Niemcy w 2024 stawiają na turystykę zrównoważoną
W 2024 roku Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zintensyfikuje działania w umacnianiu pozycji Niemiec jako zrównoważonego celu podróży kulturowych. DZT przedstawiła swoim członkom i partnerom główne cele kampanii, które zostały zaplanowane w ramach marketingu tematycznego, a także możliwości współpracy oraz działań adresowanych na poszczególne rynki.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, mówi na ten temat: Niemcy charakteryzuje wyjątkowy krajobraz artystyczno-kulturowy. Jego bogata różnorodność jest integralnym składnikiem miejskiego życia i silnym motywem podróży dla turystów z zagranicy. Europejczycy odbyli w 2022 roku 140 milionów podróży w celach związanych z kulturą, z których aż 16,4 miliona przypadło na przyjazdy do Niemiec - ta wielkość lokuje nas na pierwszym miejscu wśród kierunków turystycznych całego świata. I tę pozycję chcemy dalej umacniać. Ponadto kampania nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju w turystyce i w tym kontekście ma zachęcać podróżnych do dłuższych pobytów, a także aktywizować obszary wiejskie pod względem turystycznym.
Nowa globalna kampania tematyczna "Niemiecka Kultura i Sztuka"
Otwarta na świat: taka jest niemiecka scena kultury i sztuki - i w mieście, i na wsi. Ranking marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) z roku 2022 wskazuje na postrzeganie Niemiec na arenie międzynarodowej w szczególności przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki oraz tętniących życiem miast.
Te atrybuty wizerunku znajdują potwierdzenie w zachowaniach podróżnych. Według wyników badań Monitora Jakości Niemieckiej Turystyki (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) z okresu maj 2015 - październik 2022 jako powód decyzji o wyborze Niemiec za cel podróży 47% respondentów wskazało "zabytki", 35% "architekturę", a 33% "kulturę i sztukę".
Nowa kampania inspiracyjna DZT, która ruszy w kwietniu 2024 roku, wykorzysta te dane do zaprezentowania Niemiec jako miejsca nasyconego doznaniami w sferze kultury. Zróżnicowana oferta turystyczna obejmuje sztukę współczesną, galerie sztuki, pracownie artystów, ale też akademie, w których gromadzą się twórcy młodej generacji z całego świata. Kampania skupia się wokół tematu sztuki ulicznej mającej być wyrazem poczucia istnienia w przestrzeni publicznej, nowoczesnej architektury i nietypowych miejsc ekspozycji. W spektrum kulturowym oferty znajdą się również uznawane na świecie za prestiżowe wydarzenia kulturalne i historyczne krajobrazy kulturowe. Przykładem może być 13 regionów winiarskich w Niemczech, gdzie młodzi winiarze redefiniują dawne tradycje. Osobowości - kuratorzy sztuki, wschodzące gwiazdy kultury czy prywatni kolekcjonerzy - reprezentujące aktualne kulturowe trendy w Niemczech zostaną kampanii Niemieckiej Centrali Turystyki.
Kontynuacja udanych kampanii DZT "UNESCO" i "Simply FEEL GOOD"
W roku 2024 DZT będzie kontynuować swoją kampanię promującą obiekty światowego dziedzictwa UNESCO, wzbogacając ją o dodatkowe propozycje i informacje turystyczne. Kampania kieruje uwagę potencjalnych urlopowiczów wybierających się do Niemiec, na ogromne dziedzictwo dóbr kultury o doniosłym znaczeniu i unikatowe krajobrazy przyrodnicze - wraz ze znakomicie rozwiniętą siecią transportu publicznego. Obiekty światowego dziedzictwa UNESCO reprezentują najwyższy standard ochrony konserwatorskiej oraz dbałości o kultywowane zwyczaje i tradycje. Baza szlaków turystycznych opracowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Światowego Dziedzictwa w Niemczech zawiera zrównoważone oferty turystyczne, w tym wiele certyfikowanych. DZT występuje również z inicjatywą zachęcającą do dłuższych pobytów w Niemczech w ramach propagowania zmniejszania śladu węglowego.
Na świecie rośnie popularność Niemiec jako zrównoważonego kierunku turystycznego. DZT wykorzysta ten pozytywny wizerunek w 2024 roku i poprowadzi globalnie swoją sztandarową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju "Simply FEEL GOOD" z dodatkowymi ofertami.
Inne kluczowe tematy w 2024
W 2024 roku przypada 250. rocznica urodzin Caspara Davida Friedricha. Okoliczność ta otrzyma odpowiednią oprawę w programie marketingowym DZT. Z okazji UEFA EURO 2024 w Niemczech będzie promowany program 10 Miast-Gospodarzy, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Tematem przewodnim akcji "35 lat od upadku Muru" będzie rozwój turystycznej różnorodności Niemiec po ponownym zjednoczeniu kraju. Także już w przyszłym roku DZT zainauguruje promocję Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025. Pod hasłem "C the unseen" region kulturalny składający się z 38 gmin ze środkowej Saksonii, Rudaw oraz miast Zwickau i Chemnitz przedstawi 65 dużych projektów międzynarodowych i setki inicjatyw w regionie.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Optymistyczna końcówka sezonu letniego
Kraków wyróżniony przez New York Timesa
Nowa atrakcja turystyczna w Wielkopolsce
Turystyka głównym filarem ecommerce
Wybrano najlepsze linie lotnicze w Polsce
Teneryfa: nie chcemy (tylu) turystów
Starbucks wycofuje się z Rosji
Był ktos w hotelu we Włoszech ( Rimini) REYT? Jestem ciekawa czy to dobry hotel.
UNWTO: turystyka zdrowotna na fali wznoszącej
Egipska turystyka będzie rosnąć?
Podrożały noclegi w obiektach nieskategoryzowanych?
Silny tegoroczny popyt przyczyną wzrostu cen wycieczek
Rekordowy rok pod względem opóźnień lotów
Po jakim czasie roszczenia za opóźnienia lotu się przedawniają?
KLM współtworzy fabrykę zrównoważonego paliwa lotniczego
USA ostrzegają obywateli przed podróżami do Europy
Emirates reaguje na amerykańskie przepisy dotyczące transportu elektroniki w bagażu podręcznym
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Kiwi.com przygląda się turystom przyjeżdżającym do Polski