TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sieć a&o chwali się wynikami i planami na przyszłość

Najlepsze półrocze dla sieci a&o - ponad 100 milionów euro przychodu, co znacznie przewyższa wynik z poprzedniego roku i nadal intensywnie inwestuje w zrównoważony rozwój.


Z całkowitą sprzedażą na poziomie ponad 100 milionów euro, berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój ubiegłoroczny wynik o 47 procent. To wynik dobrych miesięcy maja i czerwca, z obłożeniem pokoi na poziomie ponad 80 procent, oraz "wyjątkowo mocnego początku roku", potwierdza CEO Oliver Winter. Ponad milion noclegów w pierwszym kwartale zagwarantowało pełne obłożenie obiektów, zwłaszcza w Berlinie, Hamburgu i Wenecji.

Obserwujemy wyraźny trend wczesnych rezerwacji, wyjaśnia Oliver Winter. Podczas gdy w 2022 roku prawie 50 procent letnich gości dokonało rezerwacji "last minute", czyli mniej niż 24 godziny przed przyjazdem, w tym roku jest to około 30 procent. W segmencie podróży rodzinnych i grupowych berlińska grupa budżetowa była w stanie ponownie wzrosnąć w porównaniu z rokiem poprzednim - w tym w a&o Weimar, który zdobywa punkty wśród gości za opcje wypoczynku na świeżym powietrzu.

Olivier Winter, założyciel a&o upatruje przyczyn "stałej dynamiki od początku roku" przede wszystkim w:
- utrzymującym się popycie ze strony grup szkolnych: Grupy podróżują bardziej elastycznie i zajmują pokoje wieloosobowe w a&o również wiosną, nie tylko w sezonie letnim.
- coraz większym zainteresowaniu budżetowym zakwaterowaniem, zwłaszcza ze strony rodzin i młodych osób, także międzynarodowych: silny wzrost w kategoriach pokoi rodzinnych i wieloosobowych (pokoje dzielone).

Co więcej, Winter postrzega stale rosnącą liczbę gości nocujących (I półrocze 2023: 2 840 000 / I półrocze 2022: 2 340 000), jako potwierdzenie, że zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój jest słusznym kierunkiem: "Goście domagają się zrównoważonego rozwoju, przekazują pozytywne opinie na temat naszych działań i sami zgłaszają swoje sugestie dla dalszych zmian". Niezależnie od tego, czy chodzi o organizatorów wydarzeń, szkoły czy prywatnych gości rozmawiających z nami przy recepcyjnych biurkach. Udział gości a&o w wieku do 30 lat, z wyłączeniem grup szkolnych, wynosi już około 52 procent. a&o odnotowało bardzo wysoki poziom zainteresowania kwestiami zrównoważonego rozwoju, szczególnie wśród młodej grupy docelowej.

a&o inwestuje 20 milionów euro w zrównoważone renowacje

Biorąc pod uwagę produkcję CO2 na poziomie około 3,73 kg na nocleg, a&o już wyprzedza konkurencję nawet o 75%. To jeszcze dla nas za mało. Jeśli chcemy umożliwić zrównoważone podróżowanie, a tym samym być branżą przyszłościową, musimy nadal zmieniać sposób myślenia i działania oraz jeszcze bardziej radykalnie ograniczać konsumpcję i emisję dwutlenku węgla - mówi Winter.
Neutralność pod względem emisji CO2 do 2025 r. jest kolejnym ważnym kamieniem milowym dla wiodącej europejskiej sieci hosteli, która obecnie obsługuje 39 obiektów w 25 miastach i 9 krajach. W nadchodzącym roku firma zainwestuje do 20 milionów euro w same działania renowacyjne związane z energią. 90 procent lokalizacji a&o wykorzystuje istniejące już budynki: Konserwacja zamiast budowy nowych obiektów jest dla nas kluczowym mottem zrównoważonego rozwoju, a tym samym strategią wzrostu.

Uzyskanie certyfikatu GreenSign na poziomie 4: zespół a&o z Arben Maliqi (ESG Project Manager), Julian Reingraber (GreenSign Business Development Manager) i Amalia Martis (asystentka dyrektora generalnego w a&o) jest zachwycony sukcesem dwóch nieruchomości w Kopenhadze.

Dotarcie do celu w dwie minuty - cyfryzacja dla większego komfortu gości

a&o czyni również dalsze postępy w zakresie cyfryzacji. Od początku sierpnia goście hotelu a&o Munich Hackerbrücke mogą korzystać z najnowszej generacji systemu self check-in. To wewnętrzne rozwiązanie pozwala gościom na szybkie i wygodne zameldowanie - pięć kroków w mniej niż dwie minuty. Kolejne obiekty mają zostać wyposażone w nowe terminale tak szybko, jak to możliwe. a&o oferuje automaty do samodzielnego zameldowania już od 2018 roku. Rozszerzane są również inne udogodnienia cyfrowe, takie jak zamawianie F&B za pośrednictwem aplikacji, mobilny klucz do pokoju i cyfrowy folder gościa.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sieć a&o wyniki półrocze obłożenie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję