Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Hotelowe śniadania pod lupą
Oferta śniadań hotelowych staje się coraz bogatsza. To już nie tylko jajecznica, pomidor, parówki i kajzerka, ale obszerny wybór nietuzinkowych potraw. Jakie są więc aktualne standardy gastronomiczne wyznaczane przez sieci hotelowe w Polsce? Na to pytanie odpowiada Raport Śniadań Hotelowych 2018, w którym zbadano i oceniono ofertę śniadaniową najpopularniejszych sieci hotelowych w Polsce.
Wraz z rozwojem turystyki krajowej zwiększa się zapotrzebowanie na nowoczesne obiekty wypoczynkowe oferujące nie tylko atrakcyjne miejsca noclegowe, ale również wysoki poziom oferty gastronomicznej. Coraz częściej oczekujemy od restauratorów hotelowych ciekawego i zdrowego menu, bez względu na porę dnia. Czy realizacja tych życzeń ma odzwierciedlenie w rzeczywistości?
Na podstawie analizy działań wybranych obiektów 5 sieci hotelowych - Hoteli Diament, Double Tree by Hilton, Puro Hotels, Q Hotel oraz Qubus Hotel - stworzono Raport Śniadań Hotelowych 2018. Bada on poziom jednego z kluczowych elementów usługi hotelarskiej - śniadań. Jak mówi Jacek Bijak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w sieci Qubus Hotel: "Poza atrakcyjną ceną zakwaterowania, śniadania stały się jednym z głównych elementów oferty hotelowej. Z naszych badań wynika, że aż 87% gości hotelowych decyduje się na opcję noclegu ze śniadaniem." Oprócz tego, raport pokazuje również trendy, jakie będą towarzyszyć gastronomii śniadaniowej w najbliższych latach.
Zdrowo i kolorowo
Pierwsza część Raportu Śniadań Hotelowych 2018 dotyczyła rodzajów śniadań, jakie oferują poszczególne sieci hotelowe. Zadano hotelarzom pytania o ich ofertę, jadłospis oraz aspekty związane z usługą. Pod uwagę wzięto nie tylko różnorodność menu i asortyment dostępny dla gości, ale także jakość produktów, otwartość na niestandardowe potrzeby (np. z uwagi na szczególnie restrykcyjną dietę), sezonowość i lokalność menu, a także atmosferę w samej restauracji.
Okazało się, że standardem śniadaniowym w hotelach stała się rozbudowana, warzywno-owocowa część bufetu. Goście hotelowi bardzo często decydują się na lokalne wędliny i sery, a także zdrowe produkty zbożowe. Białe pieczywo zastępuje szeroki wybór chlebów i bułek z różnych mąk, a zwykłe drożdżówki - smakowite słodkości - od croissantów po ptysie. Oprócz tego, goście hotelowi mogą cieszyć swoje podniebienia różnego rodzaju ptysiami, domowymi ciastami, goframi, ciastkami maślanymi, croissantami oraz ciastami z cukierni. Coraz częściej proponowane są także produkty bezglutenowe i bez laktozy. Wynika to z tego, że już co dziesiąty gość hotelowy jest na określonej diecie. Sprostaniu niestandardowym oczekiwaniom gości sprzyja forma bufetu, na którą zdecydowało się aż 95% hoteli.
"Co prawda nadal większość gości, bo ponad 80%, nie wyobraża sobie śniadania np. bez jajek, ale ten trend powoli się zmienia i coraz częściej oczekuje się nie tylko szerszej gamy produktów dla wegetarian, ale także polskich i regionalnych potraw. Standardem jest już proponowanie w bufecie filetowanych świeżych owoców, warzyw, jogurtów, konfitur czy naleśników. Goście zwracają uwagę na współpracę z lokalnymi piekarniami czy gospodarstwami ekologicznymi, ponieważ chętniej sięgają po produkty regionalne, lokalne specjały i przysmaki czy własnoręcznie wypiekane chleby. Widzimy też duże zainteresowanie np. świeżo wyciskanymi sokami czy samodzielnie wypiekanymi goframi." - wyjaśnia Jacek Bijak.
