Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Małopolska podejmuje działania mające wesprzeć turystykę
Samorząd Województwa Małopolskiego, oraz Małopolską Organizację Turystyczną podjęły dodatkowe działania na rzecz wsparcia turystyki i zapewnienia bezpieczeństwa gościom odwiedzającym region.
Władze województwa wspierają organizację wycieczek, promują bezpieczne miejsca, zachęcają do wypoczynku w regionie nie tylko w czasie wakacji i rozpoczynają kampanię promocyjną "Małopolska. Poznajmy się". Podczas konferencji prasowej z udziałem marszałka województwa małopolskiego, Witolda Kozłowskiego, wicemarszałka Tomasza Urynowicza, oraz prezesa Małopolskiej Organizacji Turystycznej Grzegorza Biedronia zaprezentowano nowe działania mające na celu wsparcie turystyki.
Pilotażowy projekt "Odkrywam Małopolskę"
Od września dzieci i młodzież mieszkające w Małopolsce poznają bliżej swój region dzięki wycieczkom organizowanym w ramach projektu "Odkrywam Małopolskę". Realizując wyjazdy dla uczniów szkół podstawowych z blisko 100 gmin, dajemy im szansę na poznanie naszego regionu, tradycji, historii oraz podziwianie zabytków kultury i piękna przyrody. Ponadto mamy na celu wsparcie branży turystycznej: przewoźników, przewodników, lokalnych wytwórców, właścicieli obiektów noclegowych oraz instytucje kultury i nauki - mówi Witold Kozłowski.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Małopolska jest liderem w skali kraju pod względem liczby obiektów noclegowych, które uzyskały certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej "Obiekt bezpieczny higienicznie". Pochwalić się nim może już ponad 306 miejsc. Turyści wypoczywający w tym regionie, mogą czuć się pewni, że branża staje na wysokości zadania i wdraża szczególne środki bezpieczeństwa w związku z epidemią COVID-19. To jednak nie jedyny certyfikat, na jaki będą mogli zwracać uwagę goście. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób odwiedzających Małopolskę, Krakowska Izba Turystyczna przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego opracowała Certyfikat "Małopolska - Bezpieczna Turystyka". Wszelkiego rodzaju obiekty, hotele i atrakcje turystyczne dzięki certyfikatom wyróżniają się na tle konkurencji i wzbudzają większe zaufanie turystów, którzy zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo w związku z epidemią COVID-19. Podmioty zainteresowane uzyskaniem Certyfikatu "Małopolska - Bezpieczna Turystyka" od 12 sierpnia 2020 r. mogą aplikować przez dedykowaną stronę: www.cmbt.pl - mówi Grzegorz Biedroń. Ważnym elementem są kampanie promujące bezpieczeństwo w górach. Województwo Małopolskie przekazało spore środki na rzecz TOPR i GOPR wspierając doskonałych, małopolskich ratowników górskich. A od tego miesiąca Małopolska Organizacja Turystyczna wraz z Ministerstwem Rozwoju prowadzi kampanię "W małopolskich górach bezpieczniej - dodaje.
Certyfikat Małopolska - Bezpieczna Turystyka" ma na celu zwiększenie zaufania osób odwiedzających region do obiektów hotelarskich, usług transportowych czy różnego rodzaju atrakcji turystycznych. W proces certyfikacji włączone zostały instytucje na co dzień odpowiadające za przestrzeganie porządku i bezpieczeństwa tj. m.in. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie oraz Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, co ma na celu jak najlepsze przygotowanie zasad certyfikacji oraz edukację przedsiębiorców. Ponadto Krakowska Izba Turystyki do współpracy przy opracowaniu Certyfikatu "Małopolska Bezpieczna Turystyka" realizowanego przy wsparciu Województwa Małopolskiego zaprosiła: Polską Organizację Turystyczną, małopolski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia, Kuratorium Oświaty w Krakowie, Komendę Wojewódzką Straży Pożarnej w Krakowie, Państwową Inspekcję Pracy, oraz Małopolską Organizację Turystyczną.
