Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Branża piwowarska odpowiada na raport Instytutu Jagiellońskiego
Branża piwowarska krytykuje wyniki, przygotowanego przez Instytut Jagielloński raportu "Polska zalana piwem. Analiza ewolucji modelu spożycia alkoholu w Polsce - przyczyny i skutki".
Poniżej publikujemy wspólne stanowisko Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie, Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.
Jako przedstawiciele trzech organizacji sektora piwowarskiego, reprezentujący wszystkie kategorie polskiego rynku piwa - od browarów rzemieślniczych, poprzez browary regionalne po największych producentów, stanowczo sprzeciwiamy się tezom pełnego manipulacji i przekłamań raportu stworzonego przez Instytut Jagielloński, na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, pt. "Polska zalana piwem. Analiza ewolucji modelu spożycia alkoholu w Polsce - przyczyny i skutki".
Raport jest kolejną odsłoną realizowanej od kilku lat przez przemysł spirytusowy kampanii wymierzonej przeciwko branży piwowarskiej, mającej na celu zmianę modelu konsumpcji alkoholu w Polsce i powrót do czasów, gdy w naszym kraju dominowało spożycie wódki. Pod płaszczykiem rzekomej troski o stan zdrowia Polaków, przemysł spirytusowy cynicznie manipuluje faktami, dążąc do zrównania stawek podatku akcyzowego na piwo i wyroby spirytusowe. Ten zabieg miałby relatywnie obniżyć cenę wódki w porównaniu z piwem i doprowadzić do wzrostu jej sprzedaży. Tym razem, do lobbingu w Sejmie, publikacji prasowych i wyliczeń pisanych pod konkretne tezy, branża alkoholi mocnych dodaje do arsenału stosowanych przez siebie środków pozornie naukowe opracowanie nazwane "raportem". Należy jasno i wyraźnie powiedzieć: jego celem nie jest dostarczenie rzetelnej wiedzy, lecz manipulacja społeczeństwem, rządem i parlamentarzystami w celu osiągnięcia korzyści dla branży, której głównym produktem jest wódka.
Raport prezentuje dane z różnych lat, którymi autorzy dowolnie żonglują, aby kolejny raz dyskredytować branżę piwowarską, przemilcza przy tym niemal całkowicie negatywne dane i zjawiska, które wiążą się z konsumpcją alkoholi wysokoprocentowych - jak niestety dobrze znane wielu Polakom picie "na umór". Opracowanie, poza stosowaniem prymitywnych sztuczek w postaci zestawiania małego kieliszka wódki z dużym kuflem piwa (podczas gdy najpopularniejszą pojemnością wódki w Polsce jest 0,5 litra) czy pokazywania ilości sprzedanych litrów piwa, wina i wódki bez odniesienia do zawartości alkoholu w każdym z tych napojów, przynosi też wiele ewidentnych nieprawd, a wręcz kłamstw:
Raport "Polska zalana piwem. Analiza ewolucji modelu spożycia alkoholu w Polsce - przyczyny i skutki" to kolejny dokument, którego partnerem jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który dotyczy wyłącznie branży piwowarskiej. Po raz kolejny jego narracja zmierza do odwrócenia trendu picia słabszego alkoholu i powrotu do zwiększonej konsumpcji napojów spirytusowych, co przyniesie wymierne korzyści koncernom spirytusowym, nie tylko kosztem rynku piwa, ale - co najważniejsze - społeczeństwa. Wielu Polaków doskonale pamięta jak wyglądało picie w czasach PRL-u. Branża spirytusowa bardzo chciałaby powrotu do tych czasów. Apelujemy do wszystkich, aby jej na to nie pozwolić i ignorować jej obecne i przyszłe manipulacje, których cel jest prosty - znowu zalać Polskę wódką.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie
Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich
Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych
Raport, który spowodował tak mocną reakcję branży piwowarskiej można znaleźć na stronie Instytutu Jagiellońskiego jagiellonski.pl
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział dla turystów:
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Modlin inwestuje i zwiększy
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Muzeum Westerplatte dostało więcej dotacji niż potrzebowało?
Likwidacja obniżonej stawki VAT na greckich wyspach przyniosła efekt?
Gorąca dyskusja o niekorzystnych dla turystyki przepisach w Krakowie
Korrida na Balearach tylko bezkrwawa
Bali wprowadza zakazy dla turystów
Pyszne.pl chce ulżyć restauracjom
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców turystycznych?
Rusza nabór do drugiej edycji konkursu Czekamy na Was
Coraz bliżej przywrócenia Boeingów 737 MAX do lotów
Ryanair ubolewa nad strajkiem kontrolerów lotów
Cypryjscy hotelarze wzywają do lepszego wykorzystywania nowych technologii
Biuro podróży wygrało spór z PFR
Piloci wnoszą pozew zbiorowy przeciwko Boeingowi