Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Województwo Kujawsko-Pomorskie nagradza przyczyniających się do wzrostu atrakcyjności turystycznej
Pasjonaci przyrody, ambasadorzy lokalnej historii i tradycji, działający na rzecz popularyzacji krajoznawstwa i rozwoju gospodarki turystycznej Kujaw i Pomorza to tegoroczni laureaci marszałkowskiego konkursu "Odkrywca".
Kujawsko-Pomorskie pełne jest miejsc, które potrafią zainteresować i zachwycić koneserów sztuki, pasjonatów historii i przyrody, a także zapalonych piechurów. Każdego roku wyróżniamy tych, którzy dostrzegają bogactwo regionu, promują nasze województwo i przyczyniają się do wzrostu jego atrakcyjności turystycznej. Tegorocznym laureatom gratuluję ciekawych projektów i dziękuję za ich zaangażowanie i pracę - mówi marszałek Piotr Całbecki.
W konkursie, władze województwa nagradzają osoby, zespoły, instytucje, stowarzyszenia, samorządy oraz przedsiębiorców, którzy przyczyniają się do budowania wizerunku marki turystycznej województwa w kraju i za granicą oraz rozwoju turystyki i gospodarki turystycznej w regionie.
W ramach tegorocznej, trzynastej już edycji konkursu przyznano wyróżnienia w trzech kategoriach:
- działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa dla osób i instytucji
- przedsięwzięcie biznesowe,
- promocja w mediach społecznościowych.
Po raz pierwszy przyznano dwa wyróżnienia specjalne za kreatywność w turystyce w czasie trwającej pandemii.
Wyróżnionym w kategorii "działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa" został Lech Wojciech Krajewski, od 59 lat członek Oddziału Kujawskiego Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego we Włocławku, od 26 lat jego prezes, organizator i pomysłodawca odbywającego się od 34 lat Ogólnopolskiego Spływu Kajakowego rzeką Zgłowiączką, a także inicjator setek rajdów pieszych, zlotów, spływów i spotkań, organizator konkursów turystycznych.
Za działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa wyróżniono również powiat świecki. Pod koniec ubiegłego roku samorząd wydał przewodnik "Ruszaj w Powiat Świecki. Twój przewodnik na 10 udanych dni w Powiecie Świeckim". Na 110 stronach wydawnictwa czytelnicy znajdą 16 wywiadów z pasjonatami mieszkającymi w powiecie, przydatne adresy wartych odwiedzenia punktów gastronomicznych i miejsc wypoczynku. W odkrywaniu południowego Kociewia, wschodniej części Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły i Wdeckiego Parku Krajobrazowego pomogą gotowe plany i trasy zwiedzania, mapy, praktyczne wskazówki i aż 260 kolorowych zdjęć. Przewodnik powstał dzięki współpracy z Kasią i Maćkiem Marczewskimi, autorami bloga "Ruszaj w drogę!".
W kategorii "przedsięwzięcie biznesowe" wyróżniono Cukrownię Żnin Park Industrialny. To już trzynasty hotel spółki Arche, rodzinnej firmy prowadzącej działalność developerską od 1991 roku. Powstające hotele wyróżnia unikalny wygląd i historia. Zazwyczaj są to obiekty zabytkowe, na które nikt wcześniej nie miał pomysłu. W zaadaptowanej na hotel dawnej cukrowni zachowano naturalną cegłę i elementy murów. Klimat tworzą części dawnych maszyn, wiszące na ścianach oryginalne worki z cukrem i przestronne okna. W głównym budynku produkcyjnym ulokowano pokoje dla gości, w dawnej wirowni utworzono kręgielnię, a w parowozowni powstał minibrowar, gdzie warzone są trzy gatunki lokalnego piwa. Pomieszczenie po byłej elektrowni zasilającej fabrykę zaadaptowano na restaurację z kuchnią staropolską serwowaną w nowoczesnym wydaniu. W obiektach cukrowni znalazło się także miejsce na salę kinową dla stu widzów. Dzięki inwestycji stara fabryka odzyskała dawny blask i stała się wartym odwiedzenia miejscem w regionie.
