Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Co nas ciągnie w góry? Wyniki badań PKL
Coraz więcej osób decyduje się na wyjazd w góry? Co przyciąga turystów w górskie rejony?
Wędrówki górskimi szlakami, spacery po miejscowościach turystycznych oraz poznawanie lokalnej kultury, historii i kuchni - tak najchętniej rodacy spędzają czas w polskich górach. Poszukują przede wszystkim pięknych widoków, świeżego powietrza i wyjątkowego mikroklimatu. Ważna jest infrastruktura i dodatkowa oferta regionu - dobre restauracje i hotele oraz atrakcje kulturalne i sportowe.
Z badania Polskich Kolei Linowych przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS wynika, że co piąty Polak planuje w tym roku wyjechać na urlop w polskie góry. Niemal dwie trzecie spośród tych osób (64 proc.) chce w tym czasie chodzić po szlakach turystycznych, ponad połowa (53 proc.) spacerować po okolicznych miejscowościach, a 46 proc. odkrywać lokalną kulturę, historię i kuchnię.
Bezkonkurencyjne widoki
Polacy wyjeżdżają w góry przede wszystkim, aby podziwiać piękne widoki i oddychać świeżym powietrzem - tak zadeklarowało aż 76 proc. uczestników badania PKL. Dobrej jakości oferta restauracyjna, komfortowe miejsca noclegowe oraz dodatkowe atrakcje, między innymi koleje górskie czy parki linowe, są ważne dla 30 proc. badanych. Co ciekawe, respondenci w wieku powyżej 50 lat istotnie częściej poszukują w górach ciekawej oferty restauracyjnej i hotelowej.
Sporty ekstremalne, takie jak loty na paralotni czy downhill (odmianę kolarstwa górskiego) chce uprawiać tylko 8 proc. badanych, ale już 27 proc. planuje rekreacyjną jazdę na rowerze. 11 proc. urlopowiczów liczy, że w trakcie wyjazdu będzie mieć szansę na udział w koncercie popularnej gwiazdy.
Koleją w góry
Aż siedmiu na dziesięciu wyjeżdżających w góry chce skorzystać z kolei linowych, wwożących na szczyt. Decydują się na to przede wszystkim, żeby zaoszczędzić czas - odpowiedziało tak 35 proc. zapytanych. Prawie jedna trzecia badanych wjazd koleją traktuje po prostu jako atrakcję turystyczną. Natomiast niemal trzech na dziesięciu wskazało, że taka podróż ułatwi im podziwianie widoków - nie mają kondycji lub możliwości, żeby samodzielnie wejść na górę.
Co robimy na szczycie?
Pieszo lub koleją - niezależnie od tego, jak zdobędą szczyt, urlopowicze na górze chcą przede wszystkim relaksować się i opalać (wskazało tak 56 proc. respondentów). Prawie tyle samo osób (55 proc.) planuje robić zdjęcia i filmy dokumentujące wycieczkę, a 32 proc. skorzystać z oferty schroniska lub restauracji.
Polacy w góry
Największa grupa, spośród deklarujących wyjazd w góry w te wakacje, wybiera się tam na tydzień - 44 proc. Na dwa tygodnie lub dłużej wyjechać planuje 28 proc. Dla co piątego badanego optymalny czas to przedłużony weekend (kilka dni). Okazuje się, że taki pobyt jest wyjątkowo atrakcyjny dla osób w wieku 50-59 lat (wybrało go aż 40 proc. zapytanych w tej grupie wiekowej). Większość osób, które deklarują wyjazd w góry w te wakacje, bywa na południu kraju regularnie - 42 proc. raz w roku, a 17 proc. kilka razy w roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Japoński hotel zwalnia połowę... robotów
Rośnie zainteresowanie noclegami
Przekazanie systemu opłat drogowych do GITD to duże ryzyko?
Turcja na drodze do hiper-konkurencyjności
Organizacje turystyczne apelują: Tak dla testów, nie dla kwarantanny
Warszawa zarabia miliony na turystyce
Norwegian - ostrzegam bo sa nieuczciwi i kłamią
Accor wprowadza nową markę hotelową
POT rozpoczyna kampanię promującą turystykę krajową
W Grecji zostanie otwarte podwodne muzeum
Nowy parking przy lotnisku we Wrocławiu
Unia odpowiada na zakaz podróży do USA
Najdroższe wizy a podróżowanie z samym dowodem osobistym