Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Niemiecka turystyka ma się dobrze
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali Turystyki
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i perspektywy
Niemiecka turystyka - w stronę zrównoważenia
Mając na uwadze zagrożenia związane ze zmianami klimatu, sektor turystyczny poświęca coraz większą uwagę zrównoważonemu podróżowaniu. Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki - narodowego ośrodka turystycznego w Niemczech, komentuje aktualne zachowania konsumenckie oraz prezentuje szanse dla Niemiec wynikające z turystyki zrównoważonej.
Pytanie: Jak powinniśmy rozumieć zmianę naszych wartości w kontekście zmian klimatycznych?
Petra Hedorfer: Dziś ochrona klimatu oraz zrównoważone działania nie są już dodatkiem, ale przenikają prawie każdą strefę naszego życia i w tym sensie wpływają również na turystykę. Oprócz zdobywania autentycznych i indywidualnych doświadczeń wzrasta zainteresowanie zrównoważonymi ofertami i noclegami oraz przyjaznymi dla środowiska środkami transportu. W Niemczech mamy taką sytuację, że zrównoważony rozwój jest zakotwiczony w rządowej strategii turystycznej. Jako narodowa organizacja turystyczna dbamy więc o pozycjonowanie Niemiec wśród międzynarodowej konkurencji jako kraj docelowy dla zrównoważonych podróży.
Pytanie: Jak dobrze to działa?
Petra Hedorfer: W porównaniu międzynarodowym Niemcy już teraz cieszą się bardzo dobrym wizerunkiem jako zrównoważony cel podróży. Badanie przeprowadzone przez IPK International, które zleciliśmy w październiku 2022 r., pokazuje, jak silnie Niemcy były w stanie pozycjonować się jako marka zrównoważona: w porównaniu europejskim, turyści zza granicy widzą Niemcy na trzecim miejscu w kategorii turystyki zrównoważonego rozwoju. W międzynarodowym Indeksie Zrównoważonego Rozwoju, który pokazuje postępy w realizacji celów klimatycznych ONZ, Niemcy w 2022 r. zajęły 6. miejsce.
Oprócz opinii konsumentów bierzemy oczywiście pod uwagę także głosy branży i tu widzimy równie pozytywny obraz. Trzy czwarte z 280 decydentów z międzynarodowych firm turystycznych postrzega Niemcy jako zrównoważony cel podróży. Eksperci turystyczni przewidują, że popyt konsumentów na zrównoważone produkty jeszcze bardziej wzrośnie w nadchodzących latach.
Pytanie: Co trzeba zrobić, aby konsumenci docenili orientację na zrównoważony rozwój?
Petra Hedorfer: Sukces osiągniemy jeśli będziemy myśleć i działać na wszystkich płaszczyznach, w trybie 360 stopni. Jako narodowa organizacja turystyczna na bieżąco udostępniamy usługodawcom najświeższe dane, począwszy od badań grup klientów, po trendy w wyborze środków transportu. Są to kluczowe informacje dla dostawców usług. Niezmiernie ważna w transformacji jest również ciągła wymiana najlepszych praktyk, tak aby marketing mógł wspólnie działać i osiągać szybsze postępy - tutaj jako organizacja turystyczna pełnimy rolę platformy networkingowej i źródła wiedzy. Z nowym hasłem "Together We Care" wyraźnie sygnalizujemy podejście zorientowane na cel. Jeśli chodzi o informację zwrotną z rynku, to wielu konsumentów myśląc o podróżach do Niemiec ma przed oczami turystykę zrównoważoną. Wynika to z faktu, że za granicą od wielu lat reklamujemy przyjazne dla środowiska certyfikowane produkty, przyjazny transport publiczny i wakacje na obszarach wiejskich. Zarówno w minionym roku jak i w przyszłości będziemy jeszcze bardziej koncentrować się w komunikacji naszej marki na turystyce przyjaznej dla klimatu i środowiska.
Pytanie: Ale czy dostawcy w dobie kryzysu energetycznego i braku wykwalifikowanej siły roboczej nie mają innych wyzwań niż tworzenie zrównoważonych ofert?
Petra Hedorfer: Zapewnienie zatrudnienia i dobrobytu - także na obszarach wiejskich - jest nierozerwalnie związane z ochroną klimatu i środowiska, a tym samym z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego. Wiedzą o tym wszyscy uczestnicy rynku i dlatego wszyscy dążą do osiągnięcia celu, jakim jest zrównoważona, oszczędzająca zasoby turystyka wysokiej jakości.
