Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Renesans gastronomii na Pomorzu Zachodnim
Ceny w hotelach obniżone z sukcesem
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu przedsiębiorców
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii zimowych
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Północna Izba Gospodarcza: jesteśmy komunikacyjnie odcięci od Warszawy
Ostatnie posiedzenie jednej z komisji Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego przyniosło bardzo smutną konstatację - Pomorze Zachodnie jest niemal odcięte od możliwości taniego latania do Warszawy. Od momentu, kiedy sieć Ryanair anulowała połączenia do stolicy to mieszkańcy naszego regionu płacą za bilety do stolicy astronomiczne kwoty.
Biznes, żeby latać wysoko potrzebuje sprawnych, dynamicznych i relatywnie tanich połączeń komunikacyjnych. Nie da się prowadzić rozmów biznesowych tylko online, choć do tego w dużej mierze przyzwyczajała nas pandemia. Rozmowa twarzą w twarz jest pewniejszym gwarantem powodzenia pertraktacji gospodarczych. Jak przyciągniemy inwestorów i partnerów do wymiany gospodarczej i wspólnych biznesów, jeżeli nie dość, że jesteśmy ulokowani na odległych od stolicy odcinkach kraju, to jeszcze za loty do nas trzeba rekordowo dużo zapłacić? Od lat walczymy o to, by od Szczecina odkleić łatkę peryferii kraju, gdzie nie opłaca się inwestować. Nie uda się tego zrobić w 100% jeżeli nie będziemy dysponowali sprawnymi połączeniami lotniczymi i kolejowymi. Obecnie dotarcie do miasta inną drogą niż komunikacja samochodowa to koszmar. Zresztą dojazd do centrum Szczecina też jest utrudniony ze wszystkich stron. Żeby nasz region się rozwijał konieczne są wygodne i tanie destynacje w różne strony Polski. Czas na konstruktywną dyskusję: kiedy Szczecin doczeka się lepszych i tańszych połączeń lotniczych i kolejowych? Satysfakcjonują nas tylko konkrety, bo dotychczas słyszymy tylko zdania: "bo za tych rządów było tak" - mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Poniżej pełna treść listu przygotowana przez Północną Izbę Gospodarczą w Szczecinie:
Szanowny Panie Premierze,
Działając w imieniu i na rzecz przedsiębiorców zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie wyrażamy stanowczy sprzeciw dotyczący marginalizacji i wykluczenia komunikacyjnego Szczecina oraz Województwa Zachodniopomorskiego.
Położenie geograficzne Szczecina sprawia, że jest to najbardziej oddalone od Warszawy miasto wojewódzkie. Trwająca od kilku lat modernizacja infrastruktury kolejowej na trasie Szczecin - Warszawa przedłuża się. Obecna podróż pociągiem ze Szczecina do Warszawy wynosi blisko osiem godzin. W związku z powyższym wielu mieszkańców Szczecina i Pomorza Zachodniego decyduje się na korzystanie z połączeń lotniczych Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów im. NSZZ Solidarność oferowanych przez PLL LOT S.A. Niestety, po likwidacji połączeń oferowanych przez konkurencyjną linię Ryanair, loty oferowane przez PLL LOT S.A. uległy znaczącej podwyżce. W związku z obecnie występującym otoczeniem konkurencyjnym ceny biletów lotniczych na trasie Szczecin - Warszawa - Szczecin są znacząco mniej atrakcyjne niż połączenia oferowane przez PLL LOT S.A. na innych kierunkach.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o podjęcie działań, których celem jest zaprzestanie marginalizacji i wykluczenia komunikacyjnego Szczecina oraz Województwa Zachodniopomorskiego. Uruchomienie dodatkowych połączeń na trasie Szczecin - Warszawa
- Szczecin oraz obsługa trasy przez samoloty, które mogą zabrać na pokład większą liczbę pasażerów mogłoby przyczynić się do obniżenia cen biletów.
Poniżej prezentujemy porównanie cen biletów:
Wylot 21.10.2021 Przylot 22.10.2021 Długość lotu Cena wylotu Cena przylotu Warszawa Lublin 45 minut 152,75 96,19 Warszawa Poznań 55 minut 194,16 214,5 Warszawa Wrocław 55 minut 206,92 182,73 Warszawa Bydgoszcz 45 minut 290,76 148,73 Warszawa Zielona Góra 1 h 5 minut 207,6 151,57 Warszawa Gdańsk 55 minut 465,96 383,82 Warszawa Szczecin 1 h 10 minut 441,28 410,93
Z wyrazami szacunku
Hanna Mojsiuk
Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie
Do wiadomości:
1. Pan Jacek Sasin, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Aktywów Państwowych
2. Pan Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pomorze Zachodnie komunikacyjnie wykluczone?
[2021-11-02 17:26 80.82.23.*]
Przecie macie blisko Berlin! Nie wystarczy? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Pierwsze Posiedzenie Rady Hoteli po połączeniu Polish Prestige Hotels i Heritage Hotels Poland
Czartery wróciły do Katowice Airport
Kolejne kraje łagodzą ograniczenia covidowe
Rainbow notuje wzrosty w przedsprzedaży
Linie Emirates podpisały nową umowę dystrybucyjną z Sabre
Lufthansa zwiększy ilość lotów do Frankfurtu z trzech polskich lotnisk
TFG: Turysto sprawdź, czy organizator, którego wybierasz działa legalnie
Przyspieszony o godzinę lot należy uznać za odwołany
Polacy chcą spędzić Wielkanoc pod palmami?
Czy dyrektywa usługowa ma zastosowanie do wynajmu krótkoterminowego?
Rozpoczęła się modernizacja znanej atrakcji