rzecznika Praw Pasażerów co o tym myślą.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kontrowersyjny wyrok w sprawie Ryanair
[2020-02-13 10:49 89.72.198.*]
Brytyjski sąd, zwłaszcza po brexicie, może nas cmoknąć w pompkie odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział aktualności dnia:
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Starsze aktualności:
Turystyka z gorszą obsługą
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
B&B HOTELS wchodzi na nowe
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Egipt wprowadził elektroniczne wizy
Wstęp na dziedziniec domu Julii będzie płatny
Nowy terminal na lotnisku w Modlinie?
NIK: Liczne nieprawidłowości w ochronie zabytków
Baza noclegowa na delikatnym plusie
WTTC podkreśla społeczne korzyści płynące z turystyki
Widać ciężkie czasy dla branży gastronomicznej
Unia Europejska chce zniesienia ograniczeń podróżowania
POT: Sukces kampanii na rynku chińskim
55% akcji eSky przechodzi w nowe ręce