
Współpraca z Lidlem może zaszkodzić?
2017-09-22Wejście Lidla na rynek turystyczny wzbudziło olbrzymie emocje. Szczególnie zagrożeni czują się agenci, którzy zarzucają organizatorom turystyki przygotowywanie lepszych ofert specjalnie dla Lidla. Wczoraj współpracę z biurem Volare Travel zakończył Travelplanet.pl, zarzucając organizatorowi oferowanie tych samych ofert na stronie Lidla w niższych cenach. Touroperator odpiera zarzuty, ale faktem jest, że współpraca została zakończona.
r e k l a m a
Zapytaliśmy inne sieci agencyjne, czy zamierzają podążyć śladami Travelplanet.pl. Temat jest delikatny, dlatego przedstawiciele sieci agencyjnych nie bardzo chcieli zagłębiać się w konkrety, jednakże przyznają, że bacznie obserwują sytuację. Stoimy na stanowisku, że złamanie zasady prowadzenia wspólnej polityki cenowej jest nie do zaakceptowania, dlatego intensywnie przyglądamy się sytuacji i prowadzimy z organizatorami indywidualne rozmowy. Przez wiele lat nasza współpraca z organizatorami układała się bardzo dobrze, dlatego wierzymy, że merytoryczna i wyważona rozmowa przyniesie oczekiwany efekt. Liczymy, że organizatorzy wyciągną wnioski z całej tej sytuacji, która słusznie wywołała w branży spore poruszenie. Jednym z elementów tego dialog będzie obecność przedstawicieli Wakacje.pl na planowanym spotkaniu organizowanym przez OSAT - poinformowała Klaudyna Mortka, rzecznik prasowy Wakacje.pl.
Jesteśmy za wolnym rynkiem i wolnym handlem, ale przede wszystkim najważniejszym priorytetem dla nas jest zadowolenie Klienta. Bacznie przyglądamy się sytuacji na trójbiegunowej linii sporu: Lidl Podróże - Touroperatorzy - Agenci, ale na razie nie podejmujemy żadnych działań. Firma Volare Travel pozostaje naszym partnerem handlowym - dodał Maciej Nykiel, dyrektor zarządzający Fly.pl.
Lidl na razie jest tylko agentem, lecz ta sytuacja może bardzo szybko się zmienić. Niemiecki Lidl jest już touroperatorem, więc otworzenie jego przedstawicielstwa na polski rynek nie będzie specjalnie trudne. Organizatorzy turystyki, zwłaszcza ci, z silną marką powinni zdawać sobie sprawę z tego, że współpraca z Lidlem, na dłuższą metę może przynieść więcej szkód niż korzyści. Doraźne korzyści, w postaci zwiększonej sprzedaży mogą szybko się skończyć, jeśli niemiecki koncern nie poprzestanie na działalności agencyjnej (po tym co dzieje się w Niemczech można tak przypuszczać). Wówczas dysponując dużą siecią sprzedaży może zdominować te najbardziej dochodowe kierunki, co nie będzie korzystne ani dla polskich touroperatorów, ani agentów.
Z ciekawości przejrzeliśmy wrześniowe gazetki z ofertami wyjazdów niemieckiego Lidla, patrząc na to ile znalazło się w nich ofert własnych Lidla, a ile ofert innych touroperatorów. W głównej gazetce podział, w ujęciu ilościowym, przedstawiał się następująco:
- 1 oferta: Bavaria Fernreisen GmbH.
- 21 ofert: BigXtra Touristik GmbH.
- 43 ofert: Lidl holidays eine Marke der Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG.
- 4 oferty: MARIS Reisen GmbH und Co. KG.
W gazetce "Special" proporcje przedstawiają się dość podobnie, a mianowicie:
- 1 oferta: Bavaria Fernreisen GmbH.
- 20 ofert: BigXtra Touristik GmbH.
- 1 oferta: Express Travel International GmbH.
- 31 ofert: Lidl holidays eine Marke der Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG.
- 3 oferty: MARIS Reisen GmbH und Co. KG.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Konflikt wokół Lidla narasta
[2017-09-25 10:11 37.47.103.*]
nie rozumiem dlaczego Polscy touroperatorzy dają się wpuścić w kanał. Dzisiaj dajecie im tanie oferty a jutro oni stworzą swoją.
I co dalej? odpowiedz »Konflikt wokół Lidla narasta
[2017-09-25 11:24 89.73.104.*]
Lidl ma ceny nie lepsze niż inne biura i nie ma nic innego, ciekawego. odpowiedz »
r e k l a m a
Konflikt wokół Lidla narasta
[2017-09-26 11:42 83.0.175.*]
Agenci staliśmy się darmowym informatorem dla oferty Lidla . Info dzwoniąc kosztuje do agenta żeby się dowiedzieć co Lidl zaproponował z Rainbow nie kosztuje . Juz takich telefonów za darmo odebrałam z informacją [ Pani za talon otrzymałem jest tutaj buro agent proszę dzwonić i pytać } odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Unia wspiera turystykę dobrymi
GUS: liczba turystów w Polsce
Ryanair i Grupa eSky przedłużyły umowę
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Starsze aktualności:
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Hotel Gołębiewski nie ruszy w
Turystyka dużo lepiej oceniana przez
Czy lato w Grecji będzie
Polacy jadą chętnie na kolejny długi
Niewielkie spadki cen
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach
Egipt zawiesi wizy dla turystów
Czy w Rosji będzie można bezpiecznie latać?
USA: Oficjalny zakaz podróży do Korei Północnej
Ewakuacja na lotnisku we Frankfurcie
Hortulus przyłączy się do kształcenia kadr dla gastronomii
Kolejne trzęsienie ziemi na indonezyjskiej wyspie
Przewoźnik zaskoczony wysokością opłaty za wjazd na dworzec
Karpackie Klimaty w Krośnie, czyli magia pogranicza w pigułc
Itaka rozpoczęła sprzedaż oferty na Lato 2025
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024 rok
Poznaliśmy laureatów konkursu Na Wsi Najlepiej - 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej
Kraków gospodarzem kongresu ICCA
10 nowych obiektów na liście Pomników Historii
Rada Legislacyjna krytykuje projekt ustawy o imprezach turystycznych
13 Polaków z nominacją do listy 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej
Najlepsze hostele wybrane - Hoscary 2019
Czego może się spodziewać krakowska turystyka?
Wysokie grzywny za skok do Canal Grande
Sebastian Ebel pozostanie na czele TUI
Czy będzie prawdziwy wiceminister ds. turystyki?
RAINBOW TOUR -autokarem, Włochy klasyczne- prosze o opinie