Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za 2022
Jak wygląda sopocki rynek spotkań biznesowych po pandemii? Dzięki Sopockiej Organizacji Turystycznej możemy zobaczyć co działo się w 2022 roku w Sopocie.
Dane o spotkaniach przekazane przez sopockie obiekty, zostaną wykorzystane przy tworzeniu raportów podsumowujących poprzedni rok na szczeblu regionalnym i ogólnopolskim, za które odpowiedzialne są odpowiednio Gdańsk Convention Bureau oraz Poland Convention Bureau. W 2022 roku, w kurorcie odbyło się łącznie 338 spotkań i wydarzeń o charakterze biznesowym, w których uczestniczyło prawie 84 000 osób. Należy pamiętać, że w zestawieniu uwzględnione zostały wyłącznie wydarzenia z udziałem grup liczących 50 i więcej osób mówi Bartłomiej Barski, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. Ponad 80% z puli 338 spotkań zostało zorganizowanych w hotelach, pozostałe m.in. w leżącej na granicy Sopotu i Gdańska, Ergo Arenie czy sopockim Hipodromie - dodaje Barski.
Jak, w skali 37-tysięcznego miasta i na tle dużej konkurencji ze strony innych ośrodków miejskich z bogatą infrastrukturą konferencyjną, wypadł Sopot? Czas pokaże. Po raz pierwszy udało nam się zebrać dane na taką skalę. Od tej pory zamierzamy regularnie pozyskiwać takie informacje od naszych partnerów, by móc realnie ocenić kondycję przemysłu spotkań w Sopocie. - wyjaśnia Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
W kwestii pochodzenia uczestników, w 2022 roku dominowali goście krajowi, którzy stanowili 84% wszystkich osób. Mogło to mieć wpływ na to, że jak wskazują dane przeważały eventy jednodniowe (49%), a co trzecie wydarzenie trwało dwa dni (32%). Kurort przyciągał przede wszystkim wydarzenia o charakterze korporacyjnym (50%). Nie od dziś wiadomo, że firmy organizujące eventy w Sopocie, doceniają świetną bazę rekreacyjną miasta, na którą składają się tak niepowtarzalne atrakcje jak Molo, Hipodrom, Opera Leśna, czy Marina. Uczestnikom wydarzeń z łatwością można zapewnić dodatkowe zajęcia, zarówno w postaci aktywności sportowych na wodzie czy na lądzie, jak i w formie wydarzeń kulturalnych zapraszając ich do teatru, muzeum czy na wystawę do galerii sztuki. W większości obiektów czas wolny można również spożytkować na zabiegi w strefach spa & wellness, a dodatkowym atutem jest lokalna gastronomia - restauracje, kawiarnie i puby są w stanie zadowolić każdego
smakosza.
Niewiele mniej, bo 43% ogółu spotkań biznesowych, stanowiły konferencje i kongresy. Hotele z największym zapleczem konferencyjnym w Trójmieście i najwyższy standard świadczonych usług sprawiają, że w Sopocie cyklicznie organizowane są m. in. Europejski Kongres
Finansowy, Local Trends - Samorządowy Kongres Finansowy czy Europejskie Forum Nowych Idei. Każde z tych wydarzeń, każdego roku, gromadzi w Sopocie po kilkaset osób. odbywają się one jesienią, ale część z nich, w miesiącach tzw. "ciepłych". Konferencja lub wydarzenie korporacyjne w czerwcu, w hotelu w bezpośrednim sąsiedztwie plaży i morza, to niewątpliwy atut naszego miasta - przekonuje Bartłomiej Barski.
Potwierdzeniem tych słów są zgromadzone dane. Ulubionymi miesiącami organizatorów okazały się październik (16%), wrzesień (14%) oraz, ex aequo, maj i czerwiec (po 12%). Biorąc pod uwagę skalę wydarzeń, przeważały mniejsze eventy, w których uczestniczyło 50-70 osób. Stanowiły one prawie 44% z całej puli spotkań w 2022 roku. Kolejne w zestawieniu znalazły się wydarzenia liczące od 100 do 200 uczestników (20%). Najbardziej zróżnicowane wyniki można zaobserwować w zakresie branż, które zdecydowały się lokować swoje wydarzenia w Sopocie. Na niewielkie prowadzenie wysunął się sektor handlowo-usługowy (36%), zaś za jego plecami, niemal z takim samym wynikiem, znalazły się branże: techniczna (16%), humanistyczna (15%), medyczna (14%) i ekonomicznopolityczna (13%).
Sopot to nie tylko "letnia stolica Polski". Dogodna lokalizacja w centrum aglomeracji trójmiejskiej, bliskość prężnie rozwijającego się
Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku i obiekty oferujące jedne z największych przestrzeni konferencyjnych w regionie, stawiają Sopot w czołówce destynacji gotowych do goszczenia najbardziej prestiżowych wydarzeń biznesowych o każdej porze roku. W 21 hotelach dostępnych jest ponad 3 300 łóżek, a dodatkowych 11 000 miejsc noclegowych oferują obiekty niekategoryzowane np. apartamenty czy kempingi. Goście mogą wybierać zarówno spośród hoteli globalnych sieci (Radisson Blu, Sheraton, Sofitel Grand, Marriott Resort & Spa) czy tych o charakterze butikowym (Hotel Testa, Rezydent Sopot MGallery). Pełnię możliwości dopełniają obiekty pokroju Opery Leśnej, Hipodromu z Halą Pomarańczową
czy Ergo Areny oraz Sopockie Błonia, gotowe przyjąć od kilkuset do kilku tysięcy uczestników w różnej konfiguracji.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
RegioJet pojedzie z Warszawy do Belgii. Stara się też o zgodę na połączenia do Chorwacji
Łódzka branża turystyczna razem na Wigilii
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w Niemczech
Spotkanie w sprawie sytuacji na rynku incentive w dobie epidemii koronawirusa
Średnie ceny wyjazdów do Turcji niższe niż przed tygodniem
Best Western Hotels&Resorts z trzecim soft brandem w portfolio
Gminom brakuje strategii promocyjnych
Wizz Air pomoże członkom personelu pokładowego w uzyskaniu licencji pilota
Fly.pl: działania rządu potęgują chaos
Brussels Airlines porozumiał się ze związkami zawodowymi
Polska na cypryjskiej czerwonej liście
Polska turystyka wyjazdowa nie zwalnia tempa
Turyści częściej wybierają imprezy z dojazdem własnym
Bilety do Tatrzańskiego Parku Narodowego za symboliczną złotówkę
Tunezja wraca do oferty Thomasa Cooka
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej na Meetings Week Poland 2019
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy