Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Niemcy dopłacają do polskich turystów?
Posunięcia jakich na rynku dokonuje biuro TUI Poland budzą wątpliwości. Polski Związek Organizatorów Turystyki wysłał list do DRV, w którym kieruje poważne oskarżenia w stronę polskiej spółki należącej do koncernu TUI.
W ostatnim sezonie lata 2018 obserwowaliśmy szereg zjawisk na polskim rynku, które zakłócają normalną, zdrową konkurencję i zniekształcają wizerunek rynku touroperatorów. Dzieje się tak dlatego, że TUI Poland, członek niemieckiej grupy TUI, chcąc zdobyć rynek, celowo wprowadził politykę dumpingową w zakresie i skali, jakich nigdy nie widzieliśmy na żadnym cywilizowanym rynku w Europie - napisał w liście prezes PZOT, Krzysztof Piątek.
Prezes PZOT zaznacza, że sprawa dotyczy długoterminowego zjawiska, które swój początek miało pod koniec 2017 r. Podkreśla, że to dotyczy większości ofert TUI Poland, a generowana w ten sposób sprzedaż już sięga blisko pół miliona obsłużonych turystów.
Ponieważ średnia cena produktów TUI Poland w 2018 r. w stosunku do 2017 r. jest niższa o ok. 100 EUR (co potwierdzają niezależne dane instytutów badawczych, np. Wczasopedia), a spodziewany poziom sprzedaży TUI Poland w bieżącym sezonie wynosi ok. 600-630 tys. osób, szacowany poziom dodatkowego finansowania działalności TUI Poland wynosi ponad 60 mln euro w skali tylko jednego sezonu. Naszym zdaniem kwota ta jest zauważalna, zarówno na rynku polskim, jak i na znacznie większym rynku niemieckim i znacząco wpływa na rynek niemiecki. Ponieważ opisane powyżej zjawisko miało miejsce w więcej niż jednym sezonie i jest już wyraźnie widoczne w polityce cenowej TUI na Zimę 18/19, wydaje się, że jest to zaplanowana, celowa akcja faworyzowania polskich klientów kosztem, m.i. niemieckich klientów, stosując nieprzejrzyste i tajne mechanizmy ustalania cen transferowych między różnymi rynkami, co jest zabronione przez prawo - można przeczytać w treści dokumentu.
Dla nas oczywiste jest, że niemieccy klienci płacą dodatkowo na rzecz polskich klientów. Biorąc pod uwagę spadek cen TUI w Polsce o kilkadziesiąt milionów euro w całym sezonie oraz brak tych samych milionów strat finansowych na sprawozdaniach finansowych TUI Polska, oczywiste jest, że niemiecka firma jest głęboko zaangażowana w ten proces. Jest to bardzo niepokojąca sytuacja, zarówno z etycznego punktu widzenia, jak i ze względu na ogromną skalę tego przedsięwzięcia. Nasuwa się zatem pytanie, czy fakt ten jest znany i zaakceptowany przez zarząd TUI AG. Dlatego podjęto odpowiednie działania w celu wyjaśnienia i ograniczenia tych praktyk, angażując polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz odpowiednie biura UE działające w Brukseli na rzecz wspólnego i przejrzystego rynku oraz polskich organów podatkowych - napisał w liście prezes PZOT, równocześnie prosząc zarząd DRV o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował nas, że na razie nie wpłynęło żadne zawiadomienie dotyczące biura TUI Poland.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-27 17:09 87.103.21.*]
PANIE Krzysztof Piatek. Pare lat temu ta sama strategie prowadzil Neckermann tylko mu sie nie udalo. Jakosc tanich uslug byla tak niska i obsluga w destynacjach tak nie kompetentna, ze klienci zrezygnowali z uslug tej firmy. Tui robi teraz to samo. Jak powiedzial Einstein, popelnianie tych samych bledow i oczekiwanie innych rezultatow to glupota. odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-31 12:59 212.5.141.*]
Pan Krzysztof Piątek raczej nie powinien zabiegać o rozgłos... odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-27 22:39 185.93.94.*]
Panowie ( itak., Rainb., Grec. i pan piate.k), kompromitujecie się tym wpisem. Takie działania pokazują jak słabi jesteście na rynku i jakich nieetycznych sposobów używacie, aby walczyć z silną konkurencją TUI. Nie tędy droga "panowie". Brzydzę się takimi działaniami i "ludzmi", którzy posuwają się do takich działań. Można walczyć z konkurencją, ale na ceny, ofertę, marketing, produkt.Strzeliliście sobie w kolano tym posunięciem. Zapamiętajcie, karma wraca. TUI PL zarządzają bardzo mądrzy i wykształceni ludzie dlatego odnoszą takie sukcesy. D odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 10:17 159.205.6.*]
I właśnie dzięki takim zagranicznym firmom wykańczany jest rynek w Polsce. Tak samo dumpingowe ceny wprowadził Flixbus, ceny poniżej kosztów, a myślisz jaki będzie efekt ? Popadają firmy polskie, a wtedy zagraniczna firma Flixbus będzie stopniowo podnosiła ceny i podróżni nie będą mieli wyboru - taka firma będzie monopolistą.
