Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Wyzwania stojące przed branżą spotkań
Stowarzyszenia międzynarodowe, firmy i organizacje przywiązują coraz większe znaczenie do pozytywnego wpływu wydarzeń, które organizują, czyli "legacy". Podczas ostatnich targów IMEX America, które odbyły się w Las Vegas na początku listopada 2021 roku, ICCA i BestCities Global Alliance wspólnie zorganizowały warsztaty poświęcone "Dziedzictwu spotkań stowarzyszeniowych".
Korzystając z szablonów i zestawu narzędzi Copenhagen Legacy Lab, uczestnicy warsztatów opracowali konkretne rozwiązania dla wyzwań stojących przed kongresami czterech stowarzyszeń, których przedstawiciel byli obecni na spotkaniu. Poniżej krótkie podsumowanie tych warsztatów.
Wyzwanie pierwsze: zwiększenie świadomości o znaczeniu turystyki
Africa Tourism Association (ATA) jest wiodącym światowym stowarzyszeniem handlowym, promującym podróże i turystykę do Afryki oraz wzmacniającym partnerstwa wewnątrz afrykańskie. Ich Światowa Konferencja Turystyki (World Tourism Conference) w 2022r. ma służyć nie tylko
nawiązywaniu kontaktów i edukacji, ale także podkreśleniu pojawiających się możliwości biznesowych w sektorze turystyki w Afryce, gdy branża podnosi się po pandemii Covid-19.
Wielu turystów nie zdaje sobie sprawy z różnorodnej oferty Afryki na całym kontynencie. Jednym z oferowanych rozwiązań była kampania w mediach społecznościowych, wspierana przez lokalnych interesariuszy: hotele, linie lotnicze, firmy rozrywkowe, parki, muzea itp. Inicjatywa "Experience Africa" dawałaby rodzinom możliwość poznania nieznanych zakątków Afryki. Kampania miałaby dzielić się historiami z ich doświadczeń z podróży poza dobrze znane miejsca i wcześniej istniejące wyobrażenia. To rozwiązanie zapewniło stowarzyszeniu świeże spojrzenie jak zaangażować lokalnych interesariuszy i wyjść poza ich tradycyjne kanały promocyjne.
Wyzwanie drugie: umożliwianie zmian dzięki ważnym koneksjom i znajomościom
Dziedzictwo konferencji Międzynarodowego Towarzystwa Ekoturystycznego (TIES) jest takie same, jak ich misja - rozwój ekoturystyki. Towarzystwo boryka się z trudnością w nawiązaniem kontaktu z najwyższymi urzędnikami, którzy mogą pomóc im wprowadzać zmiany i osiągać ten cel.
Dyrektor wykonawczy TIES, Jon Bruno, powiedział, że jego najważniejszym wnioskiem z warsztatów było przyjrzenie się szerszemu obrazowi destynacji. Jako przykład podał fakt, że chociaż nie zawsze ma dostęp do najwyższych władz lokalnych, wszystkie destynacje ułatwiają kontakty, które mogą prowadzić do nawiązania relacji z ważnymi władzami w przyszłości. Jedno z rozwiązań warsztatowych sugerowało stworzenie aplikacji, która mogłaby wykorzystać te początkowe kontakty w modelu "365-engagement" (angażowanie społeczności czy to klientów, pracowników, członków stowarzyszenia itp. poza pojedynczym wydarzeniem). W ten sposób każde wydarzenie jest okazją dla stowarzyszeń do poszerzenia swojej społeczności i sieci kontaktów.
Wyzwanie trzecie: zwiększenie frekwencji i wsparcia lokalnego
Trzecim studium przypadku była Konferencja nt. Edukacji Międzynarodowej zorganizowana przez Między-amerykańską Organizację Szkolnictwa Wyższego. Ich celem jest sprowadzanie delegatów z całego świata na swoje konferencje. W ten sposób pomagają zwiększyć potencjał uniwersytetów, które są gospodarzami wydarzeń (krajowych, regionalnych i miejskich). Rozwijają międzynarodowe partnerstwa z rówieśnikami, którzy specjalizują się w badaniach, nauczaniu i możliwościach mobilności. Ich celem jest zwiększenie frekwencji i wsparcia ze strony samorządów i lokalnego przemysłu.
Oferowane rozwiązanie - globalny program stażowy wspierany przez samorządy, izby gospodarcze, a nawet lokalny biznes. Świat po pandemii pokazuje, że siła robocza następnego pokolenia nie jest związana z lokalizacją. Wielokulturowe doświadczenia są korzystne dla lokalnych przedsiębiorców zatrudniających studentów, którzy chcieliby wziąć udział w konferencji.
Wyzwanie czwarte: mierzenie wpływu wydarzenia
Wreszcie, czwarty i zwycięski program zaprezentowany na warsztatach był związany z Międzynarodowym Towarzystwem Biologii Obliczeniowej (ISCB) - globalną społecznością propagującą i promującą stypendia, badania, szkolenia i integracyjne budowanie społeczności w dziedzinie biologii obliczeniowej i jej zawodów. Ich dotychczasowe programy legacy były tradycyjnie realizowane ad hoc.
Wyzwaniem jest charakter ich wydarzeń, który ma przede wszystkim charakter naukowy, a współpraca między uczestnikami odbywa się zwykle w sposób naturalny i niewymuszony. W konsekwencji wpływ wydarzenia jest trudny do zmierzenia.
Oferowanym rozwiązaniem była kampania - "Edukuj i łącz". Ta inicjatywa wykroczyłaby poza naukowców, tworząc 365-dniową grupę planistyczną. Grupa mogłaby wdrażać lokalnie różne programy i zapewniać edukację w szkołach na temat tego, co popiera i wspiera ISCB. Uczestnicy warsztatów zaproponowali także utworzenie lokalnych obozów naukowych, zbiegających się z wydarzeniem, wprowadzające programy mentorskie i stypendia oraz akcję "Kobiety w nauce". Dodając takie programy, ISCB może dalej rozwijać swoje wydarzenie jako holistyczne i wszechstronne z dziedziny biologii obliczeniowej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Branża spotkań na IMEX America
[2021-12-07 09:06 193.176.184.*]
Polska branża spotkań została skutecznie zniszczona przez PiS-owskie władze.
Pytanie tylko czy świadomie, czy z głupoty???!! Co ze specustawą odszkodowawczą? - bez niej 90% z nas już się nie podniesie... Dlaczego minister Gut-Mostowy zniknął i milczy na ten temat? Turystyka to nie tylko hotele i stoki narciarskie. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Długa kolejka chętnych na turystyczne loty w kosmos
Koleje Dolnośląskie będą szkolić maszynistów na symulatorze
Ilu turystów odwiedziło Małopolskę?
Rynek gastronomiczny będzie się odbudowywał przez kilka lat?
Ile będą kosztować akcje Novaturas?
Zbliża się Poznań za pół ceny. Co przygotowali organizatorzy?
Turcja: więcej turystów niż przed rokiem, ale do wyników z 2019 roku daleko
Ważność bonu turystycznego przedłużona
Turyści utknęli w alpejskich kurortach
Dwa zamachy terrorystyczne w Egipcie
Premier zapowiedział zniesienie części obostrzeń
Fundacja Harmony Polish Hotels zmieniła nazwę
Piloci dyskryminowani ze względu na wiek?