Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Niemiecki pomysł na oswojenie AI
Niemiecka Centrala Turystyki we współpracy ze swoimi partnerami (DZT) uruchomiła wspólną bazę danych o turystyce w Niemczech. W ten sposób dostępnych jest ponad 200 000 aktualnych zestawów danych wysokiej jakości dla wszystkich zainteresowanych stron globalnych platform sprzedaży, ale także dostawców usług turystycznych lub start-upów.
Obejmują one 100 000 obiektów turystycznych (POI, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele itp.) oraz kolejne 100 000 danych dotyczących infrastruktury. Graf wiedzy wykorzystuje dane turystyczne ze wszystkich 16 krajów związkowych jako centralną bazę danych dotyczącą turystyki w Niemczech. Partnerami projektu są także Magic Cities, Amadeus, German Convention Bureau oraz przedstawiciele nauki. Infrastruktura techniczna jest przystosowana do bezproblemowego podłączania projektów open data na poziomie krajowym - nad wykorzystaniem infrastruktury pracują również firmy takie jak German Convention Bureau (GCB) czy kolej, która planuje udostępnić dane do bazy.
Dzisiejszy dzień jest kamieniem milowym na drodze do cyfrowej przyszłości turystyki - wyjaśniła podczas spotkania Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. Dzięki grafowi wiedzy wspólnie z wieloma zainteresowanymi stronami z powodzeniem uruchomiliśmy największy jak dotąd projekt infrastruktury danych dla branży turystycznej w Niemczech. Transgraniczna i międzybranżowa wymiana danych za pośrednictwem takiego systemu jest już uważana za pionierskie osiągnięcie niemieckiej gospodarki. Jednocześnie wysyłamy mocny sygnał świadczący o innowacyjności naszej branży. Projekt jest ważnym elementem transformacji cyfrowej w ramach narodowej strategii turystycznej rządu federalnego, zwłaszcza dla branży turystycznej w Niemczech, w której dominują małe i średnie przedsiębiorstwa.
Dzięki projektowi turystyka w Niemczech wpisuje się w obszar działań i strategii rządu federalnego w zakresie danych: tworzenie potężnych i zrównoważonych struktur danych, projektowanie innowacyjnego i odpowiedzialnego wykorzystania danych, zwiększanie kompetencji w zakresie danych i tworzenie kultury danych.
Andreas Braun, prezes Tourismusmarketing GmbH Baden-Württemberg i rzecznik państwowych organizacji turystycznych, potwierdza, że intensywne badanie tego tematu w strukturach turystycznych w Niemczech przyniosło zmiany. Transformacja cyfrowa wpływa na wszystkie etapy łańcucha wartości w turystyce. Oznacza to, że regionalne i lokalne organizacje turystyczne również muszą na nowo zdefiniować i wypełnić swoje role - od agencji marketingowej po zarządzanie destynacją i zarządzanie danymi. Projekt "Knowledge Graph" dał nam duży impuls.
Armin Dellnitz, prezes Stuttgart Marketing GmbH i rzecznik Magic Cities, kontynuuje: Dynamiczny rozwój turystyki po pandemii pokazuje, że biznes będzie nabierał coraz szybszego tempa. Klienci decydują się na wyjazd krótkoterminowo, chcą aktualnych informacji i, jeśli to możliwe, połączenia wszystkich usług w jednym miejscu. Graf wiedzy zapewnia nam do tego niezbędną podstawę.
Jeśli chodzi o wdrożenie projektu w życie, to wielu partnerów podkreśla, że obecny stan stwarza podstawę do dalszego rozwoju. Teraz ważne jest zaangażowanie jak największej liczby podmiotów, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, w celu zapewnienia konkurencyjności Niemiec na światowych rynkach turystycznych.
Ważnymi zadaniami na najbliższe tygodnie i miesiące jest dystrybucja danych poprzez nawiązywanie i poszerzanie kontaktów z potencjalnymi użytkownikami danych, wykorzystanie danych z grafu wiedzy na przykład do szkolenia chatbota na stronie www.germany.travel wspieranego przez sztuczną inteligencję oraz integracja danych dotyczących mobilności w celu uzyskania zrównoważonych ofert turystycznych.
