Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Współpraca z Lidlem może zaszkodzić?
Wejście Lidla na rynek turystyczny wzbudziło olbrzymie emocje. Szczególnie zagrożeni czują się agenci, którzy zarzucają organizatorom turystyki przygotowywanie lepszych ofert specjalnie dla Lidla. Wczoraj współpracę z biurem Volare Travel zakończył Travelplanet.pl, zarzucając organizatorowi oferowanie tych samych ofert na stronie Lidla w niższych cenach. Touroperator odpiera zarzuty, ale faktem jest, że współpraca została zakończona.
Zapytaliśmy inne sieci agencyjne, czy zamierzają podążyć śladami Travelplanet.pl. Temat jest delikatny, dlatego przedstawiciele sieci agencyjnych nie bardzo chcieli zagłębiać się w konkrety, jednakże przyznają, że bacznie obserwują sytuację. Stoimy na stanowisku, że złamanie zasady prowadzenia wspólnej polityki cenowej jest nie do zaakceptowania, dlatego intensywnie przyglądamy się sytuacji i prowadzimy z organizatorami indywidualne rozmowy. Przez wiele lat nasza współpraca z organizatorami układała się bardzo dobrze, dlatego wierzymy, że merytoryczna i wyważona rozmowa przyniesie oczekiwany efekt. Liczymy, że organizatorzy wyciągną wnioski z całej tej sytuacji, która słusznie wywołała w branży spore poruszenie. Jednym z elementów tego dialog będzie obecność przedstawicieli Wakacje.pl na planowanym spotkaniu organizowanym przez OSAT - poinformowała Klaudyna Mortka, rzecznik prasowy Wakacje.pl.
Jesteśmy za wolnym rynkiem i wolnym handlem, ale przede wszystkim najważniejszym priorytetem dla nas jest zadowolenie Klienta. Bacznie przyglądamy się sytuacji na trójbiegunowej linii sporu: Lidl Podróże - Touroperatorzy - Agenci, ale na razie nie podejmujemy żadnych działań. Firma Volare Travel pozostaje naszym partnerem handlowym - dodał Maciej Nykiel, dyrektor zarządzający Fly.pl.
Lidl na razie jest tylko agentem, lecz ta sytuacja może bardzo szybko się zmienić. Niemiecki Lidl jest już touroperatorem, więc otworzenie jego przedstawicielstwa na polski rynek nie będzie specjalnie trudne. Organizatorzy turystyki, zwłaszcza ci, z silną marką powinni zdawać sobie sprawę z tego, że współpraca z Lidlem, na dłuższą metę może przynieść więcej szkód niż korzyści. Doraźne korzyści, w postaci zwiększonej sprzedaży mogą szybko się skończyć, jeśli niemiecki koncern nie poprzestanie na działalności agencyjnej (po tym co dzieje się w Niemczech można tak przypuszczać). Wówczas dysponując dużą siecią sprzedaży może zdominować te najbardziej dochodowe kierunki, co nie będzie korzystne ani dla polskich touroperatorów, ani agentów.
Z ciekawości przejrzeliśmy wrześniowe gazetki z ofertami wyjazdów niemieckiego Lidla, patrząc na to ile znalazło się w nich ofert własnych Lidla, a ile ofert innych touroperatorów. W głównej gazetce podział, w ujęciu ilościowym, przedstawiał się następująco:
- 1 oferta: Bavaria Fernreisen GmbH.
- 21 ofert: BigXtra Touristik GmbH.
- 43 ofert: Lidl holidays eine Marke der Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG.
- 4 oferty: MARIS Reisen GmbH und Co. KG.
W gazetce "Special" proporcje przedstawiają się dość podobnie, a mianowicie:
- 1 oferta: Bavaria Fernreisen GmbH.
- 20 ofert: BigXtra Touristik GmbH.
- 1 oferta: Express Travel International GmbH.
- 31 ofert: Lidl holidays eine Marke der Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG.
- 3 oferty: MARIS Reisen GmbH und Co. KG.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Konflikt wokół Lidla narasta
[2017-09-25 10:11 37.47.103.*]
nie rozumiem dlaczego Polscy touroperatorzy dają się wpuścić w kanał. Dzisiaj dajecie im tanie oferty a jutro oni stworzą swoją.
I co dalej? odpowiedz »Konflikt wokół Lidla narasta
[2017-09-25 11:24 89.73.104.*]
Lidl ma ceny nie lepsze niż inne biura i nie ma nic innego, ciekawego. odpowiedz »
Konflikt wokół Lidla narasta
[2017-09-26 11:42 83.0.175.*]
Agenci staliśmy się darmowym informatorem dla oferty Lidla . Info dzwoniąc kosztuje do agenta żeby się dowiedzieć co Lidl zaproponował z Rainbow nie kosztuje . Juz takich telefonów za darmo odebrałam z informacją [ Pani za talon otrzymałem jest tutaj buro agent proszę dzwonić i pytać } odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Egipt zawiesi wizy dla turystów
Czy w Rosji będzie można bezpiecznie latać?
USA: Oficjalny zakaz podróży do Korei Północnej
Ewakuacja na lotnisku we Frankfurcie
Hortulus przyłączy się do kształcenia kadr dla gastronomii
Kolejne trzęsienie ziemi na indonezyjskiej wyspie
Przewoźnik zaskoczony wysokością opłaty za wjazd na dworzec
Karpackie Klimaty w Krośnie, czyli magia pogranicza w pigułc
Itaka rozpoczęła sprzedaż oferty na Lato 2025
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024 rok
Poznaliśmy laureatów konkursu Na Wsi Najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej
Kraków gospodarzem kongresu ICCA
10 nowych obiektów na liście Pomników Historii
Rada Legislacyjna krytykuje projekt ustawy o imprezach turystycznych
13 Polaków z nominacją do listy 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej