Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Potrzeby niepełnosprawnych podróżujących niedostatecznie uwzględniane?
Ponad dwa miliardy ludzi na świecie potrzebuje ułatwień w dostępie do usług związanych z podróżą z powodu niepełnosprawności lub wieku. Mimo to, jak wykazały wyniki badań opublikowane przez firmę Amadeus, większość potrzeb takich osób nie jest należycie uwzględniana przez branżę turystyczną i sektor publiczny. Miliony podróżujących wciąż nie mogą liczyć na niezbędne udogodnienia.
Jak wynika z raportu "Voyage of discovery: Working towards inclusive and accessible travel for all" ("Podróż w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co zrobić, aby każdy mógł podróżować"), największymi barierami utrudniającymi dostęp do usług w podróży jest brak dokładnych i wyczerpujących informacji oraz odpowiedniej obsługi świadczonej przez wykwalifikowanych pracowników. Okazało się również, że podróżni potrzebujący udogodnień coraz częściej oczekują, iż będą one standardem dostępnym bez dodatkowych opłat. Coraz ważniejszą rolę odgrywają też nowoczesne technologie, takie jak rozpoznawanie głosu, które zaczynają być uważane za normę.
Inne wnioski z badań:
- Ogólne doświadczenia związane z podróżą oraz dostosowanie usług do zróżnicowanych potrzeb zostały ocenione na 6,2/10.
- Samolot jest preferowanym środkiem transportu dla 35,9% respondentów.
- Ankietowani stwierdzili, że ułatwienia dostępu są najmniej zadowalające na stacjach kolejowych (4,9/10), a najbardziej w hotelach i innych miejscach zakwaterowania (6,2/10).
W raporcie z badań podkreślono, że stworzenie środowiska podróży bez barier wymaga wprowadzenia wielu usprawnień. Niezbędna jest efektywna komunikacja ułatwiająca dostęp do informacji o udogodnieniach oraz odpowiednio przeszkolony, zawsze gotowy do pomocy personel, który wie, jak zająć się osobami mającymi szczególne potrzeby.
Standaryzacja treści i usług sprawi, że cała branża będzie mogła działać bardziej spójnie oraz zaoferować zestaw usług dostosowany do oczekiwań każdego klienta. Przez wspólne działania, firmy mogą zapewnić turystom bardziej spersonalizowaną obsługę tak, aby każdy element podróży był dostosowany do konkretnej osoby i jej potrzeb czytamy w raporcie.
Autorzy zalecają również zacieśnienie współpracy między sektorem prywatnym i publicznym w celu zapewnienia ułatwień dostępu podróżującym, którzy tego potrzebują.
Ułatwienia dostępu do usług turystycznych sprawią, że staną się one bardziej osiągalne nie tylko dla osób mających szczególne potrzeby. Usunięcie barier utrudniających podróżowanie, personalizacja oferty, dalsze usprawnienie obsługi klienta z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz stworzenie bardziej dostępnej infrastruktury, po której każdy bez wyjątku będzie mógł się samodzielnie poruszać, przyniesie korzyści wszystkim komentuje Alex Luzárraga, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej w firmie Amadeus.
Ułatwienia dostępu są jednym z elementów strategii społecznej odpowiedzialności biznesu realizowanej przez firmę Amadeus, a także kluczowym kryterium zewnętrznych ocen i klasyfikacji przedsiębiorstw pod względem dbałości o środowisko, sprawy społeczne i ład korporacyjny, takich jak indeks DJSI (Dow Jones Sustainability Index).
Czujemy się zobowiązani do realizacji idei zrównoważonego rozwoju w branży turystycznej mówi Tomas López Fernebrand, wiceprezes, radca prawny i sekretarz firmy Amadeus. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy uznani za światowych liderów naszego sektora w rankingu DJSI. Ułatwienia dostępu w podróży są jednym z najważniejszych aspektów odpowiedzialności społecznej w branży turystycznej, przy czym kluczową rolę odgrywa tu technologia. Niezbędna jest również współpraca z klientami oraz sektorem prywatnym i publicznym, która pozwoli ujednolicić standardy branżowe w taki sposób, aby każdy bez wyjątku mógł korzystać z uroków podróży - dodaje.
Badania zostały przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Indiach przez ILUNION, firmę doradczą należącą do ONCE, hiszpańskiej organizacji niewidomych. Objęły około 800 rozmów z podróżującymi, którzy potrzebują ułatwień dostępu, ze specjalistami z branży, jak również z przedstawicielami sektora prywatnego i publicznego oraz instytucji międzynarodowych. Podróżujący zostali podzieleni na osoby z niepełnosprawnością wzrokową, słuchową, poznawczą i fizyczną oraz osoby starsze (powyżej 65 roku życia).
Pełny raport poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20171019_accessible-travel-report-voyage-of-discovery.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Sebastian Ebel pozostanie na czele
Dział hotele, pensjonaty:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Polskie lotniska w tym roku nie osiągną wyników z 2019?
Co popycha Polaków do kupna poszczególnych ofert?
Fundacja Hotele dla Medyków podsumowuje pierwszy miesiąc działalności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego: Nowa pożyczka dla przedsiębiorców turystycznych
Grecja coraz popularniejsza, także przed sezonem
TFG: pierwsze półrocze 2022 dwa razy lepsze niż w 2021
Gdzie na weekend w okolicach Wrocławia?
Jak mocno pandemia odbiła się na wynikach Enter Air?
Nie dla lokalu szybkiej obsługi w rzymskim zabytku
POT podpisała deklarację w sprawie promocji zabytków
200 milionów złotych na pożyczki dla firm turystycznych i nowe zasady ich udzielania
Rzecznik MŚP o projekcie najnowszej tarczy dla przedsiębiorców
Szansa na przełamanie impasu w Modlinie?
Ministerstwo Turystyki Izraela ogłasza konkurs
RPO: Zmiany w ruchu lotniczym powinny być ogłaszane z wyprzedzeniem
Ryanair zaskarża pomoc dla Air Berlin
Turyści w Emiratach nie napiją się alkoholu pod koniec przyszłego tygodnia
Na rynku hotelarskim dalej widać chęć do inwestowania
Surowe kary za zakupy podróbek na włoskich plażach?
Zakinthos - wyspa oszustów, czyli dlaczego Grecja ma kłopoty