W Open Data Tourism Alliance (ODTA), DZT intensyfikuje również wymianę transgraniczną w celu opracowania dalszych wspólnych standardów danych turystycznych. W oparciu o otwarte dane i interoperacyjność stosowanego modelu danych, nauka i badania mogą wzbogacić koncepcje zarządzania gośćmi czy informację turystyczną.
Petra Hedorfer: Innowacje technologiczne w zarządzaniu danymi idą w parze z takimi kryteriami, jak ochrona danych, suwerenność danych, etyka danych i kultura danych. Ściśle z tym związana jest przenośność danych. Oznacza to, że dzięki niezależnemu zarządzaniu danymi można je łatwiej przenosić między różnymi systemami, platformami lub aplikacjami. Uruchomienie projektu Open Data/Knowledge Graph jest kamieniem milowym w uczynieniu turystyki międzynarodowej, a tym samym niemieckiej turystyki przyjazdowej, zrównoważoną, konkurencyjną i zorientowaną na przyszłość.
Jesienią, wspólnie z przedstawicielami sceny start-upowej i partnerami z branży turystycznej, DZT planuje wydarzenie (Hackathon), którego celem będzie opracowanie konkretnych przykładów zastosowań.
Bieżącą bazę danych grafu wiedzy można przeglądać za pomocą wyszukiwarki widgetu na stronie internetowej projektu open-data-germany.org
Projekt Open Data/Knowledge Graph został uruchomiony przez DZT jako wspólny projekt branżowy wraz z 16 krajowymi organizacjami turystycznymi w krajach związkowych, Magic Cities, Amadeus, German Convention Bureau, przedstawicielami nauki i innymi partnerami turystycznymi. Bardzo ważnym atutem grafu wiedzy jest nie tylko gromadzenie danych, ale także udostępnianie ich w ustrukturyzowany, licencjonowany, połączony i wzbogacony sposób. Na podstawie tej nowej jakości danych, dostępnej dla wszystkich uczestników rynku, aplikacje wspierane przez AI wyszukują również mniej znane oferty turystyczne. Dzięki temu średnie firmy i start-upy mogą rozwijać inteligentne, zorientowane na klienta usługi i wprowadzać je na rynek.
Ustrukturyzowana wiedza będzie z pewnością atutem przy uczeniu chatbotów. Jednak przy takich strukturach powstających ręcznie problemem jest nie tylko ich stworzenie, ale przede wszystkim utrzymanie aktualności i spójności (w sensie przy bardzo wielu osobach/organizacjach wprowadzających dane może się okazać, że te same rzeczy są różnie opisywane/kwalifikowane). Obecne i kolejne generacje AI są nastawione na pozyskiwanie informacji z stron i treści dostępnych w sieci, więc tworzenie narzędzi pozwalających tym zarządzać w sposób sztywny i sformalizowany może nie przełożyć się na lepszą prezentację wyników w przyszłości.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Sierpień będzie lepszy od
Dział centra informacji i promocji:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Ryanair trzyma pasażerów w niepewności
UNWTO widzi oznaki odbicia w turystyce
Rząd przedłuża ograniczenia dla hoteli i gastronomii
W jakich hotelach przybywa najwięcej gości?
Najgorsze ustępuje, ale marże organizatorów nadal pod podwójną presją
AirHelp wybrał najbardziej przyjazne pasażerom linie lotnicze
Turystka domagała się zadośćuczynienia od przewoźnika za zagubiony bagaż
SOIT: Tarcza PFR 2.0 wyklucza większość organizatorów turystyki biznesowej
Gdańskie lotnisko publikuje wyniki za pierwsze półrocze
Polska w pierwszej 20 rankingu ICCA
Ryanair zaostrza politykę bagażową
Będą podwyżki opłat lotniskowych - Komisja Finansów odrzuciła poprawkę
Wciąż utrzymuje się rosnąca sprzedaży w biurach podróży
Afrykański przewoźnik lotniczy wznawia działalność
Linie Emirates zatrudnią 6000 osób
Uzbekistan wprowadza zmiany w systemie wizowym
Znamy temat przewodni oficjalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki