Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Internetowa sprzedaż wyjazdów może zdominować rynek turystyczny
Internet odgrywa obecnie kluczową i rosnącą rolę w sektorze turystycznym, a w ostatnich latach w krajach europejskich, w tym w Grecji, sprzedaż online w ostatnich latach znacząco wzrosła.
Jak podaje Greek Travel Pages, wyniki badań pt. "Wpływ treści online na europejską turystykę" zostały przedstawione w czwartek przez Davida Goodgera, dyrektora Tourism Economics, firmy Oxford Economics, podczas imprezy zorganizowanej przez Google i Grecką Konfederację Turystyki (SETE).
Według wyników badań, odsetek zorganizowanych lub zarezerwowanych online podróży wzrósł z 43% w 2012 r. do 56% (+13%) w 2016 r. we wszystkich krajach członkowskich UE. Zwiększenie dostępności informacji online zwiększyło konkurencyjność miejsc docelowych, prowadząc do wzrostu popytu i dochodów z turystyki, a także zmobilizowało turystów do dodatkowych wyjazdów. Wyraźny zwrot w postaci dodatkowych miejsc pracy został zauważony w krajach Europy Południowej.
Grecja i Cypr poczyniły znaczne postępy w rozwoju technologi, obecnie duża część transakcji w zakresie wyszukiwania czy dokonywania rezerwacji jest, jak wskazał prezes SETE Yiannis Retsos, robiona online.
W 2012 roku greckie przedsiębiorstwa turystyczne nie korzystały z internetu tak bardzo jak przedsiębiorstwa w innych krajach, a odsetek łączy internetowych był bardzo niski - powiedział Retsos. Od tego czasu podjęto wiele działań na rzecz cyfryzacji turystyki greckiej... Duże firmy turystyczne uświadomiły sobie siłę internetu i zainwestowały w to- dodał.
Retsos odnosił się również do działań i programów opracowanych przez firmy internetowe, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przykładem może być inicjatywa "Grow Greek Tourism Online" firmy Google, która miała na celu wyszkolenie profesjonalistów z branży w zakresie korzystania z technologii online. W ciągu trzech lat od wdrążenia warsztatów, w całym kraju przeszkolono ponad 70 000 specjalistów.
W 2016 r. tylko 17% podróży do Grecji zostało zarezerwowanych przez internet, w porównaniu z 7% w 2012 r. Według badań gdy poprawiono sektor związany z siecią, mogłoby to doprowadzić do utworzenia 170 000 miejsc pracy w całej greckiej gospodarce.
Badanie Oxford Economics wykazało, że od 2010 r. liczba wyszukiwarek związanych z turystyką wzrosła o około 45%, obecnie 60% podróżnych w Europie Południowo-Wschodniej korzysta z powiązanych stron internetowych i mediów społecznościowych w celu gromadzenia informacji. Co więcej 56% wyszukiwań atrakcji Grecji prowadzili Amerykanie, 36% Holendrzy i 34% brytyjscy podróżni.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sprzedaż online wzrasta
[2017-11-07 13:37 83.4.226.*]
To nie jest żadne odkrycie.
Na zachodzie 80-90% sprzedaży tak funkcjonuje... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Jak punktualne były pociągi w Polsce w drugim kwartale?
Polska zyskuje w konferencjach
Czy agenci powinni pobierać opłaty od klientów?
Goście poznańskich hoteli mogą dostać bezpłatne bilety do muzeów
Jakie nowości szykuje Air France KLM w zimowym rozkładzie?
Jest umowa na dofinansowanie odbudowy linii do Katowice Airport
Jutro strajk pilotów Lufthansy
Egipcjanie inwestują w turystykę
Organizator turystyki ogłosił niewypłacalność
Przyznano nagrody dla europejskich destynacji zrównoważonej turystyki kulturowej