Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
Turystyka głównym filarem ecommerce
Łączna wartość wydatków online na usługi z branży turystycznej we Włoszech, Niemczech oraz krajach skandynawskich wyniosła w 2022 ponad 175 miliardów euro.
Wydatki konsumentów na podróże wzrosły w 2022 roku o 52%, wynika z najnowszego raportu na temat eCommerce przeprowadzonego przez Grupę Nexi, jedną z największych europejskich firm z branży płatności elektronicznych. Wydatki na bilety, rezerwacje hotelowe oraz wycieczki w 2022 r. wyniosły łącznie ponad 175 miliardów euro. 52 miliardy euro Europejczycy przeznaczyli na hotele, prawie 45 miliardów euro na loty, natomiast 33 miliardy euro na wycieczki czarterowe i objazdowe.
Sektor turystyczny odpowiadał za 32% wszystkich zakupów online na wszystkich analizowanych przez Nexi rynkach (Austria, Dania, Finlandia, Niemcy, Włochy, Norwegia, Szwecja oraz Szwajcaria). Prym wiedli Włosi i Niemcy, którzy 70% swoich internetowych wydatków przeznaczyli na podróże, wycieczki i bilety. Jednak to Austria i Finlandia biły rekordy, ponieważ w tych krajach Grupa Nexi odnotowała największy wzrost wydatków na usługi turystyczne w stosunku do 2021 roku - ponad 110%.
Badanie, w którym wzięło udział ponad 10 tys. konsumentów, wykazało również, że ponad dwie trzecie z nich preferuje rezerwacje w lokalnych internetowych serwisach rezerwacyjnych niż na zagranicznych platformach. Rezerwujący jako główny powód podali chęć wspierania krajowego sektora turystycznego (47%), natomiast 29% stwierdziło, iż robi to z przyzwyczajenia. Jeden na pięciu rezerwujących (19%) podkreśla, że świadomie nie nie wspiera międzynarodowych serwisów rezerwacyjnych.
Całościowe wydatki na na zakupu online wzrosły o 11% w 2022 r., przy czym największy w nich udział dobra fizyczne 49%, rezerwacje 32%, a usługi 19%.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Starsze aktualności:
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Silny tegoroczny popyt przyczyną wzrostu cen wycieczek
Rekordowy rok pod względem opóźnień lotów
Po jakim czasie roszczenia za opóźnienia lotu się przedawniają?
Udział last minute w sprzedaży gorszy niż przed rokiem
Linie Germanwings kończą działalność
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Kiwi.com przygląda się turystom przyjeżdżającym do Polski
TravelCamp po raz pierwszy w Zakopanem
Egipt w ostatniej chwili usunięty z listy krajów z których będzie można przylecieć bez kwarantanny
Rynek podróży służbowych rośnie
Klienci biur podróży wolą Egipt od Grecji?