Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Wakacyjne budżety w górę
Choć ruch w biurach jest, to nietrudno zauważyć, że Polacy nie szastają pieniędzmi. Dla 32% Polaków wakacyjne podróże to jedyny wyjazd rekreacyjny w ciągu roku. Firma PAYBACK w ramach najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll zdecydowała się sprawdzić, jak planujemy spędzić ten okres.
Ponad dwie trzecie Polaków (65%) planuje w tym roku wyruszyć na wakacyjny wyjazd. Jak pokazują wyniki raportu PAYBACK, większość Polaków planuje spędzić ten czas poza granicami kraju. Kierunki zagraniczne (41% wskazań) cieszą się większą popularnością od krajowych, planowanych przez 38% osób. Duży wpływ na popularność podróży zagranicznych może mieć fakt, że według 34% osób są one tańsze od spędzenia czasu w Polsce, a 32% uważa, że koszty są porównywalne. Tylko 9% badanych przyznało, że jeszcze nie wie, gdzie spędzi urlop.
W grupie, która nie planuje podróży w tegoroczne lato, najczęstszą przyczyną rezygnacji z wyjazdów są szeroko rozumiane kwestie finansowe, takie jak inne pilne wydatki czy zbyt wysokie ceny. Łącznie takich argumentów użyło aż 66% badanych. 8% Polaków deklaruje, że generalnie nie podróżuje w sezonie letnim, zaś 6,5% planuje podróż w innym terminie.
Cały rok oszczędności dla chwili wypoczynku
30% Polaków planuje zamknąć budżet wakacyjnego wyjazdu w przedziale 2500-4000 zł na osobę. Niewiele mniejsza, bo 28% grupa respondentów, wskazała na wydatki od 1000 do 2500 zł. Według deklaracji badanych tegoroczne wakacyjne budżety będą na podobnym poziomie jak rok temu (48%) lub wyższym (44%). Zaledwie 8% osób zadeklarowało zmniejszenie swojego wakacyjnego budżetu.
Zdecydowanie największymi źródłami wydatków podczas urlopów będzie zakwaterowanie (43%) oraz wyżywienie (33%). Dużą część budżetu pochłoną również lokalne atrakcje takie jak wynajem sprzętu sportowego czy bilety wstępu (24%). Aby móc pozwolić sobie na pokrycie kosztów urlopu, większość (63%) Polaków oszczędza w ciągu roku. W grupie oszczędzających dominują osoby, które odkładają pieniądze przez pełne 12 miesięcy (68%). Stosunkowo dużo osób rozpoczyna oszczędzanie pieniędzy na lato z półrocznym wyprzedzeniem (21%). Najczęściej stosowaną taktyką oszczędnościową jest odkładnie co miesiąc wyznaczonej wcześniej kwoty (24%) oraz poszukiwanie oszczędności w trakcie bieżących zakupów np. korzystając z rabatów oferowanych w ramach programów lojalnościowych (18%).
Ponad połowa Polaków (52%) planuje swoje wakacje z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, a 22% miesiąc przed ich rozpoczęciem. Blisko 80% respondentów deklaruje, że najczęściej organizuje swoje wyjazdy samodzielnie lub wspólnie ze znajomymi, zaś 20% korzysta z usług biur podróży. W zdecydowanej większości rezerwacji dokujemy przez internet (72%) albo e-mail lub telefon (20%). Ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze konkretnej oferty stanowią rabaty i promocje, które są kluczowe dla 53% Polaków, zaś dla 43% są one ważne, ale nie decydujące. 66% osób zadeklarowało również, że podczas organizacji wyjazdów korzysta z programów lojalnościowych. Stosunkowo dużą popularnością cieszą się ubezpieczenia podróżne, które zawsze wykupuje 36% podróżujących, zaś 41% robi to w zależności od kierunku wyjazdu.
Przy ocenie wakacyjnych ofert respondenci najczęściej biorą pod uwagę - stosunek jakości do ceny (38%), standard zakwaterowania (30%) oraz dostępność zróżnicowanych atrakcji w miejscu docelowym (27%). Co może być dla niektórych zaskoczeniem, zdecydowanie najrzadziej wskazywanym elementem oceny oferty była najniższa cena (7%).
Rekomendacja znajomych najlepszą reklamą
Najważniejszymi źródłami inspiracji przy wyborze celu wakacyjnej podróży są rekomendacje znajomych (34%) oraz media społecznościowe (26%). Co ciekawe, bardzo mała grupa osób czerpie inspiracje z tradycyjnych mediów - zarówno prasy jak i telewizji, które wskazało zaledwie 4%, jak i filmów i seriali, które stanowią inspirację dla zaledwie 4% osób.
Nocleg blisko atrakcji w spokojnym hotelu lub mieszkaniu
Podczas podróży krajowych najczęściej wybieranymi miejscami noclegu są hotele (24%), mieszkania i apartamenty (15%) oraz pensjonaty (15%). Dużą popularnością cieszy się również nocowanie u rodziny i znajomych (14,5%) oraz domki letniskowe (14%). W podróżach zagranicznych krajobraz ten jest dużo mniej zdywersyfikowany - zdecydowanie najpopularniejszym rozwiązaniem są hotele, na które decyduje się ponad połowa Polaków (54%) oraz apartamenty i mieszkania (30%). Niezależnie od destynacji - największe znaczenie dla podróżujących przy wyborze zakwaterowania mają kwestie finansowe (39%), bliskość atrakcji (27%), spokój (23%) oraz możliwość organizacji czasu według własnych upodobań (21%).
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Jak podróżują osoby wypożyczające
W 2023 urzędnicy pogrążyli polskie
KE wszczyna dochodzenie w sprawie pomocy dla
Dlaczego Polacy wybierają All
Jakie festiwale wybierają
Lufthansa przejmie udziały w ITA
Dolny Śląsk promuje się nad
Więcej punktów wydawania paszportów
Łódź wyróżniona przez prestiżowe wydawnictwo
Jak zmieniają się ceny wyjazdów do najpopularniejszych regionów turystycznych?
Wakacje.pl: Ile będą kosztować przyszłoroczne wakacje?
Dlaczego Polacy wybierają All Inclusive?
Znaleziono pasożyty w sałatkach z McDonald`s
Ruszyła Tarcza Finansowa dla dużych firm
Rainbow ma w głębokim poważaniu ostrzeżenia MSZ
Co się działo na Kulinarnym Festiwalu Kwiatów Jadalnych?
Jak leczyć kaszel? Wybierz najlepsze syropy przeciwkaszlowe
Senat zajmie się bonem turystycznym na najbliższym posiedzeniu
Grecja ma nowego ministra turystyki
Polska Rada Turystyki: wycieczki szkolne powinny być organizowane przez legalnych touroperatorów
Grecja wesprze firmy turystyczne na Rodos
Wojna uderzyła rykoszetem w turystykę przyjazdową i biznesową
Wydano już milion bonów turystycznych
Agenci turystyczni tracą udział w rynku?
Co najbardziej interesowało naszych czytelników w 2017 roku?
Odszkodowanie należy się także za opóźnienie lotu z międzylądowaniem poza UE?
Jak zmieniają się ceny wyjazdów na sezon zimowy?
GlobalData o powrocie polskiej turystyki wyjazdowej do poziomu sprzed pandemii