Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Ryanair trzyma pasażerów w niepewności
O Ryanairze można powiedzieć wiele rzeczy, ale z pewnością nie to, iż nie potrafi zwrócić na siebie uwagi.
W piątek przewoźnik ogłosił, że zlikwiduje część połączeń. Przez 6 tygodni, przewoźnik zlikwiduje 40-50 połączeń dziennie. Oficjalnie tłumaczy to chęcią poprawy punktualności, która ostatnio wyniosła 80 proc. Nieoficjalnie mówi się o tym, że powód takiej decyzji jest inny, a mianowicie chodzi o braki kadrowe wśród pilotów. Nie tak dawno linie Norwegian zatrudniły wielu pilotów Ryanaira, oferując im dużo lepsze warunki płacowe. Rzecznik prasowy norweskiego przewoźnika, w rozmowie z BBC potwierdził informację o zatrudnieniu, od początku roku, 140 pilotów z Ryanair.
Wielu pasażerów irlandzkiego przewoźnika jest zirytowanych. Oliwy do ognia dolewają same władze Ryanaira, które informacje dotyczące odwołanych lotów podają w odcinkach. Takie podejście tym bardziej wskazuje na to, że jest coś na rzeczy z problemami kadrowymi przewoźnika, który dysponuje dużą siatką połączeń. Być może linie nie chcą odwoływać zbyt wielu połączeń z wyprzedzeniem, licząc na to, że uda się zrekrutować przynajmniej jakąś część pilotów i zminimalizować liczbę odwołanych połączeń. Dla przewoźnika każdy odwołany lot jest problemem. Zwroty za bilety, odszkodowania za odwołania lotów, czy szukanie alternatywnych połączeń dla pasażerów, którzy mieli wykupione bilety na odwołane połączenia generuje niemałe koszty. Do tego dochodzi utrata zysku za odwołane połączenia, a także straty wizerunkowe. Pasażerowie nie bez przyczyny w takim przypadku czują się oszukani i często dają upust złości w mediach społecznościowych.
Także branża turystyczna domaga się jaśniejszej informacji. Coraz więcej biur korzysta także z lotów low-costami, czy to włączając je do swojej stałej oferty, czy tworząc pakiety dynamiczne. Ci organizatorzy wyjazdów, którzy korzystają z usług Ryanaira mogą mieć nie lada problem. Wprawdzie zlikwidowanych ma zostać tylko 2 proc. połączeń, ale nigdy nie wiadomo, czy nie trafi na lot, którym mieli lecieć nasi klienci. Swoją drogą takie postępowanie, nie tworzy wizerunku Ryanaira jako stabilnego i godnego zaufania partnera.
Obecna sytuacja nie jest dobra ani dla pasażerów, ani dla samego przewoźnika, ani dla firm korzystających z jego usług. Jedynymi wygranymi całego tego zamieszania mogą okazać się kancelarie zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań za opóźnienia/odwołania lotów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ryanair odwołuje loty
[2017-09-19 09:36 80.52.137.*]
Ryanair nigdy nie był przewoźnikiem godnym zaufania, to swoiste połączenie chamstwa, buty, cwaniactwa i oszustwa. Co nam to przypomina ? odpowiedz »
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
SOIT: Tarcza PFR 2.0 wyklucza większość organizatorów turystyki biznesowej
Gdańskie lotnisko publikuje wyniki za pierwsze półrocze
Polska w pierwszej 20 rankingu ICCA
Ryanair zaostrza politykę bagażową
Będą podwyżki opłat lotniskowych - Komisja Finansów odrzuciła poprawkę
Co ze śledztwem w sprawie Alfa Star?
Afrykański przewoźnik lotniczy wznawia działalność
Linie Emirates zatrudnią 6000 osób
Uzbekistan wprowadza zmiany w systemie wizowym
Znamy temat przewodni oficjalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki
Część touroperatorów przestaje oferować wycieczki do Rosji
Sun & Snow: ferie zimowe będą rekordowe?
UNWTO widzi oznaki odbicia w turystyce
Rząd przedłuża ograniczenia dla hoteli i gastronomii
W jakich hotelach przybywa najwięcej gości?
Najgorsze ustępuje, ale marże organizatorów nadal pod podwójną presją
AirHelp wybrał najbardziej przyjazne pasażerom linie lotnicze
Jak sprzedawać w trudnych czasach?
sylwester dla studentów i nie tylko.....
Europe Senior Tourism w Hiszpanii. Ruszył program skierowany do turystów-seniorów