Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Oryginalna sieciowa kawiarnia w Japonii
Prostota, czystość i porządek - tak można w kilku słowach opisać wystrój nowej kawiarni sieci Starbukcs w japońskim Kioto. Co znaczy, iż lokal jest urządzony w stylu tatami? Co ją wyróżnia i czym charakteryzuję się ów styl?
Pierwsza kawiarnia Starbucks w Japonii została otwarta w 1996 roku i aktualnie w całym kraju jest 1,1 tys oddziałów kawiarni. Japonia jest czwartym największym rynkiem zbytu Starbucksa. W Kioto, Starbucks ostatnio otworzył Ninenzaka Yasaka Tea House (nazwa nawiązuje do stylu starych japońskich herbaciarni, ale to wciąż przede wszystkim kawiarnia). Lokal znajduje się w dzielnicy Higashiyama, czyli jednej z najstarszych i najlepiej zachowanych dzielnic w Kioto. W budynku w którym teraz mieści się kawiarnia, niegdyś urzędowały gejsze.
Co ciekawe, obiekt nie wyróżnia się szczególnie na tle pozostałych zabudowań w dzielnicy - świątyń czy tradycyjnych sklepów. Lokal urządzony jest tradycyjnym stylu japońskich herbaciarni wyłożonymi tatami czyli specjalnymi matami. Maty kładzie się jedna obok drugiej, zakrywając podłogę. Tatami jest ciasno utkana ze słomek ryżowych.
Kawiarnia mieści się w dwupiętrowym budynku gdzie na parterze znajduje się lada, gdzie można zamówić napoje. Na parterze, znajdują się również trzy ogrody z tzw. tsukubai. Są to granitowe zbiorniki na wodę umieszczane w ogrodach jako jedne z najważniejszych elementów ogrodowych. Wprowadzono je do ogrodów herbacianych, gdzie goście poprzez symboliczne obmycie swoich ust i rąk oczyszczali swoje myśli i ciało by odpowiednio przygotować się do ceremonii parzenia i picia herbaty. Na drugim piętrze znajdują się trzy pokoje wyłożone tatami, gdzie przed wejściem należy ściągnąć obuwie a napoje piję się siedząc na matach.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Boeing testuje zaktualizowane oprogramowanie
Potrzeby niepełnosprawnych podróżujących niedostatecznie uwzględniane?
RPO: Zmiany w ruchu lotniczym powinny być ogłaszane z wyprzedzeniem
Ryanair zaskarża pomoc dla Air Berlin
Turyści w Emiratach nie napiją się alkoholu pod koniec przyszłego tygodnia
Na rynku hotelarskim dalej widać chęć do inwestowania
NIELEGALNE Biura podróży wielkopolskie
Ceny się stabilizują a sprzedaż w MerlinX spada
Polskie lotniska w tym roku nie osiągną wyników z 2019?
Co popycha Polaków do kupna poszczególnych ofert?
Fundacja Hotele dla Medyków podsumowuje pierwszy miesiąc działalności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego: Nowa pożyczka dla przedsiębiorców turystycznych
Grecja coraz popularniejsza, także przed sezonem
Linie Emirates będą promować lankijską turystykę
Jak mocno pandemia odbiła się na wynikach Enter Air?
Nie dla lokalu szybkiej obsługi w rzymskim zabytku
POT podpisała deklarację w sprawie promocji zabytków
200 milionów złotych na pożyczki dla firm turystycznych i nowe zasady ich udzielania
Rzecznik MŚP o projekcie najnowszej tarczy dla przedsiębiorców