TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?

Boeing prowadzi prace nad przywróceniem do służby samolotów 737 Max. Jakie działania podjął producent samolotów?


Producent kontynuuje współpracę z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) i innymi międzynarodowymi organami nadzoru lotniczego, aby uzgodnić proces certyfikacji oprogramowania 737 Max i powiązanej z tym aktualizacji szkoleń. Firma dokonała także istotnych zmian na poziomie zarządu i działalności operacyjnej w celu dalszego pogłębienia swoich wysiłków.

Zespoły Boeinga, partnerzy i dostawcy nieustannie pracują nad opracowaniem aktualizacji oprogramowania, przeprowadzają loty testowe oraz ulepszają przyszłe materiały szkoleniowe dla pilotów. W ich działania zaangażowane są globalne organy nadzoru lotu, linie lotnicze oraz dostawcy, co ma na celu jak najlepsze wsparcie istniejącej floty samolotów 737 Max.

Boeing utworzył fundusz pomocy w wysokości 100 milionów dolarów, aby zaspokoić potrzeby rodzin i społeczności dotkniętych katastrofamiB737 Max. Pięćdziesiąt milionów dolarów zostało przeznaczone na Fundusz Pomocy Finansowej Boeinga, który ma na celu zapewnienie natychmiastowej pomocy finansowej rodzinom ofiar wypadków. Zatrudniono ekspertów w zakresie ustanawiania i nadzorowania funduszy kompensacyjnych dla ofiar Kennetha Feinberga i Camille Biros.

Producent zaktualizował oprogramowanie MCAS w samolotach 737 Max, dodając trzy dodatkowe warstwy ochrony, które nie dopuszczą do powtórzenia się takich wypadków. Do tej pory przeprowadzono ponad 800 lotów testowych i produkcyjnych ze zaktualizowanym oprogramowaniem, dających łącznie ponad 1500 godzin. Boeing czyni postęp w związku z ogłoszoną w czerwcu drugą aktualizacją oprogramowania, która dotyczy dodatkowej wtórności systemu komputerowego sterującego lotem. Około 445 uczestników reprezentujących ponad 140 klientów i organy nadzoru na całym świecie, w tym FAA, wzięło udział w sesjach na symulatorach lotu, aby zapoznać się z proponowaną aktualizacją oprogramowania MCAS. W zeszłym tygodniu firma z powodzeniem przeprowadziła próbny test lotu certyfikacyjnego.

Boeing zorganizował 20 konferencji na całym świecie z udziałem ponad 1100 uczestników z ponad 250 organizacji, aby pomóc liniom lotniczym i innym zaangażowanym podmiotom przygotować się do powrotu 737 Max do służby. Firma prowadzi również cotygodniowe wideokonferencje techniczne z klientami na całym świecie w celu zapewnienia przygotowania floty tych samolotów do bezpiecznego powrotu do pracy. Obejmuje to również opracowanie kompleksowego pakietu szkoleniowego. Firma ściśle współpracuje z ponad 900 dostawcami, aby zapewnić stabilność łańcucha dostaw.

Boeing wprowadził także zmiany będące odpowiedzą na zalecenia Rady Dyrektorów. Specjalnie powołany komitet przeprowadził rygorystyczny, pięciomiesięczny niezależny audyt polityk i procesów firmy oraz wydał szereg zaleceń, które zostały przyjęte. Wcześniej Boeing ogłosił również, że zarząd oddzielił obowiązki prezesa i dyrektora generalnego, aby umożliwić prezesowi i dyrektorowi generalnemu Boeinga Dennisowi Muilenburgowi skupienie się na prowadzeniu firmy, wywiązywaniu się ze zobowiązań wobec naszych klientów i wzmocnieniu bezpieczeństwa produktów i usług.

30 września Boeing ogłosił utworzenie organizacji ds. bezpieczeństwa produktów i usług, która dokona przeglądu wszystkich aspektów bezpieczeństwa produktów i utrzyma nadzór nad zespołem ds. badania wypadków oraz nad zakładowymi komisjami ds. kontroli produkcji. Wybrano lidera organizacji, a zespół działa w nowym formacie. Inne wprowadzone zmiany obejmują dostosowanie prac inżynierskich: ustanowienie formalnego programu wymagań projektowych (Design Requirements Program), udoskonalenie naszego programu bezpieczeństwa pracy (Continued Operation Safety Program), partnerstwo z liniami lotniczymi w zakresie projektów kabin lotniczych dostosowanych do potrzeb przyszłych generacji pilotów i poszerzenie skali działania naszego Centrum Promocji Bezpieczeństwa (Boeing Safety Promotion Center).

Boeing podjął dodatkowe działania, aby zwiększyć niezawodność swoich operacji i wzmocnić sposób zarządzania bezpieczeństwem w firmie, swoim łańcuchu dostaw oraz wśród społeczności lotniczej, dążąc do podniesienia poziomu bezpieczeństwa lotnictwa na całym świecie. Rozszerzył stosowanie kompleksowego systemu zarządzania bezpieczeństwem i przeglądów bezpieczeństwa w celu ujednolicenia polityki bezpieczeństwa i wymiany najlepszych praktyk. Całość jest nadzorowana przez kierownictwo wyższego szczebla firmy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
samolot boeing b737 max producent transport lotniczy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję