Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
3/4 Polaków ma plany na wakacje
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i rosnących cen Polacy chcą podróżować. Wyniki badania Holiday Barometer 2023. 75% Polaków ma już sprecyzowane plany wakacyjne, zamierzają wyjechać na około 2 tygodnie i wydać średnio 5490 zł - wynika z najnowszego badania Holiday Barometer 2023 zrealizowanego przez IPSOS w 15 krajach świata na zlecenie Europ Assistance.
Ostatnich kilka lat nie sprzyja branży turystycznej. Najpierw pandemia Covid-19 i ograniczenia z tym związane, następnie wojna i wysoka inflacja. Wydawać by się mogło, że wszystkie te wydarzenia negatywnie wpłyną na chęć podróżowania. Jednak wyniki najnowszego badania pokazują, że apetyt na wyjazdy turystyczne wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ponad 70% Polaków deklaruje radość i podekscytowanie na myśl
o podróżowaniu w tym roku.O 3 p.p. spadło przekonanie, że inflacja i wysokie ceny popsują nam wakacje, a prawie o 20% wzrósł budżet, jaki chcemy na nie przeznaczyć. Biorąc pod uwagę ekonomiczny aspekt inflacji, musieliśmy nieco zmodyfikować swoje plany, 34% badanych zmniejszyło liczbę miejsc, a 36% wybrało tańszą opcję noclegu.
Badani zadeklarowali, że w tym roku planują przeznaczyć na wyjazd wakacyjny średnio
5 490 zł. Jest to aż o 991 zł więcej niż w poprzednim roku. Ponad połowa Polaków przyznała, że ich budżet na letni wyjazd jest większy niż rok temu (52%). Z kolei 21% osób deklaruje, że przeznaczy niższą kwotę na urlop. 25% badanych, którzy przyznali, że w tym roku nie pojadą na wakacje, wskazało na czynniki ekonomiczne. 55% z nich, nie może sobie pozwolić na wyjazd, a 40% chce zaoszczędzić pieniądze.
47% Polaków zdecydowało, że w tym roku wakacje spędzi w kraju. Najczęściej wskazywanym kierunkiem było morze (61%) oraz góry (34%). Prawie 40% osób ma już zarezerwowany hotel lub w całości zaplanowaną logistykę wyjazdu. 29% badanych wyjedzie za granicę, ulubionym kierunkiem Polaków w tym roku będą przede wszystkim Włochy (11%) a zaraz potem Hiszpania (9%) i Grecja (9%).
Głównym bodźcem do wyboru tych miejsc jest dla nas to, że już tam byliśmy i czujemy się w nich bezpiecznie (ponad 30%). Kolejną istotną sprawą jest klimat i gwarancja dobrej pogody (26%) oraz rekomendacje rodziny i znajomych (16%). Wpływ na wybór destynacji ma również fakt, że mamy w tym miejscu przyjaciół lub rodzinę, którą możemy odwiedzić (26%).
Jeżeli chodzi o zakwaterowanie, to prawie połowa z nas zdecyduje się na hotel, 24% spędzi wakacje w domu przyjaciela/rodziny lub w swoim własnym domku letniskowym. 23% wybiera opcję wynajmu domu/apartamentu, a 16% decyduje się na bed&breakfast. W Polsce podróże kamperem nie cieszą się dużą popularnością. Na taką formę wypoczynku wskazało zaledwie 4% ankietowanych.
Z kim i czym wybierzemy się w podróż?
Wciąż utrzymującym się trendem wśród Polaków jest wyjazd ze swoim partnerem (69%). Nie różnimy się tym od innych krajów europejskich (wskazania również na poziomie 60% i więcej). Równie chętnie wyjeżdżamy ze swoimi dziećmi (43%) oraz z przyjaciółmi (20%). Zaledwie 10% z nas spędzi urlop w pojedynkę. Ulubionym środkiem wakacyjnego transportu jest nasz własny samochód (51% wskazań). 69% badanych twierdzi, że jest to najwygodniejszy sposób dotarcia do celu ich podróży. Na drugim miejscu plasuje się samolot (31%) a na trzecim pociąg (18%). W tym roku równie chętnie będziemy podróżować busami i autokarami (13%). Prawie 40% osób, wybierając wakacyjny środek transportu, kieruje się swoim przyzwyczajeniem.
Czy "workation" wciąż jest alternatywą dla Polaków?
W okresie pandemii mocno rozwinęła się praca zdalna. Wraz z nią wykształciło się nowe określenie - workation, czyli praca połączona z wakacjami. Jakie zdanie mają na ten temat Polacy? Zdecydowana większość z nas dba o balans pomiędzy pracą a wypoczynkiem. Prawie 80% badanych wskazało, że nie skorzysta z tzw. workation, tylko w pełni będzie cieszyło się urlopem. Połowa z tych, którzy się na to zdecydują, zostanie w Polsce, ale spędzi ten czas
u znajomego, rodziny albo w swoim domu wakacyjnym. Część z tych, którzy planują "workation" za granicą, spędzi tam najpierw urlop, a później zostanie, aby pracować (28%).
Jak wyglądają nasze idealne wakacje?
Dla 57% Polaków idealne wakacje oznaczają podróżowanie i spędzanie czasu ze znajomymi lub rodziną. 51% jest zdania, że relaks i "spokojna głowa" są tym, czego najbardziej potrzebują podczas urlopu, a 38% uważa, że doskonały wypoczynek jest wtedy, gdy mogą poznawać nowe kultury i zmienić otoczenie.
Czy Polacy wykupują ubezpieczenie turystyczne?
Ponad połowa Polaków (56%) deklaruje chęć wykupienia ubezpieczenia turystycznego na kolejną podróż. Najważniejszym czynnikiem, na który zwracają uwagę podczas wyboru polisy turystycznej, jest przystępna cena (36%). Pod uwagę biorą również kompleksową gamę oferowanych produktów i usług (15%) i reputację towarzystwa ubezpieczeniowego (13%). Badani wskazali, że ubezpieczenie na wyjazd najczęściej kupują bezpośrednio od firmy ubezpieczeniowej (30%) oraz w biurze podróży (23%). Część z nich korzysta z usług brokera ubezpieczeniowego (16%). Z kolei 13% decyduje się na zakup polisy online lub bezpośrednio
w firmie assistance.
Według badanych dobra polisa turystyczna powinna zawierać takie świadczenia jak:
- zwrot kosztów opieki medycznej i szpitalnej w nagłych wypadkach (79%),
- ochronę bagażu i rzeczy osobistych (74%),
- OC (74%),
- opóźnienie lub anulowanie wyjazdu (66%),
- telekonsultacje z lekarzem (63%).
Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 20.03.2023-07.04.2023 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Australii i Malezji. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 15 000 osób, w tym 1000 Polaków.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Długie weekendy listopadowe również
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Islandia otworzy granice dla wszystkich zaszczepionych
Polska zniesie kwarantannę wjazdową i żegna obowiązkowe maseczki
Wyjazdy turystyczne droższe niż przed tygodniem
Kopenhaga z gratisami dla zwiedzających
Ostatni dzwonek na zgłoszenie do Odysów 2018
Nowy portal turystyczny wchodzi na rynek
Linie Emirates wesprą tajlandzką turystykę
UNESCO chce wpisania Wenecji na listę zagrożonego dziedzictwa
Które atrakcje w Niemczech uznano za najpopularniejsze?
Polish Prestige Hotels dołącza do IGHP
Z jednym biletem na samolot i pociąg