Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Amerykańska agencja bada awaryjne lądowanie LOT-u w Nowym Jorku
Federalna Agencja Lotnictwa USA prowadzi śledztwo w sprawie dramatycznego rejsu LOT. Samolot polskiego narodowego przewoźnika miał poważna awarię w marcu tego roku.
W marcu 2018 r. Boeing 787 Dreamliner, wyczarterowany przez PLL LOT wystartował z Cancun w Meksyku i miał lecieć do Warszawy. Jednak 1,5 minuty po stracie wykryto problemy z silnikiem. Zapadła decyzja o awaryjnym lądowaniu. Samolot był już u wybrzeży Florydy w USA więc wybrano najbliższy port w Miami. Po konsultacji z Centrum Operacyjnym nastąpiły zmiany, samolot miał lecieć aż do Nowego Jorku, tam miał zakończyć swój rejs. Maszyna została tam przez 2 miesiące, wymieniono oba silniki. Dlaczego zapadła taka a nie inna decyzja? Tak miało być taniej i prościej. W Miami należałoby dać pasażerom zakwaterowanie i posiłki i wysłać na Florydę kolejną maszynę, by ich zabrała - wyjaśnia informator "Faktu".
PLL LOT wyjaśniają Kapitan rejsu LO6506 stwierdził usterkę silnika, a następnie podjął decyzję o lądowaniu w jednym z portów zapasowych, czyli na Lotnisku JFK w Nowym Jorku. Podczas lotu z Cancun ani przez chwilę nie było zagrożenia dla pasażerów, gdyż zgodnie z zaleceniami producenta silników samolot B787 Dreamliner może bezpiecznie kontynuować lot na jednym silniku przez cztery godziny, a zgodnie z bardziej restrykcyjnymi zasadami ustalonymi wewnętrznie przez LOT przez trzy godziny- czytamy. LOT zaznaczył również, że w przypadku Dreamlinerów producent silników Rolls-Royce dopuszcza na podstawie ETOPS bezpieczny lot na jednym silniku do lotniska odległego o 240 minut od momentu wyłączenia silnika. LOT dodatkowo zaostrzył te procedury, skracając ten dopuszczalny maksymalny czas do 180 minut.
Co więcej przewoźnik podkreśla, że podczas rejsu z Cancun 23 marca decyzja o wyłączeniu jednego silnika nastąpiła w momencie, kiedy dystans między Miami i Nowym Jorkiem był porównywalny, dlatego lądowanie na Lotnisku JFK było uzasadnione.
Jednak to nie zmienia faktu, że awaryjne lądowanie na lotnisku w Nowym Jorku nie umknęło uwadze Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA - wcześniej Federalnej Agencji Lotnictwa). Jak podaje Money.pl, Amerykanie rozpoczęli śledztwo po tym zdarzeniu. Każde awaryjne lądowanie jest szczegółowo sprawdzane. Materiały również trafia do ULC i Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
FAA już od marca bada incydent, jest to naturalna konsekwencja awaryjnego lądowania. Załoga lotnicza zgłosiła awarię z powodu problemu związanego z silnikiem i została skierowana na lotnisko Kennedy'ego - potwierdza Jim Peters, przedstawiciel biura prasowego FAA. Jednocześnie dodaje, że to załoga podejmuje decyzję o skierowaniu się na konkretne lotnisko. Peters zaznaczył jednocześnie, że awaryjne lądowanie na lotnisku przebiegło bez problemów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
LOT pod lupą FAA
[2018-07-04 09:22 83.12.119.*]
'dramatyczny rejs LOT' ?! była katastrofa ? zagrożenie życia ? a może samolot się palił ? Zdecydowanie większym dramatem jest wyrzucanie na siłę pasażerów z powodu overbookingu z amerykańskiego samolotu czy tysiące pasażerów na amerykańskich lotniskach bez opieki, posiłków i picia ... odpowiedz »
LOT pod lupą FAA
[2018-07-04 09:23 89.250.198.*]
Z Cancun w półtorej minuty w pobliże Florydy? :) odpowiedz »
LOT pod lupą FAA
[2018-07-04 10:43 95.51.6.*]
zapewne pilotował "specjalista"dobrej zmiany, u nich sami FACHOWCY od psucia odpowiedz »
Dział aktualności dnia:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
MSiT chce 10 strategii dla
Dział transport:
LOT wprowadza odroczone
Nowe połączenie z Katowice
Enter Air powiększa bazę
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Rada UE rozszerza listę krajów, w odniesieniu do których powinno się znosić ograniczenia podróży
Ryanair zwraca się do KE o przyjrzenie się pracy kontrolerów ruchu lotniczego
Rosjanie nie pojadą tam, dokąd chcą
Rzym: nowy sposób na walkę z mafią taksówkową
Mniej problemów z nieuczciwymi pracodawcami
Lepsza sprzedaż wyjazdów, a co z cenami?
Thomas Cook otwiera kolejne hotele
W Parlamencie Europejskim rozmawiano o otwarciu granic
Gdzie jechać na narty za granicę?
Cztery nowe połączenia w siatce Wizz Air z Polski
Sieć a&o chwali się wynikami i planami na przyszłość