Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
UNWTO widzi oznaki odbicia w turystyce
Turystyka międzynarodowa cieszyła się oznakami odbicia w czerwcu i lipcu 2021 r. Niektóre miejsca docelowe złagodziły ograniczenia w podróżowaniu, a globalna akcja szczepień posunęła się naprzód - wynika z danych Światowej Organizacji Turystyki.
Według najnowszej edycji Światowego Barometru Turystyki UNWTO, szacuje się, że 54 miliony turystów przekroczyło międzynarodowe granice w lipcu 2021 roku, co stanowi spadek o 67% w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2019 roku (164 mln przyjazdów turystycznych), ale to najlepszy wynik od kwietnia 2020 roku. W lipcu 2020 r. zanotowano 34 miliony międzynarodowych przyjazdów.
Większość kierunków raportujących dane za czerwiec i lipiec 2021 r. odnotowała umiarkowane odbicie w międzynarodowych przyjazdach w porównaniu z rokiem 2020. Niemniej jednak rok 2021 nadal stanowi wyzwanie dla światowej turystyki, a liczba przyjazdów międzynarodowych spadła o 80% w okresie styczeń-lipiec w porównaniu z rokiem 2019.
Azja i Pacyfik nadal odnotowywały najsłabsze wyniki w okresie od stycznia do lipca, ze spadkiem przyjazdów międzynarodowych o 95% w porównaniu do 2019 roku. Bliski Wschód (-82%) odnotował drugi największy spadek, a następnie Europa i Afryka (oba -77%). W obu Amerykach (-68%) odnotowano stosunkowo mniejszy spadek, przy czym Karaiby wykazały najlepszy wynik wśród subregionów świata. Tymczasem niektóre małe wyspy na Karaibach, w Afryce oraz Azji i Pacyfiku, a także kilka małych europejskich kierunków odnotowały najlepsze wyniki w czerwcu i lipcu, a liczba przyjazdów była zbliżona do poziomu sprzed pandemii, a czasem nawet go przekraczała.
Zaufanie do podróży powoli rośnie
Do tej poprawy przyczyniło się ponowne otwarcie wielu miejsc docelowych, głównie w Europie i obu Amerykach. Złagodzenie ograniczeń w podróżowaniu dla zaszczepionych podróżnych, w połączeniu z postępem we wprowadzaniu szczepionek COVID-19, przyczyniło się do zwiększenia zaufania konsumentów i stopniowego przywrócenia bezpiecznej mobilności w Europie i innych częściach świata. Natomiast większość kierunków w Azji pozostaje zamknięta dla osób podróżujących w celach innych niż służbowe.
Wyraźnie istnieje silny popyt na turystykę międzynarodową, a wiele miejsc docelowych zaczęło przyjmować gości z powrotem w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. Jednak prawdziwy restart turystyki i korzyści, jakie ona przynosi, pozostają w zawieszeniu, ponieważ niespójne zasady i przepisy oraz nierówny poziom szczepień nadal wpływają na zaufanie do podróży. - powiedział Sekretarz Generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.
Przychody z turystyki
Chociaż destynacje nadal zgłaszały słabe przychody z turystyki międzynarodowej w pierwszych siedmiu miesiącach 2021 roku, kilka z nich odnotowało skromną poprawę w czerwcu i lipcu, a niektóre nawet przewyższyły zarobki z 2019 roku. Wśród największych destynacji, Meksyk w czerwcu 2021 roku uzyskał wpływy z turystyki na poziomie zbliżonym do tego z 2019 roku, a w lipcu odnotował 2% wzrost w stosunku do roku 2019.
Podobnie jest w przypadku podróży zagranicznych. Wśród większych rynków, Francja i Stany Zjednoczone odnotowały znaczną poprawę wyników w lipcu, choć wydatki na turystykę były nadal znacznie poniżej poziomu z 2019 roku.
Perspektywy
Według najnowszego badania panelu ekspertów UNWTO, perspektywy na okres od września do grudnia 2021 roku pozostają mieszane, a 53% respondentów uważa, że okres ten będzie gorszy niż oczekiwano. Tylko 31% ekspertów spodziewa się lepszych wyników pod koniec roku. Badanie pokazuje również, że większość specjalistów z branży turystycznej nadal spodziewa się odbicia napędzanego przez niewykorzystany popyt na podróże międzynarodowe w 2022 roku, głównie w drugim i trzecim kwartale.
Prawie połowa ekspertów (45%) nadal uważa, że turystyka międzynarodowa powróci do poziomu z 2019 roku w 2024 roku lub później, podczas gdy 43% wskazuje na ożywienie w 2023 roku. W podziale na regiony, największy odsetek ekspertów wskazujących na powrót do poziomu z 2019 roku w 2024 roku lub później jest w Azji i Pacyfiku (58%). W Europie połowa respondentów wskazuje, że może to nastąpić w 2023 roku. Najbardziej optymistyczny jest Bliski Wschód, gdzie pełne ożywienie spodziewane jest do 2022 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział hotele, pensjonaty:
MSiT chce 10 strategii dla
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Starsze aktualności:
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Gdańskie lotnisko publikuje wyniki za pierwsze półrocze
Polska w pierwszej 20 rankingu ICCA
Ryanair zaostrza politykę bagażową
Będą podwyżki opłat lotniskowych - Komisja Finansów odrzuciła poprawkę
Afrykański przewoźnik lotniczy wznawia działalność
Linie Emirates zatrudnią 6000 osób
Uzbekistan wprowadza zmiany w systemie wizowym
Znamy temat przewodni oficjalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki
Część touroperatorów przestaje oferować wycieczki do Rosji
Sun & Snow: ferie zimowe będą rekordowe?
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle rośnie
Rząd przedłuża ograniczenia dla hoteli i gastronomii
W jakich hotelach przybywa najwięcej gości?
Najgorsze ustępuje, ale marże organizatorów nadal pod podwójną presją
AirHelp wybrał najbardziej przyjazne pasażerom linie lotnicze
Jak sprzedawać w trudnych czasach?