Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Turystyka głównym filarem ecommerce
Łączna wartość wydatków online na usługi z branży turystycznej we Włoszech, Niemczech oraz krajach skandynawskich wyniosła w 2022 ponad 175 miliardów euro.
Wydatki konsumentów na podróże wzrosły w 2022 roku o 52%, wynika z najnowszego raportu na temat eCommerce przeprowadzonego przez Grupę Nexi, jedną z największych europejskich firm z branży płatności elektronicznych. Wydatki na bilety, rezerwacje hotelowe oraz wycieczki w 2022 r. wyniosły łącznie ponad 175 miliardów euro. 52 miliardy euro Europejczycy przeznaczyli na hotele, prawie 45 miliardów euro na loty, natomiast 33 miliardy euro na wycieczki czarterowe i objazdowe.
Sektor turystyczny odpowiadał za 32% wszystkich zakupów online na wszystkich analizowanych przez Nexi rynkach (Austria, Dania, Finlandia, Niemcy, Włochy, Norwegia, Szwecja oraz Szwajcaria). Prym wiedli Włosi i Niemcy, którzy 70% swoich internetowych wydatków przeznaczyli na podróże, wycieczki i bilety. Jednak to Austria i Finlandia biły rekordy, ponieważ w tych krajach Grupa Nexi odnotowała największy wzrost wydatków na usługi turystyczne w stosunku do 2021 roku - ponad 110%.
Badanie, w którym wzięło udział ponad 10 tys. konsumentów, wykazało również, że ponad dwie trzecie z nich preferuje rezerwacje w lokalnych internetowych serwisach rezerwacyjnych niż na zagranicznych platformach. Rezerwujący jako główny powód podali chęć wspierania krajowego sektora turystycznego (47%), natomiast 29% stwierdziło, iż robi to z przyzwyczajenia. Jeden na pięciu rezerwujących (19%) podkreśla, że świadomie nie nie wspiera międzynarodowych serwisów rezerwacyjnych.
Całościowe wydatki na na zakupu online wzrosły o 11% w 2022 r., przy czym największy w nich udział dobra fizyczne 49%, rezerwacje 32%, a usługi 19%.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
Ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Silny tegoroczny popyt przyczyną wzrostu cen wycieczek
Rekordowy rok pod względem opóźnień lotów
Po jakim czasie roszczenia za opóźnienia lotu się przedawniają?
Udział last minute w sprzedaży gorszy niż przed rokiem
Linie Germanwings kończą działalność
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Kiwi.com przygląda się turystom przyjeżdżającym do Polski
TravelCamp po raz pierwszy w Zakopanem
Egipt w ostatniej chwili usunięty z listy krajów z których będzie można przylecieć bez kwarantanny
Rynek podróży służbowych rośnie
Klienci biur podróży wolą Egipt od Grecji?