Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Silni rosną w siłę, słabsi jeszcze bardziej słabną?
Silni są nadal silni, słabsi są jeszcze słabsi - taki wniosek można wysnuć z analizy danych finansowych dużych i średnich organizatorów i pośredników turystycznych, który przygotował zespół Tipi Software. Co gorsza, kondycja finansowa niektórych firm zaczyna się robić krytyczna.
Z badań Tipi Software 26% średnich i dużych przedsiębiorstw turystycznych osiągnęło w roku 2018 stratę. Bezpośrednim impulsem do przeprowadzenia badania stanu branży było zgłoszenie niewypłacalności przez Mediterraneum, Steja Travel oraz Kama Tours w lipcu tego roku. Łącznie od stycznia 2019 r. do sierpnia niewypłacalność ogłosiło już 8 przedsiębiorstw, nie uwzględniając Net Holiday, które wycofuje się z rynku, oraz 7islands, które znacznie ogranicza swoją działalność. Dla porównania, w całym zeszłym roku tylko cztery podmioty zgłosiły swoją niewypłacalność.
Czas pokaże, czy wzrost liczby niewypłacalności to jednorazowa anomalia czy trwałe obniżenie rentowności touroperatorów. Według autorów ratingu, już teraz widać jednak negatywną tendencję na rynku, a przed organizatorami turystyki jeszcze najtrudniejszy okres, czyli zakończenie sezonu i rozliczenie się z kontrahentami zagranicznymi.
Wyniki poszczególnych modeli predykcyjnych i oceny ratingowej zostały opublikowane w takiej wartości, jaka wynika z literatury naukowej, bez żadnych korekt lub innych
modyfikacji ze strony ekspertów Tipi Software. Należy także pamiętać o ograniczonej skuteczności wypracowanych w nauce modeli predykcyjnych. Niektóre wskaźniki zostały skonstruowane w taki sposób, aby zredukować ryzyko pominięcia zagrożenia upadłością, wobec czego rozpoznają to ryzyko częściej niż pozostałe. Inne lepiej radzą sobie w danym rodzaju działalności aniżeli w pozostałych. Nie da się stworzyć uniwersalnego modelu, który potrafiłby jednoznacznie ocenić każdą, nawet najbardziej skomplikowaną sytuację finansową indywidualnego przedsiębiorstwa. W ocenie zespołu Tipi Software skuteczność każdego z modeli wynosi zazwyczaj około 80%.
Poniżej pełen rating przygotowany przez Tipi Software
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190819_rating-firm-turystycznych-2019.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pojawił się nowy rating biur podróży
[2019-08-19 16:42 95.216.15.*]
To Krzysztof Piątek z Neckermanna na odchodne narobił takich strat???!!!
To dobra ''rekomendacja'' na prezesa PZOT odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Niemieckie atrakcje turystyczne zaprezentowały się w Katowicach
Accor wprowadza nową markę hotelową
POT rozpoczyna kampanię promującą turystykę krajową
W Grecji zostanie otwarte podwodne muzeum
Turcja na drodze do hiper-konkurencyjności
Organizacje turystyczne apelują: Tak dla testów, nie dla kwarantanny
Norwegian - ostrzegam bo sa nieuczciwi i kłamią
TSUE o przepisach pozwalających na odroczenie zwrotu za odwołany wyjazd
Co nas ciągnie w góry? Wyniki badań PKL
Rekordowa siatka połączeń Ryanair z Katowice Airport
PFR inwestuje w spółkę zależną Rainbow
Polska Grupa Lotnicza zmienia resort
Nowy parking przy lotnisku we Wrocławiu