Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Przewodnik - praca w Grecji
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
Brakuje rąk do pracy w ULC
Czy Urząd Lotnictwa Cywilnego w tym roku będzie w stanie wypełniać swoje zadania? Bo jeśli sytuacja w tym roku się nie poprawi to, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego przejmie zobowiązania polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co będzie spektakularnym blamażem dla Polski.
Niskie place i częsta rotacja pracowników uniemożliwiają sprawne kontrole samolotów w liniach lotniczych. Urzędowi brakuje chętnych do pracy w roli audytorów i kontrolerów. Na koniec 2018 roku, Urząd przeprowadził tylko część zaplanowanych audytów (w grudniu przewidywano, że zostanie wykonane tylko 61 procent kontroli w 2018 roku!). Dodatkowo audyty te są prowadzone przez jednego audytora, gdy przepisy przewidują udział trzech osób. Przy tak skomplikowanej maszynie jak samolot, niezbędne jest kilka osób, aby wychwycić ewentualne problemy i usterki, które może chcieć ukryć linia lotnicza z chęci zysku (postój samolotu, części i godziny pracy mechanika są kosztowne).
Przez te problemy grozi nam przejęcie kompetencji ULC przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Organizacja już zapowiedziała kontrolę na pierwszą połowę 2019 roku. Wcześnie zwracała uwagę ULC na zbyt małą liczbę przeprowadzonych audytów i co więcej, przesyłano ostrzeżenia na piśmie. Jednak instytucja w obecnej chwili nie jest w stanie konkurować płacowo o pracowników z liniami lotniczymi, gdyż audytorami ULC muszą być doświadczeni piloci, a ULC oferuje im wynagrodzenie rzędu 3,7 tys. zł! Podczas, gdy teraz zwykły pilot w liniach lotniczych zarabia ponad 20 tys. zł miesięcznie.
Jesteśmy świadomi sytuacji finansowej ULC - mówi wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. Problem jednak nie tkwi w braku środków finansowych, lecz w niedoskonałym systemie ich zgromadzenia. Obecny system sprawia, że na funkcjonowanie ULC składają się dzisiaj wszyscy podatnicy. podkreśla. Zadziwia stanowisko wiceministra, który musi zadawać sobie sprawę, że jeśli gdzieś spadnie źle lub wcale nieskontrolowany samolot, to Państwo Polskie będzie ponosić odpowiedzialność za śmierć i zniszczenia. Samolot to nie autobus i w razie awarii nie staje, tylko spada...
Obecnie na stronie ULC są informacje, że Urząd poszukuje trzech pracowników na stanowiska kontrolne. Czy to wystarczy, aby EASA nie wkroczyła do Polski? To się jeszcze okaże.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Dział transport:
Udany rok na lotnisku w
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Starsze aktualności:
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Wizz Air pomoże członkom personelu pokładowego w uzyskaniu licencji pilota
Fly.pl: działania rządu potęgują chaos
Brussels Airlines porozumiał się ze związkami zawodowymi
Polska na cypryjskiej czerwonej liście
Polska turystyka wyjazdowa nie zwalnia tempa
Rzym wzmacnia ochronę Koloseum
Antalya z rekordową liczbą turystów
Tunezja wraca do oferty Thomasa Cooka
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej na Meetings Week Poland 2019
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
Która restauracja zostanie uznana za Polski Skarb Kulinarny?
W hotelach rosną ceny za pokój
Łódzka branża turystyczna razem na Wigilii
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w Niemczech
Spotkanie w sprawie sytuacji na rynku incentive w dobie epidemii koronawirusa
Średnie ceny wyjazdów do Turcji niższe niż przed tygodniem
Jak organizacje turystyczne mogą pomóc w wychodzeniu w kryzysu?