Wydłuża się lista przewoźników z zakazem lotów do UE
Komisja Europejska zaktualizowała unijny wykaz bezpieczeństwa lotniczego - wykaz linii lotniczych, które podlegają zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów na terytorium Unii Europejskiej, ponieważ nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa
Do czarnej listy dodano wszystkie linie lotnicze posiadające certyfikaty wydane w Armenii, po przeprowadzeniu dalszej oceny możliwości tego kraju w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem. Decyzja ta została podjęta w następstwie przesłuchań przeprowadzonych przez armeński odpowiednik Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAC) i sześciu tamtejszych przewoźników lotniczych.
Ponadto wykaz przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane w Kongu (Brazzaville), Demokratycznej Republice Konga, Kirgistanie, Libii, Nepalu i Sierra Leone został poddany przeglądowi i zmieniony, przy czym do wykazu dodano nowych przewoźników z tych krajów, a przewoźnicy, którzy już nie istnieją, zostali z listy usunięci.
W wyniku ostatniej aktualizacji łącznie 96 linii lotniczych zostało objętych zakazem wstępu na niebo w UE, w tym 90 linii lotniczych certyfikowanych w 16 państwachze względu na niewystarczający nadzór w zakresie bezpieczeństwa ze strony władz lotniczych tych państw. Chodzi o Afganistan, Angolę ( z wyjątkiem dwóch linii lotniczych), Armenię, Kongo, Demokratyczną Republikę Kongo, Dżibuti, Gwineę Równikową, Erytreę, Kirgistan, Liberię, Libię, Mołdawię (z wyjątkiem trzech linii lotniczych) Nepal, Wyspy św. Tomasza i Książęcą, Sierra Leone i Sudan. Oprócz nich na czarnej liście znalazło się sześć pojedynczych linii lotniczych, w związku ze stwierdzonymi poważnymi uchybieniami w zakresie bezpieczeństwa: Avior Airlines (Wenezuela), Blue Wing Airlines (Surinam), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Irak), Med-View Airlines (Nigeria) i Air Zimbabwe (Zimbabwe). Kolejne trzy linie lotnicze podlegają ograniczeniom operacyjnym i mogą wykonywać loty do UE wyłącznie określonymi typami samolotów: Air Service Comores (Komory), Iran Air (Iran) i Air Koryo (Korea Północna).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Jest porozumienie kontrolerów lotów z PAŻP
Brytyjscy turyści wrócą do Egiptu?
Raport Travelplanet pokazuje zmiany
Allianz Research: Europa jako pierwsza wyjdzie z kryzysu, ale nie nastąpi to szybko
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika lotniczego
OTA manipulują swoimi klientami? Nie tylko oni!
Liczba wypadków kolejowych najniższa od lat
Ryanair otwiera nowe połączenie z Ławicy
Accor chwali się marką Mercure
Po ogłoszeniu otwarcia granic liczba wyszukiwań lotów do USA wzrosła o ponad 60 proc.
IGHP: hotelowe baseny i siłownie mogą pozostać otwarte
Wizz Air wprowadzi obowiązkowe szczepienia dla członków załóg