TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?

Najwięcej zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2020 roku, dotyczyło transportu lotniczego. Na co jeszcze skarżyli się konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) podsumowuje rok 2020.


Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2020 r. zgłosiło się po pomoc lub poradę 7602 konsumentów (o 22% więcej niż w roku 2019).
ECK otrzymało 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.

W porównaniu do lat ubiegłych ECK odnotowało zdecydowanie mniejszy odsetek skarg dotyczących problemów z uszkodzonym i zagubionym bagażem. Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.

33% skarg i zapytań było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).

Podsumowanie 2020 roku

Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:

  • Podobnie, jak w latach poprzednich dominującą kategorią spraw były problemy lotnicze - ok. 30%. Do tradycyjnych spraw z zakresu odwołanych czy opóźnionych lotów doszły problemy związane z zwrotem za bilet kupiony u pośrednika.
  • Problemy za zakwaterowaniem i hotelem stanowiły ok. 14% skarg (wzrost w stosunku do lat ubiegłych spowodowany odwołaniem rezerwacji przez Covid-19)
  • Problemy z zakupem odzieży i obuwia ok. 8%
  • Przez Covid-19 do ECK Polska trafiło więcej skarg na wypożyczalnie samochodów - ok. 3% skarg transgranicznych


Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:
  • Niemiec - 17%
  • Irlandii - 11%
  • Holandii - 9%
  • Wielkiej Brytanii - 8%
  • Węgier - 8%

Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:
  • Litwy - 18%
  • Niemiec - 9%
  • Czech - 8%
  • Rumunii - 7%

Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:
  • Odwołanie lotu - 28%
  • Wadliwy produkt - 12%
  • Rozwiązanie umowy - 11%
  • Odstąpienie od umowy - 9%
  • Niedostarczenie towaru - 8%




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
europejskie centrum konsumenckie reklamacja skarga zwrot biletów pandemia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję