Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Polacy zainteresowani egzotyką
2023-03-15Do najczęściej wybieranych przez turystów z Polski kierunków podróży od lat należą kraje z południa Europy, głównie Hiszpania, Włochy, Grecja, Portugalia. Polakom marzy się słoneczna pogoda, ciepło w przyjaznej dla portfela cenie. Jednak wyniki ostatnio przeprowadzonej analizy wskazują na ożywienie zainteresowania dalekimi, międzykontynentalnymi podróżami, również do tych krajów m.in. w regionie Azji, które dotąd z powodu COVID-19 były raczej zaniedbane przez turystów.
r e k l a m a
Kiwi.com sprawdziło, które egzotyczne kraje tej wiosny podbiły serca użytkowników z Polski. Międzykontynentalne podróże wracają do łask i cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Okazuje się, że ciepła i słońca zaczynamy poszukiwać już wczesna wiosną, stawiając na bardziej egzotyczne destynacje, a nie tylko te w zasięgu Europy. Kierunki w Azji, Azji Południowo-Wschodniej i na Bliskim Wschodzie odnotowują w tym roku największy wzrost rezerwacji w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Kraje, które w szczególności odnotowują największy wzrost liczby rezerwacji, to:
- Malediwy
- Tajlandia
- Japonia
- Korea Południowa
- Oman
- Arabia Saudyjska
- Malezja
- Wietnam
- Indie
Wedle analizy Kiwi.com w zależności od kraju docelowego długość pobytu będzie się znacznie różnić. Podróżujący do Bangkoku w Tajlandii średnio spędzą 10 dni to aż ponad połowa użytkowników zamierza pozostać od 2-3 tygodni. Zjednoczone Emiraty Arabskie z krótszym wynikiem (podróżujący do Abu Dhabi) - tam średni czas pobytu wynosi około 6,5 dnia, z kolei 67% użytkowników na miejscu pozostanie od 1-2 tygodni. Na Malediwach średnio Polacy będą odpoczywać 9,5 dnia (około 50% ma zamiar pozostać od 2 do 3 tygodni). W Indiach (Bombaj) Polacy pozostaną średnio około 7 dni - co drugi użytkownik będzie eksplorował kraj od 2-3 tygodni, a 25% planuje pozostać na miejscu od 3 tygodni do 2 miesięcy. Wedle danych Kiwi.com w Japonii polscy turyści pozostaną najdłużej - średnio ponad 17 dni. 38% planuje pobyt od 1-2 tygodni, a co trzeci użytkownik od 2-3 tygodni.
W tym roku, podróżujący zachowali zaskakująco wysokie okno rezerwacji w porównaniu z rokiem ubiegłym, a nawet przed-pandemicznym 2019 - wyjątkiem są Malediwy. Średnie okno rezerwacji w tym roku to około 1,5-2 miesiące. Do Tajlandii podróżujący kupowali bilety około 2 miesięcy przed planowaną podróżą, na Malediwy około 1,5 miesiąca przed wylotem, do Indii około 40 dni wcześniej, a do Emiratów Arabskich i Japonii około 54 dni wcześniej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Wstępne porozumienie pomiędzy AmRest i niemiecką Pizza Hut
Właściciel dworca autobusowego w Zakopanem wyrzucił przewoźników
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na 2025
Niepewność rządzi na rynku hotelowym
Zarząd IGHP powołał dwoje nowych dyrektorów regionalnych
Korea Południowa otworzy szlaki turystyczne
Ruszyły zgłoszenia do akcji Polska zobacz więcej
LOT Metropolia Lublin z nową ofertą dla turystów
Grecja złagodziła zasady wjazdu
Europosłowie chcą dodatkowej pomocy dla turystyki
NIK przyjrzała się wsparciu turystyki z funduszy unijnych
Silniki samolotów Lufthansy będą naprawiane pod Wrocławiem
Prezydent USA podpisał rozporządzenie otwierające granice dla zaszczepionych turystów
LOT rozwija bazę w Budapeszcie
Lublin celuje w hiszpańskich turystów