Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Doradca Turystyczny
- Szukam pilota na wyjazd w terminie 07-09.03
- Wakacje.pl CH Dąbrówka Carrefour Katowice
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds turystyki Mysłowice
- ITAKA BEŁCHATÓW - Prezenter oferty turystycznej
- PRACA W TURCJI
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- Poszukujemy pilotów wycieczek z całej Polski
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki

UTK: Najmniej punktualne są pociągi dalekobieżne
Urząd Transportu Kolejowego w najnowszej analizie szczegółowo przeanalizował przyczyny opóźnień blisko 1,8 mln pociągów pasażerskich.
Liczne prace remontowe, usterki systemu sterowania, awarie taboru i niewłaściwa organizacja odprawiania podróżnych to podstawowe przyczyny opóźnień pociągów pasażerskich w Polsce. Za niepunktualność pociągów odpowiedzialni są zarządcy infrastruktury i przewoźnicy, także czynniki zewnętrzne (np. pogoda) i podmioty trzecie - wynika z raportu o opóźnieniach pociągów pasażerskich w 2018 r.
Publikacja pokazuje statystyki punktualności na przestrzeni ostatnich lat na sieci kolejowej oraz na stacjach, gdzie pasażerowie najdłużej czekają na opóźnione pociągi. Ocenie poddani zostali wszyscy przewoźnicy. Potwierdzono prawidłowość, że najmniej punktualne są pociągi dalekobieżne (międzywojewódzkie), a najbardziej - pociągi realizujący swoje trasy na wydzielonej infrastrukturze. Wśród najczęstszych przyczyn opóźnień spowodowanych przez przewoźników można wymienić lokowanie podróżnych czy późne zgłoszenie gotowości do odjazdu, a także sprawy techniczne jak np. naprawa taboru lub wymiana na skutek awarii.
Po stronie zarządcy infrastruktury opóźnienia spowodowane były licznymi pracami modernizacyjnymi na infrastrukturze kolejowej. W szczególności bezpośrednie przełożenie na punktualność pociągów miały: niewłaściwa organizacja prac budowlanych, ograniczenia prędkości czy usterki urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym.
Analiza UTK porusza również kwestię pociągów odwołanych. Chociaż stanowią one jedynie niecały 1% liczby pociągów warto zauważyć, że następuje to najczęściej jako skutek awarii taboru. Przyczyna ta jest o tyle istotna, że w niektórych przypadkach awaria jednego pojazdu może oznaczać utrudnienia i zakłócenia w realizacji innych połączeń.
Częste opóźnienia i odwołania pociągów skutkują zauważalnym spadkiem jakości świadczenia usług i powodują pogorszenie konkurencyjności przewoźników kolejowych w stosunku do innych rodzajów transportu. Efektem braku działań w zakresie poprawy punktualności może być zmniejszenie liczby pasażerów oraz utrata zaufania do kolei.
Cały raport jest dostępny poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190514_raport_punktualnos___10_05.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
PLL LOT publikuje wyniki
Wizz Air zapowiada dwie nowe trasy z polskich
WTTC podkreśla społeczne korzyści płynące z turystyki
Widać ciężkie czasy dla branży gastronomicznej
Unia Europejska chce zniesienia ograniczeń podróżowania
POT: Sukces kampanii na rynku chińskim
55% akcji eSky przechodzi w nowe ręce
Ryanair zadowolony z kontrowersyjnego wyroku
IATA robi szkolenie dla zwolnionych członków personelu pokładowego
Czy oczekiwania hotelowych gości się zmieniły na przestrzeni roku?
Słynny aktor otworzy hotel w Warszawie
Bułgaria planuje dotacje do lotów czarterowych