Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Rynek podróży służbowych rośnie
Rynek podróży służbowych zwiększa się z roku na rok o 4,1% i już dzisiaj jest wart 1,3 biliona dolarów. Mimo to wiele nowości i udogodnień z rynku konsumenckiego trafia na niego z opóźnieniem - dlatego w najbliższej przyszłości należy się spodziewać licznych zmian związanych z adaptacją innowacyjnych rozwiązań przez biznes - wynika z raportu Podróże Służbowe 2019, przygotowanego przez SW Research na zlecenie Hotailors. Prezentujemy niektóre dane zamieszczone w raporcie.
Prawie wszystkie z badanych osób jeżdżą w podróże służbowe po Polsce (95%). Krajowe podróże trwają: jedną, dwie noce lub nawet bez noclegu (po ok. 25%). 3/4 pracowników wyjeżdżających służbowo jest wysyłana przez pracodawców na podróże po Europie, w tym 30% robi to przynajmniej raz w miesiącu. Podróże te trwają dwie, trzy lub 4-7 nocy (po około 24%). Poza Europę wyjeżdża 53% uczestników badania, w tym 13% z nich przynajmniej raz w miesiącu. Pracownicy wyjeżdżający poza Europę, przebywają tam najczęściej 4-7 nocy (34%).
Z raportu wynika, że celem podróży najczęściej są eventy i konferencje - 24,1%, szkolenia - 23,7%, oraz spotkania z kontrahentami - 20,8%.
Jeśli chodzi o koszty podróży służbowych po Polsce to najczęściej wchodzą w nie: opłaty za hotele (64%) i pociągi (55%). Co czwarty badany wynajmuje samochód i taka sama liczba zamawia transfer z lotniska. Tylko co piąty pracownik po kraju lata samolotem. Według badania zleconego przez Hotailors, dla pracowników w podróżach po kraju rezerwowane są hotele trzygwiazdkowe (42%) i czterogwiazdkowe (27%). Także przy podróżach służbowych po Europie, autorzy raportu zauważyli największą popularność hoteli z trzema (32%) i czterema (28%) gwiazdkami.
Najbardziej popularnymi hotelami wśród pracowników podróżujących poza Europę są te z czterema gwiazdkami (32%). Podobny odsetek korzysta z hoteli trzygwiazdkowych (25%) i pięciogwiazdkowych (23%) Podczas podróży służbowych poza Europą najwięcej badanych wybiera klasę ekonomiczną (38%), ale dużo częściej niż w przypadku kraju i Europy pracownicy korzystają z klasy biznes - 25%. W skład kosztów podróży służbowych poza Europę wchodzą najczęściej opłaty za loty (66%), hotele (60%) oraz transfer z lotniska (43%). Samochód wynajmuje 28% pracowników, a co dziesiąty korzysta z pociągu.
Podróżujący służbowo, latając po Polsce i Europie, najczęściej korzystają z klasy ekonomicznej (odpowiednio 54% i 52%). Lecąc dalej, jedna czwarta podróżujących (25%) korzysta z klasy biznes. Autorzy raportu zwracają uwagę, że podróżowanie wyższymi klasami na krótszych trasach nie zawsze jest uzasadnione, natomiast w przypadku podróży powyżej 4 godzin pozwala efektywniej przygotować się do spotkań.
Badani deklarują, że najczęściej korzystają z noclegów w hotelach 3- i 4-gwiazdkowych. W Polsce przeważają hotele trzygwiazdkowe (42%), natomiast poza Europą jedna czwarta podróżujących korzysta z apartamentów (23%), które sprawdzają się podczas dalszych podróży, zajmować je może większa grupa osób, zwykle są też atrakcyjne cenowo.
W 32% zbadanych instytucji jest wyznaczona osoba do obsługi podróży służbowych. Z pomocy office managera lub asystentki, którzy odpowiadają za proces rezerwacji, korzysta co piąty badany (21%), podobny odsetek samodzielnie dokonuje rezerwacji w serwisach z biletami i lotami (19%). Najczęściej są to Booking.com (64% z nich) oraz strony hoteli (30%) i linii lotniczych (27%). 14% pracowników korzysta z wewnętrznego systemu rezerwacji lub z usług zewnętrznego biura podróży lub agenta turystycznego.
76,3% badanych dokonuje rezerwacji co najmniej tydzień przed rozpoczęciem podróży, z czego 56,3% podróży jest rezerwowana z jedno- lub dwutygodniowym wyprzedzeniem. Tylko 23,3% podróżujących dokonuje rezerwacji z wyprzedzeniem krótszym niż tydzień.
Pełny raport Podróże Służbowe 2019 można pobrać ze strony hotailors.com
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
Na wojennej ścieżce z uciążliwymi
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Dział hotele, pensjonaty:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Wirtualny Poznań za pół ceny dotarł do ponad 100 tysięcy osób
Dubaj bliski przedpandemicznych wyników
Novasol wprowadza nowy kierunek
Kontrole na granicach w Portugalii w związku z wizytą papieża
OROT nagradza najlepsze produkty turystyczne na Opolszczyźnie
Zakaz wynajmu domów dla turystów na hiszpańskiej wyspie
ESky.pl: Polacy nie przestają podróżować
Ryanair przewiózł w listopadzie ponad 10 mln pasażerów
Katowice podbiły serca zagranicznych podróżnych?
Turyści w Warszawie - ilu przyjeżdża, ile wydają, co ich interesuje?
Traveldata: Wpływ sytuacji TUI na natężenie konkurencji na rynku polskim
Pyszne.pl wprowadza kartę debetową dla klientów korporacyjnych