Pytanie: Jakie życzenia i oczekiwania mają dziś podróżni?
Petra Hedorfer: Pozytywny wizerunek turystycznych Niemiec, ogólnie rzecz ujmując, jest zgodny z zainteresowaniami i życzeniami gości, którzy podróżują w sposób zrównoważony. Aby móc wiarygodnie i przyszłościowo pozycjonować Niemcy jako cel podróży, potrzeba jeszcze więcej certyfikowanych ofert turystycznych. Według analizy przeprowadzonej przez IPK International, zrównoważony rozwój, ochrona klimatu i środowiska są ważnymi lub nawet bardzo ważnymi kwestiami dla 80% turystów zagranicznych. W tym kontekście około 40% ankietowanych oczekuje szerszego i tańszego wachlarza ofert oraz konkretnych informacji na temat pobytu. 90% ankietowanych wykazuje również silną chęć połączenia wycieczki po mieście z pobytem na wsi. To nie tylko wydłuża pobyt, ale także zmniejsza emisję CO . Certyfikowane oferty, widoczność w sieci, a także promocja wczesnych i późnych sezonów to ważne czynniki dla usługodawców.
Mogę zilustrować nasze podejście przykładem. Zainteresowanie podróżujących do Niemiec kulturą jest niezwykle duże. Niemcy są najpopularniejszym celem podróży kulturalnych wśród Europejczyków: w liczbach daje to osiem milionów podróży kulturalnych, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 13 procent. Dlatego bardzo sensowne jest zachęcenie gości do przyjazdu w oparciu o ich zainteresowania kulturowe i pokazanie im, jak mogą tego doświadczać w sposób
zrównoważony. Celem kampanii "51 miejsc światowego dziedzictwa UNESCO - Historic.Modern.Germany" jest przede wszystkim ukazanie kontrastu między zabytkami światowego dziedzictwa historycznego na obszarach miejskich i wiejskich. Aby zaoferować gościom nie tylko wyjątkowe i autentyczne doświadczenia łączące pobyt w mieście i przyrodę, ale także zrównoważone doświadczenia podróżnicze, do wielu ofert związanych z naszymi obiektami światowego dziedzictwa można dotrzeć w sposób przyjazny dla klimatu korzystając z transportu publicznego. Chcielibyśmy, aby poprzez naszą kampanię goście uznali, że oferty turystyczne są na tyle atrakcyjne, że chcieliby zostać na dłużej - co z kolei przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego.
Pytanie: Jakie tematy, poza kulturą, zobaczą zagraniczni goście w 2023 roku?
Petra Hedorfer: Zmiana wartości zagranicznych podróżnych, które stały się teraz bardziej zrównoważone wyraźnie pokazuje, jak bardzo zmieniły się zachowania turystyczne. Dlatego w nadchodzącym roku, oprócz kampanii UNESCO, będziemy prowadzić jeszcze dwie kampanie z silnym "zielonym akcentem", które odniosły sukces w 2022 roku i wcześniej. W 2023 roku będą one kontynuowane z nowymi pomysłami i inspiracjami. Jedna to kampania zrównoważonego rozwoju FEEL GOOD, która w bardzo skoncentrowany sposób reklamuje oferty przyjazne dla klimatu i środowiska. Druga to kampania Embrace.German.Nature prezentująca, jak różnorodne i wyjątkowe są naturalne krajobrazy w Niemczech oraz jak można do nich dotrzeć w zgodzie z naturą. Czekamy na gości z całego świata, którzy razem z nami dążą do celu, jakim jest turystyka zrównoważona.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Sindbad wznawia kolejne połączenia
Województwo Kujawsko-Pomorskie nagradza przyczyniających się do wzrostu atrakcyjności turystycznej
Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?
Turyści z zagranicy doceniają także apartamenty
Tunezja zarabia coraz więcej na turystyce
Dzień Turystyki bez Barier - DZT zaprezentuje strategie praktyki dotyczące integracji w turystyce
Czterech przewoźników rozszerza współpracę
Sieć a&o chwali się wynikami i planami na przyszłość
Ministrowie turystyki spotkają się na WTM 2021
Grupa Orbis prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2018 roku
Trybunał Sprawiedliwości określił czy Uber jest firmą transportową
Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?
Niemcy zaprezentują nowości w ofercie turystycznej
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert na Lato 2024
Malta znosi ograniczenia dla Polaków
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie kwarantanny
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada walkę z szarą strefą m.in. w gastronomii
Sun & Snow zrekompensuje turystom złą pogodę
Linie Emirates podpisały nową umowę z Amadeus