Komisja Europejska będzie decydować co z voucherami
Komisja Europejska zajmie się dziś turystyką i wpływem pandemii na firmy z branży turystycznej. Celem prac będą wytyczne dla państw członkowskich, które mają wskazać jak firmy turystyczne mają przetrwać i na jakie spędzanie wakacji mogą liczyć Europejczycy.
Prace potrwają kilka dni i ich wyniku nie zobaczymy od razu, bowiem decyzje o otwarciu granic i kwarantannie dla przyjeżdżających z zagranicy są w kompetencji władz poszczególnych krajów i Komisja będzie musiała skonsultować się z państwami członkowskimi.
Dla Polski i innych krajów (np. Francji, Włoch, Belgii) ważne będzie także ujęcie kwestii voucherów turystycznych, które są wydawane podróżnym zamiast opłaconych wyjazdów, czy przelotów. Formalnie bowiem do tej pory nie zaszły żadne zmiany odwołujące zapisy dyrektywy 2015/2302 i rozporządzenia 261/2004. Działania Komisji w tym zakresie dopiero teraz wydają się mocno spóźnione i miejmy nadzieję, że wytyczne pójdą raczej w stronę akceptacji istniejących rozwiązań, a nie negowania lub tworzenia nowych i chaosu prawnego.
Niestety można żywić obawy, czy wobec wcześniejszego dorzucenia rozwiązań niemieckich przez komisarza ds. sprawiedliwości Didiera Reynersa, który sprzeciwił się wprowadzeniu voucherów zamiast przewidzianych prawem zwrotów gotówki. Decyzja o zatrzymaniu pieniędzy i narażeniu się lobby konsumenckiemu może być łatwiejsza do podjęcia w grupie, jednak nie wykluczona jest także twarda linia Komisji, która może wskazać, iż firmy powinny mieć pomoc państwową udzielaną inną drogą i nie powinny się kredytować na klientach.
Wytyczne zaprezentowane przez Komisję Europejską będą jasną wytyczną podejścia do przestrzegania m.in. w/w regulacji i w przypadku jej twardego stanowiska państwa członkowskie, w tym i Polska, mogą być zmuszone do zmian prawnych, pod groźbą zaskarżenia rozwiązań ustawowych do TSUE.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
KE ustali wytyczne w sprawie turystyki
[2020-04-30 13:46 79.188.171.*]
Szkoda, że tak późno, bo jasna wykładnia pozwoliła by touroperatorom bronić się przed agresywnymi klientami. odpowiedz »
KE ustali wytyczne w sprawie turystyki
[2020-04-30 23:52 83.20.225.*]
Słucham? !!! Agresywni klienci?! A może oszukani i dziadowsko potraktowani przez te "biedne ", pazerne biura podróży , które zawłaszczyły nasze pieniądze i smieja sie nam w twarze?! Co za cynizm i arogancja!!! Ta właśnie oszukana Renata zielinska odpowiedz »
KE ustali wytyczne w sprawie turystyki
[2020-05-01 17:01 188.33.32.*]
Kobieto uspokój się, wyluzuj, jak się ruszy jedz na wakacje, odpowiedz »
KE ustali wytyczne w sprawie turystyki
[2020-05-05 17:59 83.9.189.*]
i w czym tak cie oszukalo biuro podrozy ? W tym ze ci odda pieniadze za 180 dni. No strasznie, istny dramat. A czy to biuro jest winne tej sytuacji ? Twoj ograniczony rozum pewnie nie dotarl do odpowiedzi na te pytanie ? odpowiedz »
Dział gastronomia:
Długie weekendy listopadowe również
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Gdańsk Airport wygrywa proces o hałas
Presja klimatyczna obejmuje też podróże służbowe
Greccy hotelarze liczą na pobicie rekordu liczby turystów
Pierwsze Posiedzenie Rady Hoteli po połączeniu Polish Prestige Hotels i Heritage Hotels Poland
Lufthansa zwiększy ilość lotów do Frankfurtu z trzech polskich lotnisk
TFG: Turysto sprawdź, czy organizator, którego wybierasz działa legalnie
Przyspieszony o godzinę lot należy uznać za odwołany
Ceny w hotelach obniżone z sukcesem
Organizatorzy mają czego się bać - stanowisko PZOT
Linie Emirates podpisały nową umowę dystrybucyjną z Sabre
Tytuł Barmana Roku World Class pierwszy raz dla zawodnika z Krakowa
Jakie wakacje najczęściej rezerwują rodziny?
Nowa inicjatywa w branży turystycznej