Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT TURYSTYCZNY - Lato 2025 w Sun & Fun...
- Salon Biura Podróży w Katowicach
- Rezydent biura podróży 2025
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Poszukiwany pilot/ przewodnik Kraków-Wąwóz Homole...
- Pilot z językiem hiszpańskim/ portugalskim
- Współpraca
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- KRAKÓW- specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Travelplanet Specjalista Ds. Turystyki 1/2 etatu
Zakopane ma problem, czy nie?
Tegoroczne wieści zarówno z majówki, jak i wakacji, wskazywały, że stolica Podhala cieszyła się zainteresowaniem turystów i to większym niż oczekiwano. Jednak bieżący sukces gospodarczy, rozchodzi się z mało pozytywną opinią jaką zyskuje to miasto w Polsce.
Wielu uważa, że to problem i mówi o kryzysie wizerunku. Radni miasta jak i burmistrz Łukasz Filipowicz podejmują już pewne działania. Zrezygnowano z "Sylwestra marzeń", a zamiast niego ma być impreza promująca region. Przeżywamy kryzys wizerunkowy. Zaczyna być obciachem przyjeżdżanie do Zakopanego. Odczuwa to branża turystyczna. Najwięcej ucieka klienta premium, który zostawia najwięcej pieniędzy powiedział do Gazety Krakowskiej Tymoteusz Mróz, radny i przewodniczący komisji sportu i turystyki.
Według radnych trzeba uruchomić nową strategię promocji miasta. Musimy ustalić priorytety. Strategia będzie zawierać nie tylko cele, ale także będzie opisane jak dojść do tego celu. Po drodze możemy sprawdzać wykonanie i to, czy idziemy w dobrym kierunku zaznaczył radny Mróz.
Nieco inne spojrzenie ma Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, jego zdaniem odpływ pewnych klientów nie łączy się bezpośrednio z wizerunkiem miasta. Jak mówił dla serwisu WP Z perspektywy przedsiębiorców wcale tak nie jest. W ogóle nie zauważamy, żeby PR Zakopanego miał odbijać się na gościach premium. Zakopane jest snobistyczne i niezmiennie przyciąga ten typ turysty. Kluczowe elementy nowej strategii powinny opierać się na zrównoważonym rozwoju turystyki, dbałości o środowisko naturalne oraz adaptacji do zmieniających się oczekiwań turystów
Zatem z jednej strony Zakopane ma grupę wiernych turystów, co potwierdzają krążące wśród przedsiębiorców różne opowieści m.in. o wystawianiu w gorących okresach apartamentów w cenach kilkukrotnie wyższych niż normalnie, które znajdowały nabywców. Z drugiej strony rośnie lub utrzymuje się grupa antyfanów, ludzi którzy mówią, że do Zakopanego nie pojadą, nawet jak by im dopłacili do wyjazdu. Przedsiębiorcom turystycznym jest najprościej dostosować się do bieżących trendów i skupić się na obsłudze turystów np. względnie nową grupą są turyści z Bliskiego Wschodu, dla których kontakt z naturą, chłodniejsze (niż u nich) lato i inna kultura są dużym magnesem. Niestety myśląc przyszłościowo, radni mają rację i miasto powinno się zabezpieczyć przed wyrobieniem sobie bardzo złego wizerunku, który utrwali się na dobre.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Dział atrakcje turystyczne:
Zapał Europejczyków do podróży nie
Dofinansowanie na projekty
Czy w Rosji będzie można bezpiecznie latać?
USA: Oficjalny zakaz podróży do Korei Północnej
Ewakuacja na lotnisku we Frankfurcie
Hortulus przyłączy się do kształcenia kadr dla gastronomii
Kolejne trzęsienie ziemi na indonezyjskiej wyspie
Przewoźnik zaskoczony wysokością opłaty za wjazd na dworzec
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025 rok
Karpackie Klimaty w Krośnie, czyli magia pogranicza w pigułc
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024 rok
Poznaliśmy laureatów konkursu Na Wsi Najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej
Kraków gospodarzem kongresu ICCA
10 nowych obiektów na liście Pomników Historii
Rada Legislacyjna krytykuje projekt ustawy o imprezach turystycznych
13 Polaków z nominacją do listy 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej
Najlepsze hostele wybrane - Hoscary 2019
Czego może się spodziewać krakowska turystyka?
Wysokie grzywny za skok do Canal Grande
Sebastian Ebel pozostanie na czele TUI
Czy będzie prawdziwy wiceminister ds. turystyki?
Grupa hotelowa zdradza plany na przyszłość