Certyfikatem będą mogły posługiwać się podmioty turystyczne, dla których w obecnym czasie jednym z najistotniejszych celów jest utrzymanie i gwarancja najwyższych standardów sanitarnych, jak również szeroko rozumianego bezpieczeństwa podróżnych i wypoczywających w regionie.W ramach certyfikacji mogą się zgłaszać przedsiębiorcy oferujący swoje usługi na terenie Małopolski w zakresie obsługi turystów, w następujących kategoriach: Obiekty noclegowe, restauracje, miejsca oraz usługi działające w tzw. branży spotkań", Atrakcje turystyczne, Transport turystyczny, oraz Biura Obsługi Turystów - w tym punkty IT.
Certyfikat będzie promował firmy, miejsca, usługi turystyczne realizowane przy zachowaniu najwyższych norm bezpieczeństwa. Udział w certyfikacji jest dobrowolny, a dzięki wsparciu finansowemu projektu przez Województwo Małopolskie - bezpłatny dla aplikujących przedsiębiorców.
Kampania promocyjna "Małopolska. Poznajmy się
Kampania "Małopolska. Poznajmy się" ma na celu aktywizację mieszkańców Polski do realizacji podróży turystycznych do Małopolski oraz ukazanie regionu jako idealnego miejsca do wypoczynku w duchu "slow", czyli niespiesznego, uważnego podróżowania. Kampania zachęca do odkrywania wielu niesamowitych miejsc, o których nie każdy słyszał i udowadnia, że moda na Małopolskę trwa przez cały rok.
Kampania wpisuje się w trend odpowiadający na potrzeby osób poszukujących odpoczynku w mniej zatłoczonych, ale równie fascynujących miejscach, niż znane im do tej pory lokalizacje. Małopolska obfituje w mnóstwo nieoczywistych atrakcji - to wyśmienity region do zaplanowania wyjazdu nie tylko na weekend, ale również na dłuższy urlop poza utartymi szlakami, także poza sezonem wakacyjnym. Kampania skupia się na promocji walorów przyrodniczych i krajobrazowych, rodzinnego wypoczynku, turystyki rowerowej, kulinariów oraz różnorodnych sportów, w tym zimowych, bo sposobów na poznawanie regionu jest wiele. Małopolskę poza utartym szlakiem przedstawią Państwu ambasadorzy - mieszkańcy regionu, którzy wcielą się w rolę lokalnych przewodników. Wśród ambasadorów znalazł się m.in. Pan Jan - przewodnik tatrzański i edukator ekologiczny oraz Pani Anna - przewodnik po Jurze i Ojcowskim Parku Narodowym, która Pustynię Błędowską, Olkusz czy Rabsztyn zna jak mało kto. - mówi Tomasz Urynowicz.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Władze Wenecji rozpoczynają operacje regulujące napływ turystów
Zmiany w programie lojalnościowym Air France i KLM
Jak i dokąd podróżowali polscy turyści z biurami podróży?
Przedłużono obowiązywanie preferencyjnej stawki VAT na pięciu greckich wyspach
Komisja Wolności Europejskich poparła unijne certyfikaty szczepień
Polska nagrodzona za kreatywne podejście w turystyce
KLM: brakuje jednego kierunku do całkowitego przywrócenia przedpandemicznej siatki połączeń
Sopot rozpoczął kampanię promocyjną
Zaczyna się III Kongres Turystyki Religijnej
WTTC przewiduje duże wzrosty w europejskiej turystyce
Branżowe organizacje: inwestycje w zrównoważoną turystykę ważnym czynnikiem ożywienia gospodarczego
Zderzenie autokaru z ciężarówką na DK 74
Amsterdam chce wychować niesfornych turystów
Cyfrowi kontrolerzy lotu to pieśń przyszłości
Hotele Neckermanna w specjalnym katalogu Selected
POLREGIO wprowadza darmowe przejazdy podczas smogu
Niedługo rozpoczną się targi Agrotravel
Będą konsekwencje wobec przedstawiciela LOT w Pekinie
Hotele przy centrach handlowych?
Filmowa Mapa turystyczna Polski