Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Ilu turystów odwiedziło Kraków?
Ilu turystów odwiedziło Kraków w tym roku? Odpowiedź na to pytanie padła podczas Krakowskiego Forum Turystycznego, które odbyło się na konferencji Travel Meetings Krakow Malopolska, zorganizowanej przez Krakowską Izbę Turystyki, oraz Urząd Miasta Krakowa.
14 050 000 osób w 2019 r. odwiedziło Kraków - wynika z badań przeprowadzonych przez zespół badawczy pod kierunkiem dr. Krzysztofa Borkowskiego, na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa. To o 550 000 tysięcy osób więcej niż w zeszłym roku.
Wśród osób przyjeżdżających do Krakowa, 7,1 mln osób to turyści krajowi, a 3,05 mln -turyści zagraniczny. Oprócz nich, do Krakowa zawitało także 3,65 mln jednodniowych odwiedzających krajowych i 250 tys, - zagranicznych.
Najwięcej gości zagranicznych przyjechało w tym roku z Niemiec 14,2% i Wielkiej Brytanii 13,9%, Włoch 11,5%, Francji 11,2%, Hiszpanii 10,4% oraz Ukrainy 5,4%.
Wśród turystów krajowych najwięcej przybyło z Małopolski (19,5%), Mazowsza (13,4%) i Śląska (12,7%).
Jako główny cel przyjazdu do Krakowa badani wskazali tradycyjnie zabytki (30,5%), wypoczynek (18,6%), rozrywkę (8,8%), wizytę u znajomych i krewnych (6,8%), tranzyt (6,7%) oraz cel biznesowy (6,1%).
Turyści i odwiedzający jednodniowi, łącznie wydali w Krakowie 7,5 mld złotych. Podczas pobytu w mieście, turyści krajowi wydawali średnio 395 zł na osobę, turyści zagraniczni - 694 zł na osobę. W tych wynikach nie zostały ujęte koszty transportu. Spośród zagranicznych turystów, najwięcej wydawali Holendrzy (987 zł) i Brytyjczycy (880 zł).
Wśród głównych atrakcji, które odwiedzają przybywający do Krakowa w 2019 roku, znalazły się m.in.: Wawel (wzgórze, zamek, katedra), Rynek Główny, Sukiennice, Kazimierz, Stare Miasto, Kraków nocą, Kościół Mariacki, Sanktuarium w Łagiewnikach, Bulwary Wiślane i Podziemia Rynku Głównego.
Istotnym trendem jest wydłużanie się pobytów gości: turyści krajowi śpią najczęściej 2-3 noce, natomiast zagraniczni 4-7 nocy. W ostatnich latach rośnie znaczenie apartamentów i hoteli, a spada liczba noclegów deklarowanych przez turystów w hostelach. Rezerwując noclegi 42,1% zagranicznych turystów skorzystało z Booking.com, 26,7% z Airbnb, 12,1% z Trivago, a 8,3% z HRS. Spośród turystów, którzy nocowali w hotelach, 42,2% wybrało hotele o standardzie 4 gwiazdek, a 38,8% - 3 gwiazdek. 8,7% turystów nocowało w hotelach 5-gwiazdkowych, a 1,6% w dwugwiazdkowych.
Poprawie uległa także ocena oferty turystycznej Krakowa. Średnia ocena wyniosła 4,42 w pięciostopniowej skali, wśród turystów krajowych i 4,40 wśród turystów zagranicznych. Najwyżej oceniano atmosferę miasta, obsługę, pracę przewodników, gościnność i możliwość dokonywania elektronicznych płatności . Nawet najniżej oceniane elementy, jak toalety, czystość, lotnisko i bezpieczeństwo, miały ocenę powyżej 4.
Ponad 69,6% turystów zadeklarowało, że w przyszłości powróci do Krakowa, a 75,7% poleci Kraków swoim znajomym. Ogólny wskaźnik Net Promoter Score dla Krakowa wyniósł 70,9%. Jak przekonywał dr Borkowski, prezentując wyniki badań, przy wskaźniku NPS powyżej 50% można już mówić o sukcesie. Jak widać, Kraków plasuje się znacznie powyżej tej granicy.
Oprócz przedstawienia wyników badania ruchu turystycznego w Krakowie, Krakow Convention Bureau wręczyło także rekomendacje dla organizatorów kongresów, oraz organizatorów podróży motywacyjnych w Krakowie i Małopolsce.
Wśród organizatorów kongresów rekomendacje otrzymali: Biuro Kongresów Jordan Group, DMC Poland, Grupa A-05, Mazurkas Congress&Conference Managment, Promenada, Symposium Cracoviense i Targi w Krakowie. Z kolei rekomendacje dla organizatorów podróży motywacyjnych dostali: Biuro Kongresów Jordan Group, DMC Poland, Intercrac, Jan-Pol DMC, Mazurkas DMC Poland, Artur Travel, oraz Tarifa Poland DMC.
To oczywiście nie wszystkie, wydarzenia, które miały miejsce, w ramach Travel Meetings Krakow Malopolska. Niedługo pojawią się kolejne nasze relacje z tego wydarzenia.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Więcej turystów w Krakowie
[2019-12-05 15:48 84.10.61.*]
Z Trivago? Przecież to metasearch, który przekierowuje klienta na system rezerwacyjny, gdzie dokonuje rezerwacji! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
Na wojennej ścieżce z uciążliwymi
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Dział hotele, pensjonaty:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Na ferie wyjedzie więcej
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Nowa płyta postojowa w Katowice Airport
Przedsiębiorcy będą mogli zweryfikować, czy pracownicy zostali zaszczepieni?
Wyróżniono Ambasadorów Kongresów Polskich
Rośnie rola Turcji i Egiptu w polskiej turystyce wyjazdowej
Popyt na wycieczki zimą da zarobić organizatorom
Gut-Mostowy chce wydłużenia ważności bonów turystycznych
Niemieckie atrakcje turystyczne zaprezentowały się w Katowicach
Polska Izba Hotelarzy: pomoc rządowa nieadekwatna dla hoteli
Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny: oferty już w sprzedaży
W lutym mniej zakłóceń na polskich lotniskach
Grecja stopniowo odzyskuje turystów
Drastyczny spadek przychodów z turystyki w Krakowie
Kto skorzysta z Programu Wsparcia Turystyki?
TSUE o przepisach pozwalających na odroczenie zwrotu za odwołany wyjazd
Zaszczepieni turyści wjadą do Tunezji bez testów
Zbliża się 27 edycja Meet The Bidder
Słowacja zaczyna wymagać testów PCR od Polaków
WTTC: Współpraca kluczem do odbudowy turystyki
Silni rosną w siłę, słabsi jeszcze bardziej słabną?
cena kuszetki Kłodzko Gł. do Gdańska gł.