Aż dziwne, że nie dostrzegasz takiego samego działania w wykonaniu Tui.
A polak jak to polak - dla zaoszczędzenia 5 zł kupi coś nawet u terrorysty gwałciciela. odpowiedz »PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 11:00 78.9.112.*]
Aby coś pisać, trzeba coś wiedzieć. Sama agitacja nie wystarczy. Fixbus nie posiada ani jednego autokaru. Oni dają system obsługi i rezerwacji biletów a autobusy są własnością innych firm, również polskch, które operują pod jedną marką. Gdyby to było nieopłacalne dla posiadaczy taborum nie robili by interesu. Z TUI Polska jest inna historia. Były szef TUI PL jest obecnie szefem całego TUI AG i być może dba, aby jego polska spółka nie zbankrutowała. Ceny innych niemieckich organizatorów są z reguły niższe niż TUI i TUI PL, więc o co tu drzeć mordę. Poprostu kalkulacje polskich organizatorów są związane z maksmalizowaniem zasków a nie dobrem klientów. odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 14:19 95.49.77.*]
Andryszak nie jest szefem TUI AG. Tylko TUI Deutschland.
http://wakacyjnyczas. pl/articles_2018/488-polskie-firmy-turys tyczne-pisza-skarge-nie-podoba-sie-tui. php odpowiedz »
Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL
[2018-08-28 18:22 37.47.51.*]
Święta racja odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-09-03 14:44 77.79.240.*]
W przypadku TUI nie mówimy o jakości. Nie ma jej w żadnym miejscu, ani w obiektach, ani na linii obsługi, a już na pewno w procesie obsługi reklamacji! odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-28 10:56 195.116.222.*]
Super dla klienta, dobry produkt w przystępnej cenie. odpowiedz »
PZOT uderza w TUI Poland
[2018-08-31 18:57 83.10.45.*]
i dobrze .polskiebiur asame nie wiedza ile i jak szybko się wzbogacić na kiepskiej ofercie,jezdze 4x do roku iTUI najlepsze. odpowiedz »
Niemcy dopłacają do polskich turystów?
[2018-09-05 14:21 194.33.77.*]
Obudzili się!!!! :-)))
Żadna to tajemnica... Cały ten PZOT to też... szkoda słów! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział prawo i podatki:
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Przedsiębiorcy boją się kolejnego lockdownu
WTTC: Turystyka chroni miliony ludzi przed ubóstwem
Tajlandia wznowi program Test and Go
World Air Transport Summit przełożone
Jakie efekty przyniosła Akademia SKKP online?
Więcej pasażerów korzysta z PKP Intercity
Nowa firma na rynku turystycznym
Itaka otwiera spółkę na Węgrzech
Polski Rainbow Tours wkracza na Litwę
Wycieczki w niskim sezonie tańsze niż rok temu?
Rząd przyjął nowelizację prawa o ruchu drogowym