Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Black Week i Cyber Monday był także w branży turystycznej. Jakie kierunki i terminy cieszyły się największym zainteresowaniem konsumentów? Ile wydaliśmy na podróże? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci portalu Travelist.pl, którzy wzięli pod lupę rezerwacje dokonane w tym okresie. A było ich aż o 150% więcej niż w tygodniu poprzedzającym Black Week.
Poziom rezerwacji był zbliżony do tego sprzed pandemii, a stale rosnąca inflacja oraz idące za nią wzrosty kosztów utrzymania nie powstrzymały Polaków przed planowaniem podróży w czasie tzw. czarnego tygodnia.
Widać, że Polacy czekali na Black Week, w którego trakcie mogli zrealizować swoje podróżnicze marzenia za niższą cenę. Potwierdza to chociażby fakt, że liczba rezerwacji dokonanych od 21 do 28 listopada br. wzrosła u nas o ponad 150% względem tygodnia poprzedzającego Black Week mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl. Jak dodaje: Suma transakcji była zbliżona do czasów jeszcze sprzed pandemii. I to pomimo cen, które nawet z dodatkową zniżką z okazji Black Week były zdecydowanie wyższe niż w poprzednich latach. Średnia cena za noc w pokoju hotelowym wyniosła 449 zł, czyli o 82 zł więcej niż w 2021 roku i o 133 zł więcej w porównaniu z sezonem 2019.
Wzrost cen noclegów skutkował także zwiększeniem średniej wartości transakcji. Różnica - oczywiście w górę - względem analogicznego okresu w 2021 roku to nieco ponad 300 zł, natomiast względem 2019 roku - 400 zł. Nie pozostało to oczywiście bez wpływu na kupujących, którzy decydowali się na pobyty nieco krótsze niż w ubiegłych latach. Podczas gdy w 2019 roku średnia długość rezerwacji wyniosła 3,55 dnia, tak teraz mówimy o 3,38 dnia.
Polacy, którzy tegoroczny Black Week postanowili wykorzystać do planowania urlopu, upodobali sobie w głównej mierze wiosnę 2023. Terminy wiosenne - zwłaszcza na kwiecień, maj i czerwiec - były prawdziwym hitem czarnego tygodnia na Travelist.pl. Aż 20% wszystkich rezerwacji dotyczyło właśnie tego okresu, podczas gdy jeszcze tydzień wcześniej było to mniej niż 10%. Pod względem liczby zakupionych pobytów wzrost z tygodnia na tydzień wyniósł aż 420%. Obniżone ceny skłoniły również turystów do rezerwowania wyjazdów na ferie. Łączna sprzedaż terminów zimowych podczas Black Week była o 350% wyższa niż w tygodniu poprzedzającym wyprzedaż i odpowiadała za ok. 22% wszystkich rezerwacji.
Największą popularnością wśród użytkowników portalu Travelist.pl po raz kolejny cieszył się Bałtyk, a dokładniej znajdujące się w jego sąsiedztwie urokliwe miejscowości takie jak: Kołobrzeg, Gdańsk czy Mielno. Ponad 44 proc. wszystkich transakcji dokonanych w okresie Black Week i Cyber Monday dotyczyło właśnie tego kierunku. Na drugim miejscu znalazło się południe Polski. Na zakup noclegów w górach zdecydowało się nieco ponad 25 proc. klientów. W tym wypadku prym wiodły Sudety: Karpacz i jego okolice, Szklarska Poręba oraz Świeradów-Zdrój. Tuż za "górskim" podium znalazło się Zakopane. Pierwszą trójkę najpopularniejszych regionów zamykają city break, czyli rezerwacje dokonane w największych miastach Polski, takich jak chociażby Kraków.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Wybrano najlepsze linie lotnicze w Polsce
Teneryfa: nie chcemy (tylu) turystów
Starbucks wycofuje się z Rosji
Lufthansa z najlepszymi wynikami w historii
Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą Tarczę 6.0
Wirtualny Poznań za pół ceny dotarł do ponad 100 tysięcy osób
Rekordowy rok pod względem opóźnień lotów
Po jakim czasie roszczenia za opóźnienia lotu się przedawniają?
Udział last minute w sprzedaży gorszy niż przed rokiem
Linie Germanwings kończą działalność
Zakaz wynajmu domów dla turystów na hiszpańskiej wyspie
ESky.pl: Polacy nie przestają podróżować