Kulisy śniadania
A jak wygląda pod względem kosztów? Ceny śniadań hotelowych kształtują się obecnie na poziomie od 20 do 85 zł. W tym przedziale klienci otrzymują bogate menu, zawierające również produkty dla wymagających, to jest produkty od ekodostawców, bezglutenowe, wegetariańskie czy wegańskie. Coraz częściej restauracje hotelowe decydują się na przygotowywanie wędlin, a nawet serów we własnym zakresie. Niestety, nie jest to jeszcze standardem, a dodatkowym atutem, gdyż dostępność tej usługi jest tylko w 2 z 5 ankietowanych hoteli.
Dodatkowo, oprócz tzw. produktów home made, liderzy gastronomii hotelarskiej proponują lokalne specjały - aż 80% ankietowanych sieci hotelowych. Na Pomorzu można spróbować wędzonej ryby, na Śląsku doskonałych wędlin, a na Podhalu - oscypków. Hotelarze decydują się na kooperację z lokalnymi rolnikami i dostawcami nie tylko ze względu na trend slow food, ale kwestie logistyczne. Sezonowe produkty, których nie trzeba daleko transportować, kosztują mniej, są świeższe i o wiele smaczniejsze.
Bardzo zauważalne jest także elastyczne podejście do klienta poprzez serwowanie śniadań do pokoju lub na wynos, na przykład w przypadku wcześniejszego wymeldowania. Taką usługę zapewnia 80% zbadanych obiektów hotelowych. Zdarza się nawet zamawianie śniadania a la carte poza bufetem - szczególnie w przypadku alergików oraz dzieci. Tego typu odstępstwa są bardzo wygodną opcją, zarówno podczas wyjazdów służbowych, szkoleń czy konferencji, jak i podróży rekreacyjnych.
Zostaw opinię
W drugiej części badań zawartych w Raporcie Śniadań Hotelowych 2018, za sprawą platformy Revinate wzięto pod lupę opinie obrazujące ostatni rok blisko 1000 gości hotelowych. Grupa badanych chętnie zostawiała swoje opinie w takich serwisach jak Booking.com, HRS, TripAdvisor oraz Google+. Oceniano śniadaniowe menu, obsługę oraz atmosferę w hotelowych restauracjach.
W rezultacie, najwyżej ocenianymi aspektami oferty śniadaniowej analizowanych hoteli był wybór oferty śniadaniowej, smak oraz świeżość. Badani wskazali, że największy wybór produktów w ofercie śniadaniowej ma Qubus Hotel Kraków. Obiekt ten może się również poszczycić najwyższym wskaźnikiem dotyczącym świeżości oferowanych produktów.
Nietuzinkową atmosferę miejsca określa nie tylko design, ale także profesjonalna obsługa i "dobra strawa". Smaczny i spersonalizowany posiłek budzi pozytywne emocje oraz zasadniczo wpływa na budowanie aprobującego wizerunku samego hotelu. Śniadania to ten element usługi hotelowej, który w najbliższych latach wciąż będzie się rozwijać, choć już teraz poranne posiłki są na wyjątkowo wysokim poziomie.
Z raportem można zapoznać się poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190207_raport_sniadan_hotelowych_2018.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział hotele, pensjonaty:
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Powstaje wielka grupa serwisów
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Kampania promocyjna województwa małopolskiego nagrodzona
Kontrolerzy: rozmowy są trudne, ale nie tracimy nadziei na porozumienie
Neckermann umożliwi rezerwację konkretnego pokoju
Ryanair podpisał porozumienie z wypożyczalnią samochodów
Rejs PLL LOT z Toronto odwołany
Nekera: turystyczne wybory Polaków silnie uzależnione od sytuacji pandemicznej
Zakończył się kongres turystyki religijnej w Krakowie
Europejska turystyka odbija się po pandemii
Bezpieczniejsze lądowanie na rzeszowskim lotnisku
NSA wydał wyrok w sprawie opłaty klimatycznej w Zakopanem
Rada UE ponownie zaktualizowała listę krajów, dla których rekomenduje otwarcie granic
Eurobarometr: Podróżni chcą cyfrowych dokumentów
Nowy wymiar akcji Poznań za pół ceny
Jak zmieniały się ceny w hotelach poszczególnych kategorii we wrześniu?