W kategorii "promocja w mediach społecznościowych" wyróżniono Dom Legend Toruński. Na prowadzonym przez instytucję profilu na portalu społecznościowym Facebook można znaleźć nie tylko informacje o usługach, ale też nawiązania do historii i dziedzictwa miasta. Dom Legend Toruńskich, będący połączeniem interaktywnego muzeum i teatru, promuje nie tylko swoją placówkę, ale też zaprasza turystów do poznania wielu innych atrakcji Torunia. Oferuje spotkania z legendami dla dzieci i dorosłych, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, gry miejskie oraz warsztaty edukacyjne. Profil cieszy się dużą popularnością, ma ponad 4 tysiące polubień i taką samą liczbę stałych obserwatorów.
Turystyka jest jedną z branż, które najbardziej odczuły skutki epidemii Covid-19. Tych, którzy wykazali szczególną kreatywność w działaniach promujących turystykę w województwie kujawsko-pomorskim nagrodzono specjalnymi wyróżnieniami w konkursie. Przyznano je Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej i Lokalnej Organizacji Turystycznej Toruń.
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna zorganizowała trzy akcje promocyjne zasługujące na uznanie. Jedną z nich był PoMocny Koszyk Wielkanocny, platforma zakupowa, na której w okresie świąt lokalni przedsiębiorcy mogli oferować swoje produkty, m.in. mięsa, wędliny, przetwory, ciasta i ciastka, ręcznie wykonane dekoracje i naturalne mydełka. Kolejne przedsięwzięcie pod nazwą "Jak blisko, jak fajnie!" związane było z promocją regionu i miejsc atrakcyjnych turystycznie skierowaną do mieszkańców Kujawsko-Pomorskiego i turystów, którzy ze względu na epidemię zrezygnowali z zagranicznych wycieczek. Na stronie kujawsko-pomorskie.travel oferowano sto różnych atrakcji i noclegów. Inna niż zwykle była też tegoroczna, wakacyjna kampania Paszportu Turystycznego promowana pod nazwą "Paszport do Natury". K-POT zachęcał do wypoczynku na łonie natury. Przygotował bezpłatną aplikację na telefon z ofertą tras wiodących do miejsc atrakcyjnych pod względem walorów przyrodniczych.
Toruński Bon Turystyczny to wyróżniona w konkursie inicjatywa Lokalnej Organizacji Turystycznej Toruń, realizowana wspólnie z magistratem. Akcja polegała na sprzedaży mieszkańcom regionu i turystom bonów promocyjnych m.in. na usługi hotelarskie i gastronomiczne, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, udział w imprezach i zorganizowanych wycieczkach.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Ministrowie turystyki spotkają się na WTM 2021
Grupa Orbis prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2018 roku
Trybunał Sprawiedliwości określił czy Uber jest firmą transportową
Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?
Niemcy zaprezentują nowości w ofercie turystycznej
Minister zdrowia zapowiada termin wejścia w życie dodatkowych obostrzeń
Malta znosi ograniczenia dla Polaków
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie kwarantanny
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada walkę z szarą strefą m.in. w gastronomii
Sun & Snow zrekompensuje turystom złą pogodę
Linie Emirates podpisały nową umowę z Amadeus
Wakacje.pl z nowymi managerami regionalnymi
Ilu klientów skorzystało z usług biur podróży?
Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?
Turyści z zagranicy doceniają także apartamenty
Tunezja zarabia coraz więcej na turystyce
Dzień Turystyki bez Barier - DZT zaprezentuje strategie praktyki dotyczące integracji w turystyce
Czterech przewoźników rozszerza współpracę
Przewoźnicy autokarowi mają nadzieję na uratowanie choć części sezonu