TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?

Black Week i Cyber Monday był także w branży turystycznej. Jakie kierunki i terminy cieszyły się największym zainteresowaniem konsumentów? Ile wydaliśmy na podróże? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci portalu Travelist.pl, którzy wzięli pod lupę rezerwacje dokonane w tym okresie. A było ich aż o 150% więcej niż w tygodniu poprzedzającym Black Week.


Poziom rezerwacji był zbliżony do tego sprzed pandemii, a stale rosnąca inflacja oraz idące za nią wzrosty kosztów utrzymania nie powstrzymały Polaków przed planowaniem podróży w czasie tzw. czarnego tygodnia.

Widać, że Polacy czekali na Black Week, w którego trakcie mogli zrealizować swoje podróżnicze marzenia za niższą cenę. Potwierdza to chociażby fakt, że liczba rezerwacji dokonanych od 21 do 28 listopada br. wzrosła u nas o ponad 150% względem tygodnia poprzedzającego Black Week mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl. Jak dodaje: Suma transakcji była zbliżona do czasów jeszcze sprzed pandemii. I to pomimo cen, które nawet z dodatkową zniżką z okazji Black Week były zdecydowanie wyższe niż w poprzednich latach. Średnia cena za noc w pokoju hotelowym wyniosła 449 zł, czyli o 82 zł więcej niż w 2021 roku i o 133 zł więcej w porównaniu z sezonem 2019.

Wzrost cen noclegów skutkował także zwiększeniem średniej wartości transakcji. Różnica - oczywiście w górę - względem analogicznego okresu w 2021 roku to nieco ponad 300 zł, natomiast względem 2019 roku - 400 zł. Nie pozostało to oczywiście bez wpływu na kupujących, którzy decydowali się na pobyty nieco krótsze niż w ubiegłych latach. Podczas gdy w 2019 roku średnia długość rezerwacji wyniosła 3,55 dnia, tak teraz mówimy o 3,38 dnia.

Polacy, którzy tegoroczny Black Week postanowili wykorzystać do planowania urlopu, upodobali sobie w głównej mierze wiosnę 2023. Terminy wiosenne - zwłaszcza na kwiecień, maj i czerwiec - były prawdziwym hitem czarnego tygodnia na Travelist.pl. Aż 20% wszystkich rezerwacji dotyczyło właśnie tego okresu, podczas gdy jeszcze tydzień wcześniej było to mniej niż 10%. Pod względem liczby zakupionych pobytów wzrost z tygodnia na tydzień wyniósł aż 420%. Obniżone ceny skłoniły również turystów do rezerwowania wyjazdów na ferie. Łączna sprzedaż terminów zimowych podczas Black Week była o 350% wyższa niż w tygodniu poprzedzającym wyprzedaż i odpowiadała za ok. 22% wszystkich rezerwacji.

Największą popularnością wśród użytkowników portalu Travelist.pl po raz kolejny cieszył się Bałtyk, a dokładniej znajdujące się w jego sąsiedztwie urokliwe miejscowości takie jak: Kołobrzeg, Gdańsk czy Mielno. Ponad 44 proc. wszystkich transakcji dokonanych w okresie Black Week i Cyber Monday dotyczyło właśnie tego kierunku. Na drugim miejscu znalazło się południe Polski. Na zakup noclegów w górach zdecydowało się nieco ponad 25 proc. klientów. W tym wypadku prym wiodły Sudety: Karpacz i jego okolice, Szklarska Poręba oraz Świeradów-Zdrój. Tuż za "górskim" podium znalazło się Zakopane. Pierwszą trójkę najpopularniejszych regionów zamykają city break, czyli rezerwacje dokonane w największych miastach Polski, takich jak chociażby Kraków.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
black week cyber monday turystyka zakupy Polaków




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję