TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak sprzedawać w trudnych czasach?

Czasem receptą na poprawę sprzedaży jest zmiana oferty. Widać to po rosnącym zainteresowaniu wielu obiektów, które starają się poprawić lub rozszerzyć ofertę. Najnowsze informacje z portalu slowhop nie pozostawiają złudzeń - w tym sezonie o rezerwacje trzeba walczyć.


Nawet 10 miejsc dziennie zgłasza się teraz do portalu rezerwacyjnego Slowhop, z prośbą, by przedstawić ich ofertę na tym portalu. To duży wzrost. W poprzednich latach liczba chętnych oscylowała wokół 2-3 dziennie. Nie nadążamy z weryfikacją zgłoszeń - mówią twórcy platformy.

Na Slowhopie można zarezerwować nocleg zgodny z filozofią slow", który musi spełniać wiele kryteriów nowoczesnej turystyki zrównoważonej. Dlatego portal uważnie weryfikuje nowe miejsca, biorąc pod uwagę są takie elementy jak: odległość od kurortów wakacyjnych, dróg i przemysłu, zanurzenie w naturze, niewielka skala prowadzonego biznesu turystycznego, estetyka budynków i stosunek gospodarzy do społeczności lokalnych. Zazwyczaj odrzucanych jest 80 procent zgłoszeń.

W ostatnich latach naprawdę mamy z czego wybierać, bo poziom obiektów slow" bardzo się podniósł i z każdym rokiem jest ich coraz więcej. - mówi Aleksandra Klonowska-Szałek ze Slowhopa. W trakcie pandemii mieliśmy spory wzrost chętnych, ale dopiero ten rok zaskoczył nas liczbą zgłoszeń.

Według Aleksandry Klonowskiej-Szałek wzrost wynika nie tylko z zainteresowania tego typu turystyką. Na skutek pandemii wiele osób zainwestowało w tak zwanego slowhopa", czyli niewielki dom lub agroturystykę z dala od miasta. Ale powodem tej fali jest też słaby początek sezonu wakacyjnego. Jest jednym z najgorszych, jakie widzieliśmy w Polsce od 2017 roku. Nie ma co się dziwić, że gospodarze szukają rozwiązania w platformach, które mają dużo większy zasięg. Slowhop notuje miesięcznie 1,5 miliona wizyt, a to nieporównywalnie więcej niż jest w stanie uzyskać gospodarz samodzielnie.

Okres przedwakacyjny kiepsko rozpoczął się również na Slowhopie z majem dużo poniżej oczekiwań. Liczba rezerwacji spadła o kilkanaście procent w porównaniu z zeszłym rokiem. Na szczęście mamy świetną społeczność gospodarzy. Wspólnie weszliśmy w tryb sztabu kryzysowego i opracowaliśmy szereg działań, które były odpowiedzią na to, co dzieje się na rynku. Gospodarze dostali od nas wsparcie w postaci audytu cenowego ich oferty, a także szereg rekomendacji, wśród których było m.in. zmniejszenie minimalnego pobytu do 3 dni, zróżnicowanie cen w tygodniu i podczas weekendów. Mogę już chyba powiedzieć, że się udało. Pierwsze dni lipca były o 50 proc. lepsze niż w zeszłym roku. - mówi Klonowska-Szałek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rezerwacje lato 2023 sprzedaż pobyt obiekt noclegi




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję