Branżowe organizacje: inwestycje w zrównoważoną turystykę ważnym czynnikiem ożywienia gospodarczego
Ponad 60 europejskich organizacji z branży turystycznej, zrzeszonych pod szyldem Europejskiego Manifestu Turystycznego, wzywa rządy państw europejskich do włączenia turystyki do krajowych planów odbudowy.
W niedawno opublikowanym dokumencie "Przyspieszenie społecznej i ekonomicznej odbudowy poprzez inwestycje w rozwój zrównoważonej turystyki" podkreślono, że nowy instrument odbudowy i odporności uzgodniony przez instytucje UE w celu pomocy w odbudowie gospodarki bloku oferuje możliwość zresetowania podróży w Europie i zbudowania bardziej zrównoważonego, odpornego i innowacyjnego sektora turystycznego.
Aby pomóc rządom UE w opracowaniu krajowych planów naprawczych, w dokumencie przedstawiono listę reform i pomysłów na inwestycje, które mogą przyczynić się do cyfrowej i ekologicznej transformacji sektora turystycznego i szerzej - gospodarki UE. Przykłady niektórych propozycji inwestycji zawartych w dokumencie dotyczą ekologizacji infrastruktury miejsc turystycznych, rozwoju ekologicznych paliw w transporcie oraz inwestycji w rozwiązania w zakresie transportu multimodalnego, a także inwestycji w marketing i promocję w turystyce w celu rozpoczęcia ożywienia gospodarczego, szybkiego wprowadzenia szybkich usług szerokopasmowych na obszarach wiejskich, przybrzeżnych i górskich oraz przyspieszenia budowy sieci światłowodowych i sieci 5G dla podróżnych, czy wsparcia szkoleń w zakresie umiejętności cyfrowych dla pracowników sektora turystyki.
Przy odpowiednim wsparciu, podróże i turystyka mogą być jednym z najskuteczniejszych motorów napędowych do zapewnienia zrównoważonego rozwoju w 2021 roku i później. Sektor ten wspiera zatrudnienie we wszystkich obszarach i grupach demograficznych, przyczynia się do włączenia społecznego i dobrobytu oraz generuje przychody niezbędne do zachowania tożsamości społeczności, kultury i dziedzictwa. Wzywamy rządy państw UE, aby poszły za naszym apelem i mocno zakotwiczyły turystykę i podróże w swoich planach reagowania kryzysowego i odbudowy - powiedział Eduardo Santander, przewodniczący Europejskiego Manifestu Turystycznego i dyrektor generalny Europejskiej Komisji Turystyki.
Aby wesprzeć wezwanie sojuszu do działania, uruchomiono nową kampanię #Tourism4Recovery, której celem jest podniesienie świadomości na temat niszczącego wpływu kryzysu COVID-19 na turystykę europejską oraz pokazanie, w jaki sposób inwestycje w zrównoważoną turystykę mogą stać się kluczowym czynnikiem ożywienia gospodarczego w UE. Kampania obejmuje specjalną stronę internetową z treściami generowanymi przez użytkowników, a także serię filmów wideo w mediach społecznościowych przedstawiających turystykę jako siłę napędową zrównoważonego rozwoju. Sojusz wzywa swoich partnerów z branży turystycznej i okołoturystycznej do przyłączenia się do dyskusji w internecie i promowania kluczowych inwestycji niezbędnych do ożywienia zrównoważonej turystyki w ich krajach i w całej Europie.
Jak przypominają organizacje branżowe, przed pandemią wirusa COVID-19 podróże i turystyka stanowiły ponad 9,5 % PKB UE, zapewniając miejsca pracy dla 22,6 mln osób w całej Europie i wywierając bezpośredni wpływ na transport, handel detaliczny, przemysł rolno-spożywczy i całą gospodarkę. Szacuje się, że każde 1 euro wartości wytworzonej przez turystykę powoduje dodatkowe 56 centów wartości dodanej w postaci pośredniego wpływu na inne gałęzie przemysłu europejskiego.
Według oceny Komisji Europejskiej turystyka i podróże to jeden z ekosystemów najbardziej dotkniętych pandemią COVID-19, który wymaga inwestycji o wartości 161 mld euro, aby powrócić do poziomu sprzed kryzysu. Bez tej regeneracji sektora ryzyko społeczno-gospodarcze jest jednak poważne. W 2020 r. Europa odnotowała 70-procentowy spadek liczby przyjazdów turystów, a 11,5 mln miejsc pracy w sektorze podróży i turystyki w UE zostało już dotkniętych tym problemem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Rusza kampania Tourism 4 Recovery
[2021-03-03 15:42 5.60.192.*]
ZRÓWNOWAŻONE kiwanie palcem w bucie. odpowiedz »
Rusza kampania Tourism 4 Recovery
[2021-03-03 15:55 185.246.208.*]
Zrównoważone przytakiwanie odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Niedługo rozpoczną się targi Agrotravel
Będą konsekwencje wobec przedstawiciela LOT w Pekinie
Hotele przy centrach handlowych?
Niemcy celem podróży kulturowych?
Hotel Renaissance przyjmuje już pierwszych gości
Grecja: Tylko zaszczepieni będą obsługiwani wewnątrz lokali gastronomicznych
DZT: tendencja wzrostowa w deklaracjach wyjazdu Europejczyków otwiera dla nas perspektywy
poszukuje informacji na temat unox lisa piec konwekcyjny
Komisja Wolności Europejskich poparła unijne certyfikaty szczepień
Polska nagrodzona za kreatywne podejście w turystyce
KLM: brakuje jednego kierunku do całkowitego przywrócenia przedpandemicznej siatki połączeń
Warto znać przepisy dotyczące turystów, także z innym niż polskie obywatelstwem
Podróż samolotem z dzieckiem - co trzeba wiedzieć?
Hotele z 29% wzrostem liczby gości, ale wciąż poniżej poziomu sprzed pandemii
Twórcy Pokemon Go rozpoczynają współpracę z UNWTO